הג'ירף שנולד בגן החיות (צילום: באדיבות גן החיות התנ"כי)
הג'ירף שנולד בגן החיות (צילום: באדיבות גן החיות התנ"כי)

ברוך הבא: ג'ירף דרום-אפריקאי נולד בגן החיות התנ"כי

הגור הצעיר, הוא בנה הבכור של האם לילה, ויהיה הזכר השני בקבוצה החיה בגן החיות, שהיא חלק מפרויקט שימור המין המשותף עם ארגון גני החיות האירופי (EAZA)

פורסם בתאריך: 31.5.22 15:59

גור ג'ירף דרום-אפריקאי נולד בגן החיות התנ"כי. הגור הוא בנם של לילה וריו, ילידי גן החיות התנ"כי, המשתתפים בתוכנית הרבייה הבינלאומית, שמטרתה לשמר ולהציל את תת מין זה.

"המלטתו של הגור הייתה משמחת במיוחד", מספרים בגן החיות התנ"כי, "שכן הגור הוא גם נכדה של הג'ירפה אקיאה שהצטרפה לגן החיות לפני עשרות שנים, ונולד ימים ספורים לאחר שהלכה לעולמה בגיל מופלג".

"הגור נולד בתום הריון בן 15 חודשים, במשקל של כ- 60 ק"ג ובגובה של כ-1.8 מטר", עוד מספרים בגן החיות. "גור הג'ירף נעמד על רגליו כשעה לאחר ההמלטה והוא נגמל בגיל שנה מחלב אם. בימים הראשונים לחייו שוהה הגור בביתן המוגן בטרם יצא, ויצטרף לקבוצה בחצר האפריקאית. הג'ירפות מגיעות לבגרות מינית בגיל 4 ויכולות להמליט בממוצע גור אחד אחת לשנתיים".


הג'ירף שנולד (צילום: באדיבות גן החיות התנ"כי)

הג'ירף שנולד עם האם הגאה (צילום: באדיבות גן החיות התנ"כי)


בגן החיות מציינים כי "הג'ירף שנולד שייך לתת מין דרום אפריקאי הנמצא בסכנה עקב הרס בית הגידול שלו באפריקה, השמורות שהולכות וקטנות ובשל צייד אדם".

רושדי עליאן, מנהל מחלקת אוכלי עשב בגן החיות התנ"כי: "מדובר באירוע מרגש במיוחד, שמגיע רגע אחרי פטירתה בשיבה טובה של אקיאה הג'ירף המובילה בקבוצה. כעת, לילה, אימו של הגור, וביתה של אקיאה צפויה להחליף אותה כנקבה המובילה בקבוצה".

 

 


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר