עידו עקוב,ג'יימס מעיין (צילום: גליה גור זאב)
עידו עקוב,ג'יימס מעיין (צילום: גליה גור זאב)

פסטיבל ישראל: חניכי "בית העיוור" חברו למוזיקאים ירושלמים ויצרו מופע ייחודי

במסגרת המופעים בפסטיבל ישראל שיעלה הערב, חניכי "בית העיוור" בירושלים שחברו לשני מוזיקאים ויצרו יצירה מאולתרת וייחודית

פורסם בתאריך: 2.6.21 18:29

מחר (חמישי) יפתח פסטיבל ישראל, שמציין השנה 60 שנים להיווסדו. בין ארועי הפסטיבל, יתקיים פרוייקט בשם "שגרה מוסדית 2.0" שהוא למעשה פרוייקט במסגרתו אמנים ואמניות שעובדים במוסדות וקהילות ברחבי העיר יוצרים מהלכים אומנותיים בשיתוף עובדי המוסדות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


המוזיקאים הירושלמיים, עידו עקוב ומעיין ג'יימס, שהו בבית חינוך עיוורים בירושלים ומעלים יצירה משותפת עם החניכים, המדריכים וצוות המקום. "המשתתפים בסדנה הם כמעט כולם ללא כל ניסיון מוסיקלי. חלקם אוהבים מאוד ומכירים מוסיקה, אך ללא התנסות פרקטית בנגינה בכלי. בנוסף הטעם המוזיקלי שלהם נוטים משתתפים שונים הם מאוד מגוונים" אומר עקוב ומוסיף "הכנו יצירה מוסיקלית עם מספר פרקים, בהשראת המיקום של בית החינוך בשכונת קרית משה, וספציפית כמעט על הפסים של הרכבת הקלה. על הפרקים ביצירה עבדנו בנפרד לאורך תקופת הסדנה, ומצאנו את הפרשנות שלנו לקטעים אלה" מסביר עקוב ומוסיף "אנחנו לא יודעים מה הקהל יחליט לעשות תוך כדי היצירה. אנחנו מסבירים את מבנה היצירה מראש, וקצת על כל פרק, ולאחר מכן מעודדים את הקהל לקחת חלק, להגיב לדברים שאנו עושים, או אפילו לייזום משהו חדש. אגב, נשמח לסיטואציה בה מישהו בקהל ״יזרוק״ עלינו משהו שאנו לא מוכנים לו,זה יכניס אנרגיה חדשה לאלתור ויכריח אותנו להיות ספונטניים ודינמיים".

לדבריו, "העבודה עם החניכים הייתה נהדרת, הכרנו אנשים פתוחים רגשית, יצירתיים, ומלאי עניין וסקרנות ועם זאת היה קושי מסויים והוא דווקא בא ממקום רגשי, באלתור יש צדדים טיפוליים ותרפיים משמעותיים מאוד לתחושתנו, וניסינו לעודד אנשים להביא קושי שיש להם ביום-יום פנימה לתוך האלתור. לפעמים הדבר בא לידי ביטוי בהצלחה ולפעמים ביקשנו מאנשים לאלתר פנימה את הקושי והתסכול שלהם, והדבר לא תמיד קרה".

ואיך מתגברים על זה?

"בשיתוף פעולה והמון רצון לעשות. אגב, כרגע נראה שנסכם את הסדנה עם פעילות סופית משותפת- חשבנו להיפגש בבית קפה בעיר ולאלתר בו יחד, כסוג של ״הפנינג״. אני מאמין שיש לסדנה המשכיות רבה, ובהינתן משאבים הייתי שמח מאוד להמשיך לגבש את הקבוצה, ואולי אף להציע ליוצר חיצוני להכין לנו קומפוזיציה, שתיתפר למידותנו במיוחד"


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


פסטיבל ישראל, ירושלים 2021, ה-60 במספר, יוצא לדרך ויתקיים השנה בתאריכים 3-19 ביוני ברחבי ירושלים.בין המופעים שיועלו השנה קשרי רוח – אירוע הדגל של הפסטיבל בו 40 יוצרים ויוצרות ישראלים – ביצירות חדשות המאירות 40 יצירות ישראליות אייקוניות, בתוכנית רב-תחומית מיוחדת המצדיעה לשדה האמנות הישראלי לדורותיו, חוזרים לאלבום "עגל הזהב" של אהוד בנאי והפליטים,"בית, רוח ואירוח" ותזמורת ירושלים מזרח מערב בניצוחו של תום כהן, ביצירה מוסיקלית לכל המשפחה על פי ספרם של אתגר קרת ושירה גפן ובהשתתפותם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר