מחלקות הקורונה במרכזים הרפואיים הדסה עין כרם (מימין) ושערי צדק (צילומים: דוברות הדסה, דוברות שערי צדק) - מאושר לשימוש לרשת העיר
מחלקות הקורונה במרכזים הרפואיים הדסה עין כרם (מימין) ושערי צדק (צילומים: דוברות הדסה, דוברות שערי צדק)

בתוך שלושה ימים: זינוק של כ-200 אחוז במספר המאמותים לקורונה

מספר החולים עומד הערב על 4,901 מאומתים, כשבמקביל עלה גם אחוז הבדיקות החיוביות. בבתי החולים בעיר מאושפזים 46 חולי קורונה, 6 מהם במצב קריטי ועוד 6 במצב קשה. "רואים שמרבית החולים במצב קשה לא מחוסנים"

פורסם בתאריך: 3.1.22 19:12

התפשטות הקורונה בשיאה. שוב. כשספק אם יש מישהו שלא נחשף או שהה בקרבת מאומת לנגיף, ויעידו על כך תורי הענק שמשתרכים בכניסה לכל מתחם בדיקות – בין אם מהירות ובין אם PCR.

בירושלים הדבר בא לידי ביטוי גם במספרים היבשים, כשבתוך כ-72 שעות בלבד זינק מספר המאומתים בלמעלה מ-200 אחוז (213 אם אתם רוצים לדייק). מבחינת מספרים מוחלטים ישנם נכון להערב (שני, 3.1.2022) 4,901 חולים בקורונה בירושלים, 2,362 מהם ילדים – נתון אשר מהווה 53.71 אחוז מהסך הכל.

על פי משרד הבריאות, ירושלים מוגדרת כיום כעיר כתומה עם ציון רמזור 7.3, כאשר חלק לא מבוטל משכונות העיר, בפריסה עירונית רחבה, כבר הפך לאדום. נתון מדאיג נוסף הוא מבחינת אחוז הבדיקות החיוביות שהולך ועולה עם כל יום שחולף וכרגע הינו 6 אחוזים.

העלייה בתחלואה, יש לציין, מגיעה גם לבתי החולים בעיר שגם הם מרגישים איך המספרים הולכים וגדלים ואף נערכים לפתיחת מחלקות קורונה נוספות.

כך למשל, בהדסה עין כרם מאושפזים נכון להערב (שני) 20 חולי קורונה, 4 מהם במצב קריטי – מונשמים, ו-6 במצב קשה אשר מקבלים תמיכה נשימתית; בשערי צדק מדווחים כי במחלקות הקורונה בבית החולים ישנם 14 מאושפזים – 1 מהם במצב קריטי והשאר במצב קשה ובינוני; ובמרכז הרפואי הרצוג ישנם 12 חולי קורונה – 1 מהם במצב קריטי ו-8 במצב קשה.

יש לציין כי במקביל לעלייה בתחלואת הקורונה, בתי החולים מטפלים גם בתחלואת החורף, וכפי שכבר פורסם ב"כל העיר", המחלקות הפנימיות וחדרי המיון פועלים בתפוסה של למעלה מ-100 אחוז ומורגשת התפרצות גם של השפעת.

"אנו רואים עליה רציפה בשבועיים האחרונים במספר החיוביים ובמספר החולים הנזקקים לאשפוז זאת לצד מקרים רבים של מחלות חורף ושפעות", נמסר משערי צדק, "אנו גם רואים שמרבית החולים במצב קשה לא מחוסנים ואנו קוראים למי שעוד לא התחסן לגשת ולהתחסן. זה מציל חיים ומונע אשפוז ועומס על מערכת הבריאות. שערי צדק ערוך כמו בכל הגלים הקודמים לתת מענה וטיפול איכותי למטופלים בבדיקות, אשפוז וטיפול רפואי".

 

 

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: "הדסה פועלת במרץ ומסביב לשעון בטיפול בחולים במחלות החורף השונות, במחלקות הפנימיות וחדרי המיון הפועלים בתפוסה של 120 אחוזים, ובמקביל בטיפול בחולי הקורונה".

מנכ״ל הדסה בפועל, פרופ׳ יורם וייס מוסיף: "אנו עדים להתממשות התחזיות של הגורמים במשרד הבריאות. סיימנו את הכנתן של מחלקת קורונה נוספת על זו שפועלת כיום בבית החולים ואף יחידת טיפול נמרץ לחולי קורונה עם 8 מיטות. בנוסף עוסקת ההנהלה בהכנת תשתיות נוספות למקרה הצורך".

לדברי פרופ' וייס: "כפי שהיה בגלים הקודמים, הדסה, כבית חולים שהוקם במטרה לשרת את תושבי ירושלים ומדינת ישראל, מגייסת את כל יכולותיה בכדי לטפל בכל החולים – אלו המאושפזים בשל מחלות חורף רגילות ובעיות רפואיות אחרות, בנוסף לטיפול בחולי הקורונה. אני קורא לחולים הסובלים ממחלות כרוניות להמשיך להגיע ולטפל במחלותיהם ולא להזניח את מצבם גם בגל החמישי".


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מאיר

    "מרבית לא מחוסנים " זה שקר . אלו שבמצב קריטי כבר ברובם היו במצב קריטי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר