פסטיבל האור (צילומים: באדיבות פסטיבל האור)
פסטיבל האור (צילומים: באדיבות פסטיבל האור)

השבוע בעיר העתיקה: פסטיבל האור הבינלאומי יוצא לדרך

הפסטיבל, שזוהי השנה ה-11 לקיומו, צפוי למשוך אל העיר מאות אלפי מבקרים שייהנו מעשרות מיצגי אור בשלושה מסלולים בעיר העתיקה; באירוע הפתיחה שייערך ברביעי הקרוב יתארח DJ סקאזי

פורסם בתאריך: 22.6.19 20:30

מאות אלפי מבקרים, עשרות מיצגי ואמני אור מהארץ ומהעולם, שלושה מסלולים שונים בעיר העתיקה ומסיבת פתיחה ענקית בניצוחם של DJ סקאזי ושישה אמני VJ מהטובים בעולם – מכל אלה ועוד תוכלו ליהנות החל מיום רביעי הקרוב במסגרת פסטיבל אור ירושלים 2019.

הפסטיבל, שמתקיים זו השנה ה-11 ברציפות בעיר העתיקה, הוא המרתק והגדול ביותר בתחום האור בישראל ונחשב לאחד הפסטיבל המוצלחים בעולם. בפסטיבל יוצגו יצירות אמנות וטכנולוגיות חדשות שהתפתחו בשנה האחרונה בתחום אמנות האור, כל זאת לצד חיבור בין אמנים ממדינות שונות.

הפסטיבל, כאמור, ייצא לדרך ביום רביעי הקרוב, 26.6, ויגיע לסיומו שמונה ימים לאחר מכן, ביום חמישי, 4.7. שעות הפעילות של הפסטיבל הן 20:00 עד 23:00 (במוצ"ש 24:00-21:00).



פסטיבל האור (צילום: באדיבות פסטיבל האור)

פסטיבל האור (צילום: באדיבות פסטיבל האור)


על הניהול האמנותי של הפסטיבל הופקדו מירב איתן וגסטון צהר. הכניסה, חשוב לציין, אינה כרוכה בתשלום והיא מתאימה לכל גיל – מקטנים ועד גדולים.

אירוע הפתיחה של הפסטיבל צפוי להיות מהמרהיבים שנראו בארץ. מסיבת פתיחה ענקית בניצוחם של DJ סקאזי, אחד השמות הגדולים בעולם, כשלצדו שישה אמני VJ מהטובים בעולם. ואם אתם תוהים מה זה VJ – נסביר בפשטות כי מדובר על האנשים שאחראים על המראות הוויזואליים בזמן המסיבה. לרוב, האמנים הללו עובדים בחללים סגורים כגון מועדונים, אולם לכבוד פסטיבל האור הם יציגו את האמנות שלהם על חומות העיר העתיקה במראות שצפויים להיות מרהיבים ביותר. בין המיצגים השונים תהיה הקרנה אינטראקטיבית המתרגמת את תנועות הקהל לתמונת אור אבסטרקטית, 15 עמודי אור אשר יוצרים מסך אחד הנראה מופרד לרסיסים ומאפשר לקהל לעבור בין השברים, 25 מנסרות אינטראקטיביות שמפיצות אור למרחקים, מזרקת המוריסטאן שתהפוך לנווה מדבר, אלפי מראות ומיליוני השתקפויות שבמרכזה כדור דיסקו מואר וגדול, מוצרי חשמל וציוד חשמלי הנעים במהירויות שונות ויוצרים סיפור מהפנט של אור וצל במערת צדקיהו, מבנה בגובה 10 מטר המציג את המגוון האנושי של העיר העתיקה ויוצר את "המסה המופלאה" של ירושלים, מיצג אינטראקטיבי המאפשר לקהל הרחב לנגן בפסנתר ולראות כיצד צליל הופך לאור, עבודת אור סולארית המציגה אלף צנצנות מחוברות לנורות הנטענות באופן סולארי המחברת בין קהילות שונות בעולם, פסלים בגובה 7 מטרים ההופכים לזיקוקים, הקרנת המילים "אור ירושלים" בשער הברוסקאים עושה שימוש בגופן "ערברית" ומשלב בתוכו את שתי השפות ועוד.


פסטיבל האור (צילום: באדיבות פסטיבל האור)

פסטיבל האור (צילום: באדיבות פסטיבל האור)


לאחר המסיבה המרהיבה ובמהלך כל ימי הפסטיבל, ניתן יהיה ליהנות משלושה מסלולים חדשים, צבעוניים ומוארים. בסמטאות העיר העתיקה יוצבו עשרות מיצגי אור.

"פסטיבל "אור ירושלים 2019" החוגג 11 שנה בסימן הפצת האור, חיבור בין אנשים, שבירת חומות ויצירת אחדות, יציג השנה יצירות אומנות אור חדשות וטכנולוגיות שהתפתחו בשנה האחרונה בעולם, לאורך שלושה מסלולים ברחבי העיר העתיקה", מוסרים המארגנים. "המסלולים יובילו את המבקרים לעולם שבו האור בורא יצירה חדשה בכל ערב מחדש. שלושת המסלולים הצבעוניים המתחברים זה לזה, מזמינים את הקהל ליהנות מכל יצירות האמנות המוארות, להשתתף בהפעלתן ולרקוד לצלילי ה-VJ במסיבה רב-חושית מהפנטת הממזגת צלילים ואורות לאורך כל שעות הפסטיבל, על גבי חומות העיר".


פסטיבל האור (צילום: באדיבות פסטיבל האור)

פסטיבל האור (צילום: באדיבות פסטיבל האור)


הפסטיבל יבטא את הרצון לחוויה משותפת והדדית, חוצת מגזרים ודתות, השוברת את החומות ויוצרת אחדות בין כולם. בפסטיבל יוצעו למבקרים כ-30 יצירות אומנות וטכנולוגיות חדשות של אמנים מובילים מהארץ ומהעולם, אשר ישתרעו על פני העיר העתיקה.


פסטיבל האור (צילום: באדיבות פסטיבל האור)

פסטיבל האור (צילום: באדיבות פסטיבל האור)


פסטיבל אור ירושלים 2019 מתקיים ביוזמת משרד ירושלים והמורשת, עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, ובניהול והפקת החברה העירונית אריאל.


משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


ראש העיר משה ליאון: "אני נרגש במיוחד השנה לפתוח את פסטיבל האור ה-11, שיהיה בסימן 'הפצת האור' והעברתו הלאה. הפסטיבל הבינלאומי מוסיף כבוד רב לעיר, בזירה הבינלאומית ובישראל. העיר ירושלים ואני שמחים לארח השנה אומנים ממדינות המשתתפות לראשונה בפסטיבל כמו: הודו, ניו זילנד וסרביה. מאות אלפי התיירים והמבקרים בו במהלך השנים בהן הוא קיים, נהנו ותרמו למיצוב העיר כבירת תרבות בינלאומית. זהו כבוד לקבל פניות מאמני העולם להגיע לבירת ישראל ולקחת חלק בפסטיבל המרגש. העיר ירושלים תתהדר ביופי ואור בימי הפסטיבל, בצעירים ומבוגרים, בני כל הדתות והעמים. הציבור מוזמן".


השר זאב אלקין (צילום: ראובן קפוצינסקי)

השר זאב אלקין (צילום: ראובן קפוצינסקי)


שר ירושלים והמורשת זאב אלקין מוסיף: "פסטיבל האור, שנעשה ביוזמת ובתמיכת משרד ירושלים ומורשת זו השנה ה-11 ברציפות, הפך למוקד משיכה עבור עשרות אלפי ישראלים ותיירים מכל העולם ולאחד מהאירועים הגדולים שמתרחשים בירושלים. אני גאה להיות שותף באירוע שהופך את העיר העתיקה ליעד תיירותי ותרבותי מועדף בשעות הערב והוא חלק משלל פסטיבלים ואירועים המתקיימים בעיר העתיקה. גם השנה פסטיבל האור יארח את טובי אמני האור בעולם, והוא יהיה גדול וחגיגי במיוחד. אנחנו נמשיך לקדם פעילויות תרבות ואמנות הפתוחות לקהל הרחב בעיר ירושלים".


אייל חיימובסקי (צילום: שמואל בן חמו)

אייל חיימובסקי (צילום: שמואל בן חמו)


"כחלק מפעולות הרשות לפיתוח ירושלים, המשרד לירושלים ומורשת ועיריית ירושלים לחיזוק בתי העסק הירושלמים, וקידום פעילויות תומכות פיתוח עירוני, אנו ממשיכים גם בפיתוח של יוזמות תרבות בהן פסטיבל האור, המהווה עוגן תרבותי חשוב בעידוד הפעילות התרבותית והתיירותית הלילית בירושלים", מציין מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי. "פסטיבל האור, אשר מבסס את מעמדו משנה לשנה כאירוע התרבות הגדול של חיי הלילה בעיר העתיקה בירושלים, מעודד את ביקורם של מאות אלפי תיירים שפוקדים את העיר מדי שנה, לנים בבתי המלון ומבלים בברים, במסעדות האותנטיות ובמגוון אטרקציות".


ציון תורג'מן (צילום: אביעד תבל)

ציון תורג'מן (צילום: אביעד תבל)


מנכ"ל חברת אריאל ציון תורג'מן: "השנה הפסטיבל הבינלאומי ייערך בסימן הפצת האור וחיבור לאחר, ואין דבר מרגש מזה עבורנו. שמנו דגש על מיצגים אינטראקטיביים שיאפשרו לקהל הרב להשפיע על נראות הפסטיבל ולקחת בו חלק פעיל. לשמחתנו נארח כמות שיא של טובי אומני האור בעולם. הקהל הצעיר והבוגר ייהנה ממסיבת VJ ענקית, בה ישתתפו 6 מטובי ה-VJ בעולם. התרגשנו מהמחווה החשובה של מיצג הענק שהוכן במיוחד לכבודנו, על ידי כל הפסטיבלים הגדולים בעולם. אכן זו שנה מרגשת, בה הכל קורה בירושלים: אירועי ספורט בינלאומיים, מופעים גדולים ופסטיבלים בינלאומיים. אנו בחברת אריאל נמצאים בימים אלה בשיא של עשייה, הערכות והתרגשות גדולה וממתינים לתיירים הרבים ולעם ישראל שיפקדו בהמוניהם את הפסטיבל, שיתקיים בתקופת החופש הגדול".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר