פסטיבל גג עדן (צילום: שניר קציר)
פסטיבל גג עדן (צילום: שניר קציר)

שמים את הגגות במרכז – "פסטיבל גג עדן" השני בירושלים

במטרה להנכיח את ״תרבות הגגות החדשה״ - מיד אחרי שבועות, החל מה-6.6 ועד ל-9.6, ייערכו בעשרות גגות בירושלים סיורים, אירועי קולינריה, מסיבות, כנס מקצועי בנושא גגות, הופעות חיות של מיטב האמנים, הקרנת סרטים ועוד

פורסם בתאריך: 5.6.22 08:18

עשרות גגות בירושלים וברחבי הארץ יקחו חלק בפסטיבל "גג-עדן" השני שיתקיים מיד אחרי שבועות, החל מה-6.6 ועד ל-9.6. מטרת הפסטיבל הנה להגביר את המודעות לשימושים האפשריים בגגות פרטיים וציבוריים ולעודד בהם פעילות תרבותית וקהילתית.

הפסטיבל הינו יוזמה של עמותת מוסללה הירושלמית הפועלת כחממה ובית לקידום יוזמות עירוניות במרחב שבין אמנות, חברה וקיימות, בשיתוף "סנטר פארק" – הגג התל אביבי של דיזינגוף סנטר ו"גג 21" בחיפה. יחדיו הם מציעים במשך ארבעה ימים ולילות, מגוון חוויות שונות וייחודיות המתרחשות על הגגות: סיורים מודרכים,  ארוחות שף שהותקנו ממוצרים שנאספו על ידי ארגון "מצילות המזון", סדנאות לגידול דבורים וירקות על גגות, מסיבות, הופעות חיות ("הפיראטיות" מארחות את "אקו"), פסטיבל סרטים ועוד. במקביל לפסטיבל יתקיים כנס "חלוצי הגגות" המתמקד בחזית העשייה המקצועית בתחום.  יתקיימו הדגמות לשימוש בגגות לצורכי תיירות, חקלאות, אנרגיה ואקולוגיה, קהילתיות ועוד.

מתן ישראלי, מייסד עמותת מוסללה לעירוניות חברתית ומקיימת, מסביר כי "גגות הם הפוטנציאל ליצור עירוניות בריאה עבור כולנו – והשנה אנחנו חוברים לתל אביב וחיפה ולרשת העולמית המקדמת את הנושא. האירועים מתחילים ב-6.6 "יום הגגות העולמי" שמתקיים בעשרות ערים ברחבי העולם. התמונה מאוד ברורה – נוצרת לה שכבה חדשה של שימושים עירוניים, מגוונת, יצירתית ומפתיעה ולא קשה לראות, כי בעוד 5 שנים ״גג-מדבר״ חסר חיים יראה מוזר ולא רלוונטי".

דורית חסיד, מנהלת הקיימות בדיזינגוף סנטר, מוסיפה כי "הקמנו על גג הסנטר את ה"סנטר פארק – המרכז לקיימות עירונית", מתוך הבנה שגג לא מנוצל הוא שטח מבוזבז. בעידן בו טביעת הרגל האקולוגית שלנו נמדדת בשטח שנדרש לנו כדי להתקיים, ריבוי שימושים בשטחים עירוניים הוא מחוייב המציאות וגגות הם פתרון נפלא לשמש כמרחב ציבורי עם חיי קהילה, תרבות, חקלאות ועוד".

יש לציין כי את הפסטיבל יזמה עמותת מוסללה ושותפים לו הקרן לירושלים, עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, פורום ה-15 ותומכים נוספים.


פסטיבל גג עדן (צילום: שניר קציר)

פסטיבל גג עדן (צילום: שניר קציר)


להלן האירועים המרכזיים שייערכו בירושלים:

6.6: סדנאות טבע ומוזיקה לילדים – סדנאות אקלים וקיימות לכל הגילאים, היכרות עם שיטות גידול חדשות, טכנולוגית גגות ירוקים ועוד.הופעת פתיחה של טריו בהובלת אריאל ברט והרכב לטיני בהובלת רוני עברין.

7.6: "כנס חלוצי הגגות" השני ב"מרפסת" – הגג הירוק של מרכז כלל בירושלים, שיתקיים במקביל לפסטיבל,  יתמקד בחזית העשייה בישראל ובעולם. הכנס פונה למתכננים, אדריכלים, עובדי רשות מקומית ובעלי עניין בתחום והוא משלב הרצאות של מיטב המומחים, סדנאות מעשיות וסיורים בין גגות. השנה אף יוענקו במסגרתו "פרסי גגות חלוצים" – עבור גגות שהוקמו בחמש השנים האחרונות ו"פרס הגג המובטח" – עבור תוכניות עתידיות לגגות מעוררי השראה לחצו כאן להרשמה.

הדבש והתקווה – אל-עסל ואל-עמל: גג מוזיאון על התפר – סיור בתערוכה, הרצאה על גידול דבורים וערב חשיפה של פרויקט  "נשות הדבורים ממזרח ירושלים" .

ערב בשיתוף רשות הצעירים ירושלים במסגרת ברוטינה – אירוע שיא לצעירים: מופע פותח 20:30 עדי אוריון, מופע מרכזי: הפיראטיות פיראטיות מארחות את אקו.

"עלהגג" – אירוע קולינרי, על בסיס אוכל שהוצל על ידי ארגון "מצילות המזון".

8.6: Rooftop cinema – קולנוע רקס מגיע למרפסת לערב קולנועי חד פעמי, בתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים: ערב חד פעמי שכולו ריאליזם – פנטסטי. "קולנוע רקס" מזמין את הצופים להיכנס ליער הקולנועי שעוצב לכבוד האירוע ולהנות מתאורה ייחודית, הופעה, עבודת סאונד מקורית והכי חשוב – מקולנוע איכותי. סיורים בעיר העתיקה ובמרכז העיר. סדנת יוגה על גג בניין העיריה.

9.6: "עלי-גג" – טקס חג הגג הראשון: טקס "חג הגג" והופעת נעילה של יוסי פיין במוסללה. טקס פואטי ותפילת "הלכת חג הגג" לעליית נשמת העיר אל הגג, שנכתבה ע"י הישיבה החילונית בירושלים: "וחידשתן החיים על גגותיכן, איש איש על גגו ועל גג חברו, והיה לבכן טוב עליכן״ (מתוך ספר חזון-גג, פרק ב׳, פסוק כ׳).

לאורך כל הפסטיבל: סאונד אינסטליישן של האמנית ההודית Vibha Galhotra, שיתוף פעולה עם שלושת ההוסטלים להם גגות מובילים בירושלים: אברהם הוסטל, פוסט הוסטל והסינמה הוסטל – הופעות ומופעים לאורך כל ימי הפסטיבל.


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר