שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)
שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

מחול בשוק מחנה יהודה: פסטיבל 'מיפו עד אגריפס' יוצא לדרך

הפסטיבל המיוחד, ביוזמת והפקת קבוצת המחול ק.ט.מ.ו.ן, יתקיים בימים ראשו עד שלישי בברים ובתי עסק בשוק ובבית אליאנס

פורסם בתאריך: 21.10.17 10:36

פסטיבל מחול מיוחד מאוד יתקיים במהלך השבוע הקרוב באזור שוק מחנה יהודה – 'מיפו עד אגריפס' שמו, והוא מפגיש יצירות של כוריאוגרפים ורקדנים מרחבי הארץ עם אמנים ירושלמים ובעלי עסקים בשוק מחנה יהודה, במופעים שנוצרו במיוחד עבור הפסטיבל והמרחב שבו הוא יתקיים.

זוהי כבר השנה הרביעית לקיומו של הפסטיבל, יוזמת קבוצת המחול הירושלמית ק.ט.מ.ו.ן, והוא יכלול השנה שמונה עבודות מחול, מתוכן שש בכורות. המופעים, שיתקיימו בימים ראשון עד שלישי, ייערכו ביומיים הראשונים בברים ברחבי שוק מחנה יהודה, כאשר הקהל מוזמן לעבור ממופע אחד לאחר ללא תשלום, בסגנון "שוטטות ברים". ביום השלישי יתקיימו המופעים בבית אליאנס, שממוקם באזור שוק מחנה יהודה, שם פועלת להקת המחול. הכניסה לכל האירועים היא ללא תשלום.

(מימין) אלעד שכטר, מופע מתוך פסטיבל 'מיפו עד אגריפס' (צילומים: קבוצת ק.ט.מ.ו.ן, מאיר ארזי)

(מימין) אלעד שכטר, מופע מתוך פסטיבל 'מיפו עד אגריפס' (צילומים: קבוצת ק.ט.מ.ו.ן, מאיר ארזי)

"יש שינוי אחד משמעותי מהשנים הקודמות של הפסטיבל – השנה אנחנו מקדישים לילה אחד לבית אליאנס, הבית שאנחנו יושבים בו כמעט שנתיים", אומר אלעד שכטר, המייסד והמנהל האמנותי של קבוצת המחול ק.ט.מ.ו.ן, שאמון גם על הפסטיבל. "אירועי הלילה השלישי יקרו בבית אליאנס בבר הפטיו. אנחנו עושים את החיבור שרצינו כל כך הרבה זמן בין בית אליאנס לבין שוק מחנה יהודה. הדי.ג'יי יהיה רם מזרחי שפינוזה, שאוסף מוזיקה מהאזור שלנו, מסמפל ומעבד אותה וזה יהיה חלק מהקשר לשוק ולאזור שאנו פועלים בו. עוד דבר מעניין השנה הוא שלראשונה הוצאנו קול קורא ולא אצרנו בעצמנו. קיבלנו כ־30 הצעות ובחרנו מתוכן. זה אומר שיש היענות גדולה לפסטיבל, ושלאמנים מעניין לחקור את הקשר בין השוק למחול ובכלל".

בכורה מעניינת שתתקיים השנה במסגרת הפסטיבל היא של הרקדן קאמל ג'רגאווי, תושב רמאללה, שיעלה את היצירה "Lost in Space" בבכורה בפרדי למון. "היו לנו הופעות אורחות מאירופה אבל מעולם לא היה לנו שיתוף פעולה כל כך הדוק עם מישהו שמבין את המרחב של השוק ממקור אחר", אומר שכטר.

איך המיקום בירושלים מתקשר לכלל הפעילות שלכם?
"ירושלים היא עיר שבה כולם רוחניים ויש להם רעיונות גדולים אבל אחד הדברים שחסרים לנו כאנשים המתעסקים בגוף וכך מביעים עצמם הוא השיח התרבותי סביב גוף ותרבות הגוף בעיר. חלק מהפעילות האינטנסיבית שלנו הוא להוציא את המחול מהתיאטראות ולהוציא אותו למרחב הציבורי. לקשר בין תרבות ירושלמית איכותית שנובעת מכאן, שיש לה קשר הדוק עם התכנים שהעיר הזו מתעסקת באופן כמעט אובססיבי של קדושה ורוחניות ולהוסיף עליהם פן תרבותי שקשור יותר לגוף".

תומר נבות, מיפו עד אגריפס. (צילום: מאיר ארזי)

תומר נבות, מיפו עד אגריפס. (צילום: מאיר ארזי)

ואתה מרגיש שיש יותר תנועה בכיוון של הוצאת אמנות למרחב הציבורי מאז שאתם פועלים?
"עיריית ירושלים והרבה מאוד גופים שותפים למטרה של הוצאת תרבות למרחב הציבורי. המרחב הציבורי הירושלמי פחות מטופל מבחינת אמנות ותרבות. אנחנו מרגישים שבטח בעולם המחול יש פה יותר פעילות, יותר הופעות, יותר ויותר רצון של כוראוגרפים ליצור בעיר, להיות פה ולהתעסק בגוף עם ההקשר המקומי".

את ק.ט.מ.ו.ן שהוקמה ב-2012 והפכה לגוף משמעותי מאוד במפת התרבות הירושלמית, מנהל שכטר אמנותית יחד עם תם לב דקל. במרץ 2016 קיבלה הלהקה סטודיו בבית אליאנס.

"אני חושב שבית אליאנס הוא מגדלור תרבותי של ממש ואנשים – לא רק בעיר ובארץ אלא אפילו בעולם – מסתכלים עליו ולומדים את הדרך שבה בנינו אותו", אומר שכטר, "החדשנות שלו והתרומה שלו לקהילתיות בעיר שהיא גם כך מאוד מרובדת, כל אלה מסתכמים בסיפור הצלחה גדול מאוד".

בית אליאנס משרת כיום קרוב ל־150 אמנים המגיעים אליו מדי יום. מדי שבוע מתקיימים בו ארבעה-חמישה אירועים, ובקיץ אף יותר. "המקום מהווה ממש בית מקצועי להרבה מאוד אמנים שלא היה להם בית לפני כן, וכנראה היו עוזבים את העיר אם לא היתה להם האפשרות הזו", אומר שכטר, "אנחנו מייצרים קשרי קהילה. את המקום פקדו עשרות אם לא מאות אלפי אנשים במשך התקופה שהוא פתוח. יש רק עוד שנה וחצי בה יפעל במתכונתו הנוכחית עד שיהפוך להיות מלון בוטיק, אז כדאי למהר ולבקר בו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר