דוד חיים סעידוב, פסטיבל חשיפה בינלאומית בשנה שעברה (צילומים: gaya's photos, דוד וינוקור)
דוד חיים סעידוב, פסטיבל חשיפה בינלאומית של הצוללת הצהובה בשנה שעברה (צילומים: gaya's photos, דוד וינוקור)

60 הופעות בשבועיים: פסטיבל מוזיקה בינלאומי בצוללת הצהובה

פסטיבל החשיפה הבינלאומי לג'ז ומוזיקת עולם חוזר זו השנה השישית. דוד חיים סעידוב, המנהל האמנותי של הפסטיבל: "זה אירוע נדיר ומיוחד במינו"

פורסם בתאריך: 4.11.17 19:00

פסטיבל החשיפה הבינלאומי של הצוללת הצהובה חוזר זו השנה השישית ברציפות, כשהפעם הוא יכלול קרוב ל־60 הופעות שיתפרשו על פני שבועיים בשני סבבים.

אירוע הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ביום רביעי הקרוב, 8.11, בצוללת הצהובה, כשהסבב הראשון יהיה בתחומי הג'ז, מוזיקת עולם ו־Fאנק. הסבב השני, שיתקיים שבוע לאחר מכן (גם הוא בימים רביעי עד מוצ"ש) יוקדש לרוק, אינדי ומוזיקה אלקטרונית.


דוד חיים סעידוב (צילום: gaya's photos)

דוד חיים סעידוב (צילום: gaya's photos)

כמיטב המסורת של הפסטיבל, למופעים השונים יגיעו עשרות מבכירי תעשיית המוזיקה הבינלאומית: חברות תקליטים ולייבלים בינלאומיים, מנהלי פסטיבלים, בעלי מועדונים, עיתונאים וכתבים המוזמנים לארץ מכל רחבי העולם, כשהמטרה היא כמובן אחת – חשיפת האמנים הישראלים הצעירים.

"יש לנו שיתופי פעולה עם פסטיבלים גדולים מאוד בעולם: באוסטריה, בסין, בקזחסטן בדרום אפריקה, בקניה, בגרמניה ועוד ועוד ועוד", מציין בגאווה דוד חיים סעידוב, המנהל האמנותי של הפסטיבל והמפיק הראשי בצוללת הצהובה. "מעבר לכך, שאמנים מגיעים להופיע בפסטיבלים ברחבי העולם הם גם נחשפים במגוון אמצעי תקשורת עולמיים כמו מגזינים, תכניות רדיו וערוצי טלוויזיה גדולים. בין האמנים שהופיעו שזכו להזדמנויות גדולות היו לולה מארש, האנג'לסי, הקולקטיב, מארש דונדורמה, לוסיל, התפוחים, טייני פינגרס, ועוד רבים אחרים. כל שנה מתרחשים שיתופי פעולה מצוינים והם רק מתרחבים".



מופעי החשיפה יתקיימו בצוללת הצהובה ובמועדונים נוספים באזור תלפיות, כשבתל אביב יתקיימו המופעים בבארבי ובסקולה. הפסטיבל הוא מיזם משותף של הצוללת הצהובה והאגף לקשרי תרבות ומדע במשרד החוץ, והוא מתקיים בתמיכת משרד התרבות והספורט, עיריית ירושלים והקרן לירושלים.

"מדינת ישראל עושה אירועי חשיפה בכל מיני מסגרות בתחום התרבות", מסביר סעידוב, "לפני השואו קייס שלנו זה היה בעיקר בתחומי הקולנוע, התיאטרון והמחול. לפני כתשע שנים נציגי הפסטיבלים שהגיעו לפסטיבל החשיפה למחול ביקשו לראות גם מוזיקה. זה התגלגל לפתחנו, והרמנו את הכפפה. בשנה הראשונה והשנייה של הפסטיבל היתה חשיפה רק של ג'אז ומוזיקת עולם. אחרי שלוש שנים הגענו למשרד החוץ ואמרנו להם שיש בעולם פסטיבלי ענק של רוק, אינדי ואלקטרוני ושכדאי שנתחיל להראות לעולם מה יש לנו לייצא. כך נוצרה החשיפה המחולקת לשני סופי שבוע שונים".

פסטיבל חשיפה בינלאומית בשנה שעברה (צילום: דוד וינוקור)

פסטיבל חשיפה בינלאומית בשנה שעברה (צילום: דוד וינוקור)

כמה מקום תופסים ההרכבים והאמנים הירושלמים באירועי החשיפה?
"יש ייצוג לא רע של אמנים שצור מחצבתם בירושלים. כאלה שגם אם הם לא גרים בה כיום, הם מזוהים איתה. למשל, בערב הפתיחה ברביעי יופיעו מארק אליהו, ביטס אנד פיסס, סאביר שהם חבר'ה ירושלמים צעירים ונטע אלקיים – לגמרי משלנו. כך שאנחנו כובשים את כל הערב הראשון. בפסטיבל כולו הדגש הוא על מוזיקה ארצית טובה, אבל יש ייצוג יפה לירושלים".

בין האמנים המשתתפים: שפיטה, Aveva, מארק אליהו, ,theAngelcy המסך הלבן, יעל דקלבאום ושירת האימהות, אלדד ציטרין, Acollective, יוסי פיין ובן איילון, תומר ישעיהו, תזמורת פירקת אלנור, גילי יאלו, מארש דונדורמה, האחיות לוז ועוד.

 

כמי שמלווים מוזיקאים ירושלמים צעירים, אתם מרגישים שיש הרבה מוזיקה חדשה כיום בעיר?
"בעיני זה בא בגלים. יש תקופות שיש יותר ולפעמים פחות. אני חושב שעכשיו אנחנו במגמת עלייה, שבאה לידי ביטוי בהרכבים כמו למשל 'הינום' שיופיעו בפסטיבל החשיפה בקטגוריית הרוק או 'ביטניק' שמסתובבים פה בירושלים לא מעט. זה מרגיש שיש התעוררות ועשייה מוזיקלית בעיר, וזו תחושה ממש כיפית. אני ממש מקווה שבשנה הקרובה כולנו נרגיש זאת, וזה יעלה על פני השטח".

פסטיבל חשיפה בינלאומית בשנה שעברה (צילום: דוד וינוקור)

פסטיבל חשיפה בינלאומית בשנה שעברה (צילום: דוד וינוקור)

אתם מוסד תרבותי ותיק בירושלים, מה מסייע לכם להחזיק מעמד הרבה שנים?
"יש פה אמת שהולכת אחרי המוזיקה. היא לא אמת כלכלית. מה שמעניין אותנו הוא קודם כל המוזיקה, לפעול ולעבוד למען המוזיקאים, ואז גם למען הקהל שמגיע. לכן זה עובד כל כך טוב. אני חושב שהאנשים שמנהלים את המקום – אצ'ה בר וירון מוהר – הם אלה שבזכותם הוא רץ ומחזיק מעמד. הדבר השלישי שמחזיק אותנו הוא האנשים שעובדים פה. יש פה קסם, די. אן. איי ייחודי ואווירה ביתית בלי דיסטנס. הכל מרגיש בבית. יש ערבים בהם אני למשל נמצא בקופה ואחר כך נכנס לבר, וכולם עושים הכל".

כבר שמונה שנים שסעידוב בצוללת, ולאורך השנים הללו, סביב אירועי החשיפה, הוא מדגיש שדבר חשוב לא פחות מההרכבים המשתתפים הוא הקהל: "אנו נשמח שיגיע כמה שיותר קהל להופעות", הוא אומר, "סך הכל מחירי הכרטיסים מצחיקים: ערב עם 5-4 הופעות ב־20 שקל בלבד. זה רק עושה טוב שיש בלגן ושמחה כשהנציגים מחו"ל רואים הופעה עם 300 איש. זה עוזר לחבר'ה שלנו לתת בראש. אז תבואו – זה אירוע נדיר ומיוחד במינו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר