גן סאקר ביום העצמאות צילום Adiel lo מתוך ויקיפדיה
גן סאקר ביום העצמאות (צילום ארכיון: Adiel lo, מתוך ויקיפדיה)

בדגש על ילדים ומשפחות: יום העצמאות בירושלים – האירועים והפעילויות

יום העצמאות יצוין השנה ברחבי ירושלים, ברוח התקופה, במגוון אירועים ברחבי העיר, בפארקים, בשכונות ובמוסדות התרבות. כל הפרטים, כל האירועים

פורסם בתאריך: 14.5.24 08:42

מאז ה-7/10, כמעט מיותר לציין, שום דבר הוא לא כשהיה. "רוח התקופה" מכנים זאת בעיריית ירושלים, כשהכוונה היא לכך שיום העצמאות השנה מצוין בצורה שקטה ורגועה הרבה יותר, כזו שמותאמת לימים הקשים שעוברת המדינה מזה כשבעה חודשים. זה בא לידי ביטוי ברמה הלאומית (החלפת טקס המשואות הראוותני בטקס צנוע הרבה יותר בסימן גבורה, בביטול הזיקוקים, בביטול מטס יום העצמאות החגיגי ועוד), וזה בא לידי ביטוי גם ברמה העירונית, ומספיק היה לטייל אתמול, שני, בערב במרכז העיר – בלי במות, בלי שמחה גדולה, בלי מופעי ענק. הכל צנוע יותר, שקט יותר, חגיגי הרבה פחות.

ועדיין – מדובר ביום העצמאות ה-76 של ישראל, וגם אם החגיגה פחות גדולה, לציין את האירוע צריך, וזה מה שיקרה גם היום ברחבי העיר. מציינים את חג העצמאות של מדינת ישראל אבל בצורה קצת שונה ואחרת.


"מוזיאון חי" במרכז העיר (צילום: דור פזואלו)

"מוזיאון חי" במרכז העיר (צילום: דור פזואלו)


עצמאות בפארקים, אתרי הטבע ובמינהלים

14:00-10:00 – עצמאות בפארקים העירוניים עיינות תלם, עמק הצבאים, עין יעל, הגן הבוטני וגן העצמאות. פעילויות טבע, סיורים, סדנאות יצירה, הצגה, מוזיקה חיה ועוד.

14:00-10:00 – עצמאות בפארקים שכונתיים – פארק גילה, פארק אמת המים, פארק אלמליח, פארק דניה, גן הקיפוד, גן הכדורים, פארק סן- סימון, פארק מקסיקו – הצגות לילדים, הרכבים מוזיקאליים, ג'אגלינג, להטוטנות, ליצנות, בועות סבון, דמויות שטח.

10:00 – מינהל קהילתי גילה: מופע מתגלגל עם יובל המבולבל במופע לכל המשפחה, מופע תוכים מיוחד במינו ונעבור לפארק למופע עם שרביט נסיכת הילדים.

11:00 – נווה יעקב: חגיגה מוסיקלית שירה והרקדה, ארוחת בוקר מפנקת, מתנפחים לילדים, מופע חיות ותחנות יצירה.

13:00-10:00 – היכל הספורט פסגת זאב: מתנפחים, ג'ימבורי, ג'אנגלינג, משחקי רצפה, קרקס, בועות סבון, קיפולי בלונים ותחנות הפעלה.

15:00-19:30 – מוזיאון חי: אין לנו ארץ אחרת. כיכר ספרא, מגרש הרוסים, בית המשפט ומוזיאון אסירי המחתרות. מצדיעים לגיבורי ישראל בעיר מ-1867 ועד היום, אלה שלחמו ולוחמים על הבית, אז והיום, כי אין לנו ארץ אחרת. סיפורים היסטוריים יקומו לתחייה באמצעות שחקנים, זמרים, נגנים ותערוכות. הציבור מוזמן לחזות בעשרות אומנים ממחיזים את הסיפורים שבזכותם אנחנו פה. תערוכות מרהיבות, מוזיקה מרגשת ועוד. כניסה חופשית לקהל הרחב.

19:30 – מופע הסיום בכיכר ספרא, הגבעתרון מארחים את גלי עטרי ואריק סיני.


דגלים ברחבי העיר (צילום: ארנון בוסאני)

דגלים ברחבי העיר (צילום: ארנון בוסאני)


יום העצמאות במוסדות התרבות

(אירועים בכניסה חופשית):

מוזיאון ישראל: כותבים ברכה למדינה על גלויות המוזיאון משנת הקמת המדינה ועד היום – פעילות מיוחדת להורים וילדים, סיורים מיוחדים, ביקור בתערוכות הדגל של המוזיאון ועוד. (כניסה חופשית על בסיס מקום פנוי).

הספרייה הלאומית: סיורים לקהל הרחב בין השעות 9:00 ל-18:00. (כניסה חינם, בהזמנת כרטיס מראש באתר: https://bit.ly/3UKqpo9).

מכון רננות בהיכל שלמה ובבית הכנסת הגדול ישורון – 17:30-8:00: תפילה מוזיקלית, קונצרט חזנות חגיגי עם החזנים יעקב מוצן, ניסים סאאל, נתנאל אילוביצקי ומקהלת החזנים הירושלמית, פאנל עצמאות עם הסופר ואיש הלח"י עזרא אלנקם יכין, בשילוב מופע פיוט לזכרה של המרגלת הציונית בלבנון – שולמית כהן קישיק ז"ל, תזמורת הלאדינו הישראלית במופע מרגש המוקדש לגיבורי ישראל ולחטופים, יהודה כץ והמעגל בנגינה ושירי נשמה, סיפורים, קרליבך ועוד, עדידו הליצן במופע לילדים, סיורים במוזיאון לאומנות יהודית. (כניסה חופשית בהרשמה מראש באתר, חניה במקום).

מגדל דוד | גיבורי המצודה חוזרים לחיים. שחקנים יגלמו את גיבורי האומה מכל התקופות: דוד המלך, דבורה הנביאה, בנימין זאב הרצל, לאה גולדברג, מאיר אריאל והטייסת ש’, ויספרו לנו את הסיפור שלהם – הסיפור של כולנו. הרכבי נגנים, סיורים בגלריות, תחנת תחפושות וסדנת יצירה. הרכבי נשפנים ומתופפים ינגנו ברחבי המצודה, סיורים בגלריות תצוגת הקבע החדשה ובתערוכה “אסכולת ירושלים” בעקבות מאה שנות אמנות ירושלמית (הסיורים ייצאו בכל חצי שעה), תחנת תחפושת וסדנת יצירה. (הפעילות תתקיים עד השעה 16:00. המוזיאון פתוח עד השעה 17:00. כניסה חופשית בהרשמה מראש: https://bit.ly/4bmfOFq).

 

 

בית מזיא לתיאטרון | הצגה: וינה או דימונה (12:00). קומדיה משוגעת על אהבה, על אלוהים ועל נציגיו עלי אדמות. כריסטינה, סטודנטית מאוסטריה, נלהבת לקראת השלמת תהליך הגיור שלה, בזמן ששגיא, בן הזוג שלה, כלל לא יודע מזה ורוקם תוכניות מלהיבות אחרות. אל תוך הדרמה הזוגית מתפרצים הרבנית בוטבול, נציגת הרבנות הצבעונית, וחנניה, בנה היחיד והמיוחד, אותו היא רוצה לחתן בכל מחיר. (כניסה חופשית בהרשמה מראש באתר: https://bit.ly/4a5rjjt).

בית מזיא לתיאטרון | מופע "שירת התקווה", על תקווה ובנייה חדשה בזמר ובשירה העברית בשיתוף הקהל (18:00). ההיסטוריה הישראלית רוויית מלחמות ותקופות קשות, ממלחמת העצמאות ועד המלחמה הנוכחית, 'חרבות ברזל'. הזיכרון המתמיד של הנופלים על הגנת הארץ, הוליד אינספור יצירות, שירים ופזמונים שמילאו את הציבור הישראלי בתקווה ואופטימיות ונכנסו לקאנון התרבות הישראלית. במופע יספרו חוקר הזמר העברי עודד צפתי והמנחה יפעת רווה על השירים הגדולים שנכתבו אחרי המלחמות ועל המשוררים שעומדים מאחוריהם. המופע ילווה במוזיקה חיה והקהל יוזמן להצטרף ולשיר את שירת הביחד. (כניסה חופשית בהרשמה מראש באתר: https://www.tcj.org.il).


"מוזיאון חי" במרכז העיר (צילום: דור פזואלו)

"מוזיאון חי" במרכז העיר (צילום: דור פזואלו)


מוזיאון חצר הישוב הישן | אבן נייר ומספריים – עצמאות בחצר (15:00-10:00). פעילות לכל המשפחה ביום העצמאות: תאטרון חי, סיורים מודרכים, ועוד. (כניסה חופשית בהרשמה מראש באתר: https://www.oyc.co.il).

תיאטרון האינקובטור | 10:00 הצגה: שלמה המלך והדבורה. מיוחד לקטנטנים – שעה חווייתית מלאת הומור, דמיון, פנטומימה ועוד. אגדה על מלך גדול וחשוב, שלומד שהחכם מכל אדם הוא לא זה שיודע הכי הרבה, אלא זה שיודע ללמוד מכולם;
11:30 הצגה: אגדת שני האחים. סיפור על שני אחים שחולקים שדה אחד ומגלים את הכוח של הדאגה לזולת ואהבת חינם. (כניסה חופשית בהרשמה מראש באתר: https://bit.ly/4a6vefR).

בית עגנון (13:00-10:00) – בית עגנון פותח את שעריו ביום העצמאות ומזמין אתכם ליהנות מחגיגה ספרותית לכל המשפחה של מפגשי-אמן, המחזות, סיורים, סדנאות ועוד. נתחיל בסיורים מומחזים בהם נפגוש אורחים מהספרים שבאו לביקור בבית: מלך הרוחות, הילדה שרצתה לכבוש כובע קסמים, המלך שלמה ועוד. פו הדב וילדה שמחפשת לעצמה תאומה ייפגשו באירוע סופרים ולסיום נשאל יחד “למה בכה הדג?” במופע מספורי עודד בורלא. (הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי. מספר המקומות מוגבל. פרטים נוספים: https://bit.ly/4b5L9MK).


צומת ממילא, יום העצמאות בירושלים, ירושלים כללי, דגלים בירושלים צילום ארנון בוסאני

דגלים בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)


(אירועים במחיר סמלי)

מוזיאון ארצות המקרא | שרים עם שרהל'ה שרון ומסיירים בתערוכות האמנות (11:00). נשיר עם שרהל'ה שרון משיריה של נעמי שמר ולציון 20 שנה לפטירתה ונצא לסיורים מודרכים בגלריות ובתערוכות האמנות המיוחדות המוצגות בימים אלו. (כניסה בעלות סמלית של 10 שקלים, הרשמה מראש באתר: https://bit.ly/3Uv4fon)

מוזיאון המדע | עצמאות דביק (18:00-10:00): שלל סדנאות, ניסויים, יצירות, הדגמות ותערוכות לילדים בנושא דבק, בטבע, בכימיה ועוד. (כניסה בעלות סמלית של 10 שקלים. פרטים נוספים: https://bit.ly/4dum9jS).

סינימטק ירושלים | 16:30 ו-19:30, בוידעם יום העצמאות: תכנית מיוחדת שנאצרה מתוך פניני ארכיון הסרטים הישראלי, אוסף של סרטי ארכיון משעשעים, מרגשים ומלאי פאתוס מספרים את הסיפור שלנו בשחור-לבן – בהנחיית קובי פרג'. הכניסה חופשית.
16:00, צלילי המוזיקה: בואו לשיר איתנו ועם מריה וילדי פון טראפ את כל השירים המוכרים והאהובים. כניסה בעלות סמלית של 10 ₪.
19:15, מחזמר הלהקה: חידון חגיגי, נושא פרסים, שיבחן עד כמה אתם מכירים, אוהבים ונושמים קולנוע ישראלי והקרנה מיוחדת של הלהקה בגרסת הסינג-אלונג. כניסה בעלות סמלית של 10 ₪.


"מוזיאון חי" במרכז העיר (צילום: דור פזואלו)

"מוזיאון חי" במרכז העיר (צילום: דור פזואלו)


תיאטרון קומקום | מטס הקומקומים: נארח את מיטב הליצנים מכל הארץ עם מגוון מופעים איכותיים. באירוע יתארחו בובנאים, יתקיימו סדנאות מתחומים שונים ועוד. שימו לב! במסגרת האירוע יפעלו בפעם האחרונה המתחמים האינטראקטיביים של התיאטרון – "בסך הכל קופסה", מתחם קרטון ליצירה ופעילות, ו"חנוכת בית"- מעבדה מוסיקלית אינטראקטיבית. (כניסה בעלות סמלית של 5 שקלים. הרשמה מראש באתר: https://bit.ly/4a5RE10).

תיאטרון הקרון | הצגה לילדים (11:30): "הגשם של סבא אהרון", על פי ספרו של מאיר שלו. (כניסה בעלות סמלית של 10 ₪, הרשמה מראש באתר: https://bit.ly/3JKIgF8).

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר