בית אבי חי (צילום: שי גטסוף)
בית אבי חי (צילום: שי גטסוף)

תכירו: ערבי שבת החדשים בבית אבי חי

המוסד פותח את שעריו לקהל הרחב בלילות שישי, לראשונה 10 עשור, ויקיים סדרת אירועים ייחודית - ללא חילול שבת כמובן

פורסם בתאריך: 25.1.18 14:01

מחפשים בילוי תרבותי בערב שבת? מצאתם: בית אבי חי, המוסד הירושלמי לתרבות יהודית, פותח את שעריו במהלך השבת, לראשונה זה עשר שנים, לטובת קיום סדרת אירועים ייחודית. האירועים יתקיימו בלילות שישי ובמוצאי השבת, ויציעו לקהל הרחב אפשרויות רבות לבילוי תרבותי ונעים, שבמהלכו יוכלו "להכיר שבת אחרת", כדברי אנשי בית אבי חי.

כידוע, כיום הציבור הירושלמי נאלץ להתמודד עם מבחר מצומצם של פעילויות תרבות שנערכות בעיר במהלך השבת עצמה. בית אבי חי מנסה כעת לשנות זאת, בעזרת סדרה של אירועים פלורליסטיים המיועדת לכלל הקהלים – אירועים שבמהותם שומרים על השבת ואינם מחללים אותה: האירועים נעשים ללא שימוש בחשמל או בהגברה וללא חילופי כספים, כך שהכניסה אליהם חופשית.

דייויד רוזנסון, מנכ"ל בית אבי חי מסביר כי "בשנים האחרונות אנחנו מקבלים בקשות רבות להרחבת התוכניות התרבותיות של בית אבי חי גם לשבתות. אנחנו שמחים להציע תוכנית שבת קבועה שתספק תוכן ייחודי ומקורי, שחסר בנוף השבת הישראלית להרגשתנו. אין לנו יומרות להחליף את בית הכנסת או לחלן את היום הקדוש: חניון בית אבי חי יהיה סגור, והפעילויות יאפשרו גם לשומרי ההלכה לקחת בהן חלק. אנחנו מקווים שמצאנו דרך שבה נוכל לשלב בין כל העולמות ולתת מענה לציבורים מכל המגזרים: בית אבי חי מבקש לייצר פלטפורמה שתפגיש בין המשתתפים השונים סביב חוויה ייחודית, הרואה בשבת מוקד מחבר ולא מפריד".

דיויד רוזנסון (צילום: יח''צ בית אבי חי)

דיויד רוזנסון (צילום: יח"צ בית אבי חי)

מהות ומטרת היוזמה הזו, לדברי אנשי המוסד, הן יצירת מקום מפגש לקהל יעד רחב מכל המגזרים – החילוני, המסורתי והדתי, שעשוי להתעניין במפגשים איכותיים, מוזיקליים ופיוטיים, בסעודות משותפות ובהפקות מקוריות, לאחר ארוחת השישי וגם לאחר צאת השבת.

 

 

סדרת האירועים, 'שבת בבית', תתקיים בשלב ראשון אחת לחודש, במהלך ערב שבת ועם צאת השבת, בתוך כותלי בית אבי חי. בהמשך יתקיימו אירועי השבת גם במהלך יום השבת עצמו, ויציעו תכנים רבים של פעילות איכותית לכל המשפחה, כמו גם אירועי חוצות מוזיקליים מרובי משתתפים בחצר הבית. כל אירוע בסדרה יעמוד בסימן החג המשיק אליו, והתכנים יהיו בהתאמה – ברוח החג, ובאווירת שבת חגיגית, חמה, משפחתית ונעימה.

האירוע הראשון, 'טיש בשבט' בסימן ט"ו בשבט, יתקיים בליל שישי הבא, 26.1 (21:00). האירוע יכלול עריכת שולחן סעודה ובו אוכל ושתייה המוגשים כמיטב המסורת, וישתתפו בו חכם דוד מנחם, הזמרת נטע אלקיים והעיתונאי דב אלבוים, שישירו, יקראו וידונו עם קהל המשתתפים בנושאי טבע, שבת והתחדשות האדם. הכניסה והסעודה ללא עלות, כאמור, על בסיס מקום פנוי ובהרשמה מראש באתר של בית אבי חי.

למחרת, עם צאת השבת, יתקיים אירוע 'מוצ"ש בשבט' בנושא אדם – עץ שדה, בהשתתפות פרץ ומארק אליהו והרבה תמר אלעד אפלבום, במפגש שכולו מוזיקה, טקסט וטבע. (21:00. 60-30 שקלים).

בחודש הבא, בסוף השבוע האחרון של פברואר ולקראת חג פורים (24.2-23.2), מתוכנן אירוע נוסף בסדרה. באירוע זה יתכנסו הזמר חנן בן ארי והמרצה נועם דן לצד חכם דוד מנחם, למשתה פורימי עדליידע בערב שישי, בסימן עוצמה נשית, אסתר, זרש והמן הרשע. הכניסה לאירוע, כאמור, הינה חופשית על בסיס פנוי מקום ובהרשמה מראש.

במוצ"ש יתקיים ערב של מוזיקה והומור בהשתתפות ג'קי לוי, דניאל זמיר וחברי צוות הקאלט הקומי 'קלבת שבת'. (60-30 שקלים).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר