פסטיבל עין כרם 2022 (צילום: אורלי קוריש)
פסטיבל עין כרם 2022 (צילום: אורלי קוריש)

מופעים, סיורים ועוד: פסטיבל עין כרם 2022 יוצא היום, רביעי, לדרך

לאחר שנתיים בהן התקיים הפסטיבל המסורתי במתכונת דיגיטלית, שנתיים בהן הועברה חווית הפסטיבל דרך עדשת המצלמה, חוזר הפסטיבל לאוויר הפתוח, לצלילים, לטעמים, לריחות ולאווירה הקסומה שיש לכפר הקסום להציע. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 12.10.22 08:53

בסימן: פנים מול פנים – פסטיבל עין כרם, מהפסטיבלים המיוחדים והוותיקים בירושלים, יתקיים, כמדי שנה, ברחבי השכונה הציורית והפסטורלית עין כרם. הפסטיבל מתקיים במימון המחלקה לאירועים בשכונות אגף תרבות עיריית ירושלים, משרד התרבות והרל"י, כחלק מפסטיבלי עוגן המתקיימים בשכונות ומהווים אירועי שיא קהילתי-שנתי, המופקים לאחר תהליך ממושך לאורך כל השנה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


האירועים המאפיינים את ה-DNA השכונתי, יוצרים זהות, שייכות וגאווה שכונתית, ומעניקים הזדמנות ופלטפורמה הנותנת ביטוי למספר רב של קבוצות אמנים, אנשי רוח, פעילים, גופים ומוסדות שכונתיים.

השנה הפסטיבל יהיה בסימן מפגש. מפגש פנים אל פנים, בגובה העיניים, עם האנשים, עם המוזיקה, עם האומנות והטבע ועם כל היופי שיש לשכונה להציע. הפסטיבל מציע עשרות פעילויות ממגוון תחומי עניין  ויתרחש כולו ברחובות השכונה, בבתים ובחצרות.

השנה יוצאים מהמסך ומהבית, ובאים לחגיגה של שלושה ימים בסוכות – עם עשרות פעילויות ממגוון תחומי עניין: הופעות רחוב, בתים פתוחים, סיורים, מוסיקה בסמטאות, אנסמבל מוזיקה קאמרית, הרצאות, מפגשים ספרותיים, אוכל, תרבות, דוכני מכירה ויצירה, מוזיקת עולם, תיאטרון ילדים ועוד. אירוע הנעילה: קבלת השבת המסורתית.

מאז היווסדו מצליח הפסטיבל, פרי יוזמה של תושבי עין כרם, להביא לידי ביטוי את רוח הכפר כנקודת מפגש רב תרבותית ובין דתית המשמרת ערכי מורשת, נוף וטבע וקהילה. אירועיו מתקיימים באווירה הפסטורלית של עין כרם על מרחבי טבע ונוף ירוקים, פינות חמד קסומות, בתי אבן ערביים, כנסיות ומנזרים, אתרים היסטוריים סמטאות יפהפיות, בתי אמנים, גלריות  בתי קפה ומסעדות.

את יומו הראשון של הפסטיבל (רביעי, 12.10.22) ילווה במופע רחוב מוסיקלי של להקת פולקעס (16:00–19:00), אשר לוקח את המאזינים למסע בלקני משכר, שנע בין מקצבים אפריקאים למנגינות מזרח אירופאיות.

המשוררת אפרת בן יהודה – לוין (16:00–17:30),  תספר בביתה שלה, איך שיפוץ של בית עתיק, מדיטציה, העיר מקנס וחסידות משתלבים במקום אחד? מפגש משלב שירה, פרפורמנס וסיור.

במלון אלגרה, תספר הסופרת גלית דהן – קרליבך (17:30) בהרצאתה חוויות משולחן הכתיבה: מה עושים עם דמויות מרדניות שבורחות מהעלילה? מהם מקורות ההשראה ואיך מתמודדים עם ביקורת קטלנית.

מסיבת שקיעה בניצוחה של DJ מירי פטל (17:30 – 20:00), תתקיים במרפסת מול המעיין. מסיבת תקלוט שקיעה לאוהבים הקטנים והגדולים.

ולסיום: במלון אלגרה, תארח לבנת בן חמו את אוריין שוקרון (20:30) במופע אינטימי וקסום לקראת השנה החדשה: בין מוזיקה מקורית דרך פיוטים מסורתיים ועד תפילות מודרניות לנפש המחפשת.

 

 

את יומו השני של הפסטיבל (חמישי, 13.10.22) ילווה מופע רחוב של: בראסטט (Brasstet)

 16:00–18:00, הרכב נשיפה מלא סטייל באווירת ביג בנד קומפקטי, במופע מחווה לענקי הסווינג- בני גודמן, גלן מילר, פרנק סינטרה, אלה פיצגגרלד ואפילו קווין.

בקרעמצ'ה יופיע ההרכב  ג'ונמאן (18:00)– מוזיקה עתיקה המושפעת ממסורות שונות: מוזיקה כורדית פרסית, צוענית, יהודית. עיבודים חדשים ללחנים נשכחים עם כלים מסורתיים ומקצבים שבטיים.

בבמה המרכזית יתקיימו מספר מופעים באותו היום:

המופע הגיאורגי –  Ensamble "Chveneburebi" (19:30)

ולאחריו יעלה ניב כליל החורש והלהקה (20:30): במסע מוזיקלי חובק עולם לצלילי חליל צד: מסע מוזיקלי צבעוני, רגשי ומרתק. הסאונד והחוויה נעים בין אירלנד הקרה, ועד לשורשים האתניים והחמים של המזרח התיכון.

ולסיום:  "פנים אל מול פנים" (21:45), המופע המרכזי של להקת גוטה גוטה: שירים וניגונים אל הלב ונונשלנט שבא מקילומטראז' על הבמות הגדולות בארץ ובחו"ל.

את יומו השלישי והאחרון של הפסטיבל (חמישי, 14.10.22) ילווה מופע הרחוב בלאק סמבה BLACK SAMBA (10:00 – 12:00): הרכב מתופפים אפרו-ברזילאי.

מול מסעדת כרמא יופיע הצמד עודד-מלכנר (09:30–12:00) עם עיבודים חדשים ומרעננים לקלאסיקות ידועות.

ולסיום, אירוע נעילת הפסטיבל: קבלת שבת מוזיקלית במרפסת מול המעיין, הרב בני לאו בשיחה על בית וסוכה, על קבע וארעי, על פנים וחוץ.

"בתים פתוחים": גם השנה ייפתחו למשך שלושת ימי הפסטיבל, דירות פרטיות ובתים ותינתן הצצה לבתים מסקרנים במקומות בלתי שגרתיים/שונים ברחבי השכונה. מצ"ב נספח.

סיורים: מידי יום יתקיימו מספר סיורים, לכל המשפחה, ברחבי השכונה הציורית, שילוו בסיפורים ואנקדוטות.


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שלי

    הפסטיבל היה השנה מאוד מאכזב, יחסים לשנים קודמות.
    דל ולא מאורגן בכלל.
    האירועים לא נערכו כפי שפורסם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר