החיות של שלמה (צילום: אבי נועם)
החיות של שלמה (צילום: אבי נועם)

החיות של שלמה: פינת חי עם יותר ממאה בעלי חיים

מי יותר אמיץ ילדים או הורים? אצל "החיות של שלמה" תוכלו לבדוק איך אתם מלטפים איגואנה ענקית, מרימים נחש, או מחזיקים עכביש ענק. כמובן שאפשר גם ללטף ארנבות ואפרוחים או לרכוב על גמל וחמור וליהנות מ-100 בעלי חיים מדליקים ומיוחדים בחווה הזו. מדובר בהרבה יותר מפינת ליטוף בירושלים, זו כבר חוות אטרקציות עם בעלי חיים מהנה לכל המשפחה ומושלמת לימי הולדת

פורסם בתאריך: 30.10.19 13:42

חוות החיות של שלמה ממוקמת בשדה בר (ליד היישובים תקוע ונוקדים) והיא קיימת כבר מעל אחת עשרה שנים. מה שהתחיל כתחביב של ילד שפשוט אהב בעלי חיים, הלך והתעצם לכדי עסק של ממש הכולל פינת חי שבה מעל מאה מינים של בעלי חיים, כן זו לא טעות. וכן הפעלות מרתקות לילדים במסגרות החינוך, באירועים ובימי הולדת.

החיות של שלמה (צילום: אבי נועם)

החיות של שלמה (צילום: אבי נועם)

שלמה הורוביץ, מי שעומד מאחורי המפעל המדהים, מספר שכבר בגיל ארבע הביא הביתה את החיה הראשונה שלו – ג'וק. "ההורים שלי נתנו לי יד חופשית ותמיד אמרו לי ללכת אחרי החלומות שלי", מספר לנו שלמה, שלמרות תקרית הג'וק, הוריו לא נבהלו. "הייתי ילד מאד שונה מהילדים האחרים, הייתי תופס חיות ומביא הביתה", הוא נזכר. במהלך כל ילדותו הלך לחוגי טבע ובעלי חיים ואף התחבר לזאולוג הידוע בארץ ובעולם פיני אמיתי, שממנו למד המון. עד גיל שש-עשרה שלמה גדל בירושלים, ולאחר מכן עברה המשפחה לרמת הגולן. גם ברמת הגולן הוא הטביע את חותמו והקים פינת חי באלוני הבשן. בשירות הצבאי שירת ביחידת צנחנים, וגם שם, כאשר היו מגלים נחש או עקרב או כל בעל חיים אחר – מיד היו קוראים לו.

החיות של שלמה (צילום: פרטי)

החיות של שלמה (צילום: פרטי)

כבר תוך כדי השירות הצבאי החל להעביר חוגי חיות במסגרות שונות, ולאחר השיחרור ההמשך היה טבעי וידוע. הוא החל להעביר חוגי חיות לילדים באופן עצמאי שכללו גם יציאות לשטח. "במשך שנים גידלתי הרבה חיות בבית, ולאחר החתונה ובזכות אשתי שלא רצתה את החיות בבית זכיתי להקים את החווה", מספר שלמה. "בהתחלה בשטח החווה כפי שקיבלנו אותו היה קרוואן נטוש ושבור, וביצענו שם שיפוץ כללי, ואחרי עבודה קשה הגענו לתוצאה שאתם רואים היום", הוא מוסיף.

החיות של שלמה (צילום: אבי נועם)

החיות של שלמה (צילום: אבי נועם)

ואכן, כשתגיעו לחוות החיות של שלמה תבינו כמה עבודה ומחשבה הושקעו במקום. היום חוות החיות של שלמה הינה מתחם ענק הכולל מעל מאה מינים של חיות, הקרוואן מהווה מתחם של זוחלים ובנוסף קיימים גם פינת ליטוף, פינות ישיבה רבות ונעימות, מזנון המציע שתייה, חטיפים וגלידות, וכן צוות מדריכים מקומיים. כמו כן, ניתן להנות במקום מרכיבות על גמלים וחמורים. במקביל לניהול חוות החיות, מקיים שלמה הפעלות במוסדות חינוך ובימי הולדת, שם יכולים הילדים לחוות מקרוב את עולמם של בעלי החיים, בהפעלה הכוללת ליטוף, הסברים מרתקים ואף מבחני אומץ עם מגוון חיות מעניינות. "כיף לראות איך כל ילד מגיב אחרת, יש התרגשות, שמחה, פחד, סקרנות", מספר שלמה. "הפעילות עם בעלי החיים בעלת חשיבות גדולה בעיניי, בייחוד בעידן של היום שבני האדם התרחקו מהטבע. הפעילות יוצרת שוב את החיבור לטבע".

החיות של שלמה (צילום: נתן וויל)

החיות של שלמה (צילום: נתן וויל)

מה עושים עם ילדים שמאד מפחדים לגעת בבעלי החיים?
"אני תמיד מסביר שבעל החיים מפחד מבני האדם יותר ממה שאנחנו מפחדים ממנו. אני גם מציין שלא כולם חייבים לגעת. בנוסף חשוב לזכור שגם ילד שמאוד מפחד ללטף או לגעת, בסופו של דבר גם מאוד רוצה כן לגעת. לכן אני עושה את זה בצורה הדרגתית בהפעלות ומסיט את תשומת הלב מהפחד עצמו ומתמקד בנושא אחר", מסביר שלמה. עם ניסיון רב שנים וידע עצום על מגוון רחב של בעלי חיים.

החיות של שלמה (צילום: אבי נועם)

החיות של שלמה (צילום: אבי נועם)

מומלץ מאוד להגיע לפינת החי בשדה בר או לשמח את ילדיכם בהפעלה מקורית ביום ההולדת. מומלץ גם להיכנס לדף הפייסבוק שם מפורסמים סרטונים ועדכונים רבים אודות החווה.

כתובת: ב-WAZE: החיות של שלמה

נייד: 055-6660897

שעות פתיחה:

  • יום ג’ 16:00-18:00
  • יום ה’ 9:00-15:00
  • יום ו’ 10:00-16:00

ניתן להגיע גם מחוץ לשעות הפעילות בתיאום מראש.

לפייסבוק: החיות של שלמה

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר