אירועי שאון חורף בשנה שעברה (צילומים: ארבע על שבע)
אירועי שאון חורף בשנה שעברה (צילומים: ארבע על שבע)

פסטיבל התרבות הירושלמי 'שאון חורף' יוצא לדרך

פסטיבל החורף הירושלמי חוזר זו השנה השמינית ברציפות, והוא יתקיים בארבעת ימי שני של חודש פברואר בארבעה מוקדים שונים ברחבי העיר. מתחילים ברחובות כורש וינאי

פורסם בתאריך: 2.2.19 10:05

ביום שני הקרוב, 4.2, יחלו אירועי שאון חורף, שיתרכזו באותו הערב באזור הרחובות ינאי/כורש. האירועים ימשיכו ויתקיימו בימי שני בחודש פברואר – בכל פעם במוקד אחר במרכז העיר.

שאון חורף, שזוהי השנה השמינית לקיומו, מציע כמדי שנה תוכן מכל חומי האמנות והתרבות: מוזיקה, פרפורמנס, מחול, משחק, אמנות פלסטית, סטנדאפ ועוד. הייחוד של פסטיבל החורף, שמטרתו היא להעיר את מרכז העיר גם בימים הקרים והגשומים של חודש פברואר, הוא ביחסי גומלין המתרחשים עם המתחם העירוני שבו האירוע מתקיים, באמצעות שימושים מפתיעים ולא קונבנציונליים בחללים ובבתי-העסק הקיימים.



הפסטיבל מספק הזדמנות לקהל הרחב לצרוך תרבות מחוץ לקונטקסט הברור, וכך ניתן לראות בו להקת רוק המופיעה בלובי של מלון בוטיק, סטורי טלרז במזללת המבורגרים, טורניר שש-בש פרסי במכולת, פולק אקוסטי בכנסייה, או פרפורמנס באולם תצוגה של מטבחים. האירועים כולם בכניסה חופשית.


אירועי שאון חורף בשנה שעברה (צילום: ארבע על שבע)

אירועי שאון חורף בשנה שעברה (צילום: ארבע על שבע)


האירועים, כאמור, יחלו ביום שני הכרוב במתחם הרחובות כורש וינאי. בין המופעים תוכלו ליהנות מטל פרידמן והחתולים השמנים במלון כורש, כשבאותו המקום תופיע גם מאיה איזקוביץ בהופעת פופ חדשה בהפקת תומר יוסף. מאוחר יותר יופיעו במלון כורש גם יאן ואתל, במופע טראפ-דאנסהול ורייב קצבי. שרי ורנו מאיזבו יופיעו במזקקה, ובשושנה יתקיים מופע של Blues and who's, טריו בלוז אקוסטי.

בפוסט הוסטל יתקיים ערב סטנד אפ משולש של שיר ראובן, ירמי שיק בלום ואלי חביב שידברו על החיים ועל המוות, על תל אביב וירושלים, ועל עוד ניגודים משלימים. מאוחר יותר בפוסט ידברו העיתונאי מתן חודורוב ועו"ד תומר נאור על כלבי השמירה של הדמוקרטיה בישראל.

האושיות הקולינריות הירושלמיות קרן קדוש, חן קורן ואפרת ליכשטנטט יגיעו למפגש חד פעמי בשרגא (האירוע בהרשמה, 80 שקלים מינימום לסועד). לבלאק בר בורגר יגיע הליין הירושלמי סטורי טלר, שיציג ארבעה סיפורים ירושלמים קצרים על חוויות ליליות בעיר הקודש.


אירועי שאון חורף בשנה שעברה

אירועי שאון חורף בשנה שעברה (צילום: ארבע על שבע)


בנוסף יתקיימו עוד מגוון אירועים נוספים: מיצג ציפורי אוריגמי אינטראקטיבי המוני, תערוכת אמנות על סקייטבורדים, סדנת טיפוח לגבר הקשוח בBarber Shop, ניתוח סרטוני רשת בהקרנת חוצות, פתיחה בקלפי טארוט בחנות עתיקות וינטג', הכנת גיף ביוגרפי אישי במקום ועוד.

שאון חורף, ביוזמה והפקה של המחלקה לאירועי צעירים באגף התרבות ובתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים והמשרד לענייני ירושלים, נחשב לאירוע החוצות החורפי הגדול בישראל, אשר מושך מדי שנה אלפי אנשים מכל רחבי הארץ. בשני הבא, 11.2, יתקיימו אירועי שאון חורף במתחם הרחובות שלומציון ובן שטח, בשני שלאחר מכן, 18.2, בעיר העתיקה ובשער יפו וביום שני האחרון בחודש, 25.2, יתרכזו האירועים ברחוב האומן בתלפיות.


הכבש השישה עשר, הגרסה המזרחית: בקרוב – אלבום מוזיקה מזרחית מקורית לילדים


בין האירועים הבולטים באירועי "שאון חורף" הבאים: למתחם שלומציון-בן שטח יגיע הראפר סוויסה לחגיגת טראפ ומסיבת היפ הופ. אביגיל קובארי, דוד לביא ועמיחי חסון ידברו וישירו על דת, בית, אלוהים ואהבה. אורי אלבוחר יקיים מופע שכיבה בחנות מזרנים. תתקיים כיתת אמן עם חנוך פיבן בבית הפתוח, וניתן יהיה לקחת חלק גם בסדנת פטיסרי עם השף קונדיטור דוד לאור. מחזה הקראה אינטראקטיבי יתקיים במסעדת דולפין ים.


אירועי שאון חורף בשנה שעברה (צילום: ארבע על שבע)

אירועי שאון חורף בשנה שעברה (צילום: ארבע על שבע)


בשבוע שאחרי, למתחם שער יפו-העיר העתיקה תגיע לונא אבו נסאר להופעה, תתקיים כיתת אמן עם שי צברי בכנסייה עתיקה, להקת האינדי FORESTT תופיע במגדל דוד, וידאו מאפינג של סיפורים בהשראת ציורי הקרמיקה הארמנית יוצגו על חומת העיר העתיקה, תתקיים סדנת קעקועים בלייב במסורת משפחתית של מאות שנים.

בערב האחרון במתחם האומן ישתלטו Coolooloosh ,WC, עדן דרסו ו- DJ MESH, על האליסיום (לשעבר האומן 17), יתקיים אירוע פרפורמנס אינטרקטיבי של הזירה הבין-תחומית, וסטודנטים מבצלאל יכסו את קירות הבטון בוידאו ארט. תתקיים מסיבת השקה לבירת שאון חורף של מבשלת בירה הרצל מתלפיות במהדורה מוגבלת, ובמפגש השייח' ניתן יהיה לראות ציור על פוקאצ'ות. בערב יתקיים גם מופע SPOKEN SIGN – בו אמנים חירשים יביאו לבמה את עולמם הפנימי במופע ספוקן וורד יחודי ועוד אירועים רבים ומגוונים.


איך הסתבך המוזיקאי הירושלמי עם ההפקה של הטלנובלה הלוהטת "הכלה מאיסטנבול"?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר