הנגנים בקונצרט לניצולי השואה (צילום: אלעד ברנגה)
הנגנים בקונצרט לניצולי השואה (צילום: אלעד ברנגה)

הנגנים הצעירים של ירושלים למען ניצולי השואה בעיר

הקונצרט - ביוזמת מועדוני 'קפה אירופה', הקרן לירושלים והמרכז למוסיקה במשכנות שאננים - ייערך בזום ביום שני ה-14.12 בשעה 17:00, במתכונת פתוחה לקהל הרחב

פורסם בתאריך: 12.12.20 17:56

יוזמה חדשה של המרכז למוסיקה במשכנות שאננים והקרן לירושלים, בשיתוף פעולה עם המועדונים החברתיים לניצולי השואה 'קפה אירופה' הפועלים ברחבי ירושלים, תערוך קונצרט מקוון מיוחד לכבוד ניצולי שואה.

מדובר בקונצרט של נגנים צעירים המשתתפים בתכנית דיויד גולדמן לנגנים צעירים מצטיינים של המרכז למוסיקה ירושלים, בהנחיית המנצח עודד שומרוני, אשר ילווה את המוסיקה בהסברים על היצירות ובשיחה עם בני הנוער. הקונצרט ישודר באתר המרכז למוסיקה ירושלים ביום שני, 14.12, בשעה 17:00 וגם הציבור הרחב מוזמן להיכנס ולצפות בו.



ההחלטה על הפרויקט החדש התקבלה ביוזמה של מרכז המוסיקה ובמימון הקרן לירושלים, בעקבות ההעברה של פעילות מועדוני 'קפה אירופה' למדיה הדיגיטלית בעקבות התפרצות הקורונה. הקונצרט הוא חלק משורה של מפגשי 'זום', הרצאות ופעילויות אחרות שמועברות לקשישים במדיה דיגיטלית במועדוני 'קפה אירופה' במימון הקרן לירושלים, אגף הרווחה בעיריית ירושלים ומשרד הרווחה.

מהקרן לירושלים נמסר כי בזמן הקונצרט המנחה יספר על היצירות, הרקע לכתיבתן וסיפורי החיים המרתקים של המלחינים, והמוסיקאים הצעירים יפתחו לניצולי השואה דלת לעולמם ויספרו על יצירה בזמן קורונה, על החיבור הרגשי שלהם ליצירות המופלאות ועל הכוח המרפא של המוסיקה. עוד נמסר כי הקונצרט יהיה הסנונית הראשונה לקראת קונצרטים רבים נוספים שייערכו בעתיד.

רות דיסקין, מנהלת מחלקת הפרויקטים בקרן לירושלים, מסרה כי "פרויקט קפה אירופה המטפל במאות ניצולי שואה בעיר הוא אחד מפרויקטי הדגל של הקרן לירושלים מזה למעלה מעשור; המרכז למוסיקה במשכנות שאננים הוקם על ידי הקרן לירושלים עוד בימיו של טדי קולק. טבעי שנשאף לחבר בין שני פרויקטים יקרים וחשובים כל כך לקרן, במיוחד בעת קורונה".

יורם קליגמן, מנהל תכניות החינוך למצטיינים במרכז המוסיקה משכננות שאננים, הוסיף כי "קשישים וניצולי שואה מתמודדים גם בימים של שגרה עם מיעוט בקשרים חברתיים, חוסר בפעילויות חברתיות ונזקי הבדידות המתמשכת. "כשחשבנו על הפרויקט חשבנו קודם כל הקשישים. אבל כבר אחרי החזרות הראשונות עם המוסיקאים הצעירים, שמתמודדים בעצמם עם אתגרי התקופה, הבנו שהקונצרט, השיחות עם בני הנוער וכמובן המוסיקה המעולה יהיו מזור לנפש לכולנו: מבוגרים, צעירים, בני נוער וקשישים. למוסיקה הקלאסית יש אנרגיה ויופי עצומים וכשבני נוער מנגנים אותה מתווסף הקסם של גילוי וראשוניות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר