(צילום: TOHAR_LEV_JACOBSON)
(צילום: TOHAR_LEV_JACOBSON)

פסטיבל "מוסררה מיקס 2021": מופעי מוזיקה, תערוכות ומיצגים

אמנות ומוזיקה מהארץ ומהעולם בתוככי חללי בית הספר מוסררה: פסטיבל מוסררה מיקס ה-21 יתקיים בנובמבר-דצמבר 2021. בשנה זאת מציין בית הספר 50 שנה למאבק ולמחאת הפנתרים השחורים הישראלים

פורסם בתאריך: 30.11.21 13:02

פסטיבל מוסררה מיקס הוא אירוע בינלאומי רב-תחומי, המתקיים בשכונת התפר מוסררה בירושלים משנת 2000 ביוזמתו ובהפקתו של בית הספר מוסררה לאמנות וחברה על שם נגר. הפסטיבל משמש מוקד להתרחשויות אמנותיות וחברתיות, המגלמות את ההוויה התרבותית והפוליטית של ירושלים בפרט, ושל ישראל בכלל, תוך כדי התכתבות עם רעיון מרכזי אחד, המתחלף בכל שנה. שם הפסטיבל השנה הוא: ״טונים גבוהים״.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


ל"כל העיר" נמסר כי "פסטיבל מוסררה מיקס ה-21 יתקיים בנובמבר-דצמבר 2021. בשנה זאת מציין בית הספר 50 שנה למאבק ולמחאת הפנתרים השחורים הישראלים, תנועת המחאה החברתית הראשונה בישראל שצמחה בתחילת שנות ה-70 בשכונת מוסררה – המקום והמרחב שבו פועל בית הספר מעל ל־30 שנה ושבו מתקיים הפסטיבל הבינלאומי".

יצוין כי השנה יתקיים הפסטיבל בשני חלקים; החלק הראשון יתקיים בחנוכה, 30.11 – 2.12, בבניין ההיסטורי של בית הספר ובבית קנדה עם אמנות חיה, פרפורמנס אינטראקטיבי המערב את הצופה ומביא עמו בחינה מחודשת של המרחב בו אנו מתקיימים. החלק השני יתקיים בסוף מאי, כאשר הפסטיבל יחזור לשגרתו.

עוד נמסר כי "הפסטיבל יעסוק בנושאים פוליטיים מובהקים כמו גם ברבדים העמוקים ביותר של בניית זהותו הסובייקטיבית של הפרט. במסגרת הפסטיבל יציגו אמנים העוסקים בגוף כמרחב פרטי שבכוחו לגלם מחאה אל מול הסביבה החיצונית. מחאה שאינה בהכרח פוליטית במובן האקטואלי, ואף על פי כן מהדהדת את חופש הביטוי האמנותי ומעניקה ליוצרים מרחב לביטוי עצמאי ובועט".


(צילום: Avshalom levi)

(צילום: Avshalom levi)


להלן פירוט התערוכות והתוכניות המיוחדות בפסטיבל:

התוכנית המוזיקלית

מוסררה סוניק בניהולו של ערן זקס – התוכנית המוזיקלית השנה הורכבה על ידי נועם ענבר וערן זקס כהלחם של שתי תוכניות. תוכנית הפסטיבל השנה מתמקדת ביוצרים שעוסקים בנושאים של מהפכה ושינוי. נוכחים בה אמנים שעוסקים בשינוי חברתי בחיים ובאמנות, מוזיקאים שהמוזיקה שלהם נוגעת בתשתית הרגשית והאנרגטית של מהפכות, מוזיקאים שפועלים בתחומים יצירתיים ואמנותיים מהפכניים ופורצי דרך, אמנים שעוסקים בשינויים תודעתיים ומוזיקאים שהשתמשו בתקופת הקורונה כדי לייסד לעצמם פרקטיקות חדשות.

ליונל מרקטי – האורח המרכזי של הפסטיבל השנה הוא המוזיקאי הצרפתי ליונל מרקטי. מן היוצרים הבולטים במה שמכונה "הדור השלישי של המוזיקה הקונקרטית". ליונל מרקטי הוא וירטואוז, בזכות היכולות עוצרות הנשימה שלו לפסל את הצליל באופן כמעט פלסטי הוא מצליח לרקוח עולמות שמע סוחפים, מופרכים, מהפנטים, פואטיים ונוגעים ללב ולגוף. בפסטיבל הוא יופיע בשתי הופעות שונות:

״אנטי עדן״ – ביצוע אקוסטי ליצירה שכתב בתקופת הקורונה שתושמע מתוך מערך של 8 רמקולים פרוסים במרחב בו יושב הקהל. במעיין "קולנוע שנוצר לאוזניים", הוא ינווט בזמן אמת את הפריסה המרחבית של צלילי היצירה.

הופעה אלקטרואקוסטית מאולתרת, אותה יבצע על מערך של סינתיסייזרים, מכשירי לעיבוד צליל ושלל אמצעים אלקטרוניים אנלוגיים. נוסף לכך, מרקטי יקיים מפגש-אמן במסגרת הפסטיבל ויעביר כיתת אמן לתלמידי המחלקה למוזיקה שיוצרים יצירות "מוזיקה קונקרטית" במסגר הלימודים.

הג׳מעה של תחריר – תפילות ישראל בנוסח ישמעאל. מתוך חברות עמוקה ואהבה יוקדת למוסיקה, חברי הג׳מעה נפגשים על במת פסטיבל מוסררה מיקס ומערבבים מוסיקה ערבית קלאסית עם תפילות ופיוטים. אז איך בעצם זה ישמע אם נגיד לכם שניגנו חפלה ערבית משובחת היישר מבית הכנסת?

האונטרנציונל של אוי דיוויז'ן  | The Unternationale by Oy DIvision – האונטרנציונל, איחוד תתי-האדם, הוא פרויקט חתרני של דניאל כאהן, פסוי קורולנקו ולהקת אוי דיוויז׳ן, שחוגג את הקיטוב, חוסר האחריות, הרב-שפתיות וחוסר האחריות שאפיינו את המחשבה הפוליטית והפואטית של היהודים בחצי הראשון של המאה העשרים במזרח אירופה. שירים ימניים, שמאלניים, קיצוניים וקליטים, ביידיש עברית ורוסית, שיחזירו לכם את החשק במהפכה, מאישזהו סוג, ויזכירו לכם כמה זה מסוכן.

פרויקטים מיוחדים 

 "לא נחמדים" – תכנית סרטי מחאה בעריכת ניר עברון ועדי אנגלמן אמנים משתתפים:  הרון פרוקי/אנדרי אוז'יקה, ניסים מוסק, ניר עברון

ארכיון סרטי מחאה אונליין Online Protest Films Archiveארכיון בהתהוות של סרטים וסרטונים אשר זמינים לצפייה ברשת ללא מגבלות של זמן, מקום, זכויות יוצרים ועלות. האסופה נוצרה בעקבות המלצות אמנים ואוצרים ותמשיך לגדול בימי הפסטיבל באמצעות המלצות המבקרים.

״המכון לחקר החופש״ – פרויקט רחב שיתקיים בכמה חלקים בהשתתפות מגוון אמנים ופעילים חברתיים.

יש לציין כי כל יום יתקיים פאנל אחר בנושא אמנות ומחאה שישודר ברדיו ובנוסף תהיה פינת האזנה בפסטיבל.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר