אילוסטרציה יקב (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
אילוסטרציה יקב (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

יקבים בירושלים והסביבה שכדאי להכיר

פורסם בתאריך: 2.12.19 17:59


יקב רביב

במורדות מושב נס הרים ישנו יקב קטן ואינטימי בבעלות משפחת רביב ובו מייצרים יין איכותי בלב הנוף הירוק היפהפה. המושב ממוקם כ-650 מטר מעל לפני הים מה שמאפשר תצפית אל הכרמים מהם נוצרו היינות ביקב. היין מיושן בחביות עץ אלון במשך שנה וחצי עד שנתיים, ועוד חצי שנת יישון נוספת בבקבוק עד שהוא מבשיל לשלב שבו אפשר להישען לאחור, להתרווח מול הנוף המרהיב של נס הרים, ללגום מהיין איכותי וליהנות מאוויר הצלול שבהרי ירושלים. הסיפור של יקב משפחת רביב מתחיל בשנת 2010, עת נטעו משפחת רביב את הכרם בעזרתם של בני משפחה, חברים, שכנים וכל מי שהיה בידו לסייע בהקמתו. שנתיים לאחר מכן, סיימה משפחת רביב לבנות את ביתה ואת היקב, ובשנה הראשונה היקב המשפחתי החל לייצר יין מענבים שנקנו מכרמים סמוכים. בחלוף שנה כבר נבצרו הענבים מהכרם שנטעו בני משפחת רביב למרגלות היקב וכל תהליך הבציר, התסיסה והיישון מבוצעים ביקב המשפחתי. הבקבוק הראשון שיוצר היה בשנת 2012, יין בלנד מארבעת הזנים שמיוצרים במקום ומאז התפתחה מסורת ובה מדי שנה מייצרים בלנד חדש המשקף את הכרם . "כל הכרם מרוכז בבקבוק אחד" – כפי שמיטב להגדיר זאת אופיר רביב.

כרם רביב (צילום: Forest, אופיר רביב, אריאל איילון)

כרם רביב (צילום: Forest, אופיר רביב, אריאל איילון)

הכרם נטוע באדמה גירית ובגובה רב, שני אלו מקנים לענבים טעם ייחודי וארומה נפלאה בזכות השילוב של מה שהעניק הטבע לצד המקצועיות והאהבה של משפחת רביב. היינן הראשי ביקב הוא אב המשפחה אופיר רביב, שהגה את הרעיון לפתח ולהקים כרם ויקב כשר ומספר איך הכל התחיל: "למדתי את התחום ביקב שורק אצל ניר שחם בתוכנית דו שנתית מעמיקה. שם רכשתי את ההתמחות ביקב, בייננות ובעצם את התורה כולה".

למה דווקא יקב? "מאז ומתמיד אהבתי יין ומגיל צעיר טעמתי וקניתי יינות. היה לי חלום של חלקת אדמה לעבוד ולגדל בה משהו ובשנת 2010 נוצרה הזדמנות לחכור שטח בסמוך לבית וניצלתי את ההזדמנות הזו. לאחר הנטיעה החלטנו במשפחה להקים יקב קטן. כמובן שזה דורש התגייסות של כל בני המשפחה, אשתי והילדים שעוזרים בכל הזדמנות, מאחר ולא ניתן לתפעל זאת לבד. זו בהחלט תוצרת משפחתית".

איזו כמות יין אתם מייצרים בשנה? "אנחנו יקב לא גדול, נהנים מהעשייה ובעיקר מהאהבה ליין עצמו, כך שאנחנו מייצרים כ-5,000 בקבוקים בשנה".

רביב, כורם ותיק שעוסק בענף כמעט עשור לא ממהר להרחיב את היקב, שצבר במהלך השנים ידע מקצועי רב וניסיון. הוא מעדיף להישאר צנוע ולהשאיר את יקב רביב בוטיקי ואיכותי, כתחביב אהוב להתעסק בו. היינות של יקב רביב נמכרים בעיקר ביקב עצמו, לחברים, למשפחה, למכרים ולכל חובבי היין שמגיעים לבקר, אנשים שמכירים ומוקירים את האיכות ומודעים ליין הספציפי של יקב רביב. בין סוגי היינות ניתן למנות סירה, מרלו, קברנה ופטיט וורדו, מהם מייצרים יינות זניים לצד סוגי בלנד המשלבים מספר זני ענבים. אפשר לערוך ביקב סיור וערבי טעימות פי הזמנה מראש.

לוגו יקב רביב

כתובת: דרך הכרמים 613, נס הרים

נייד: 054-6763980

נייד נוסף: 052-3661030

לפייסבוק: יקב רביב Raviv Winery

לאתר: www.tour-yehuda.org.il/1262

דוא"ל: [email protected]


יקב כרם ברק

יקב הבוטיק כרם ברק שוכן במושב בקוע הירוק שבמטה יהודה, והוקם על ידי יוסי רוזנברג בשנת 2011, לאחר תקופה ארוכה בה למד ייננות והכין יינות לצריכה ביתית אשר זכו לשבחים רבים. לאור ההצלחה והביקורות הטובות, החליט להקים יקב בוטיק משפחתי ונטע את הכרם הראשון בשנת 2012. מאז ועד היום, מיוצרים ביקב יינות לבנים ואדומים ואף כתומים אשר זכו לשבחים ועיטורים בתחרויות יין עולמיות. רק לאחרונה, יינות היקב זכו במספר רב של מדליות בתחרות טרהווינו ואף זיכו את היקב בתואר "יקב הבוטיק הטוב בישראל המייצר עד 10,000 בקבוקים לשנת 2019".

כרם ברק (צילום: פרטי, אורי שדה)

כרם ברק (צילום: פרטי, אורי שדה)

כיוון שהיקב ממוקם בתוך חוות רוזנברג, יכולים המבקרים ליהנות מכל מה שיש למשק להציע –  מדי יום שישי מתקיים בחווה בראנץ' חלבי מפואר הכולל בופה עם מטעמים מתנובת המקום – גבינות איכותיות, לחמים חמים, סלטים טריים וכמובן מזיגה חופשית של יינות כרם ברק – והכל בעלות של 80 ₪ בלבד לאדם. באמצע השבוע, מארחים במקום קבוצות מבקרים שונות – משפחות, חברים וקולוגות, לערבי גיבוש מהנים: סדנאות אפיית לחמי מחמצת, הכנת גבינות, טעימות יין וסיור במשק ועוד שלל פעילויות, כאשר כולן מלוות בכיבוד ויין.  בנוסף, ניתן לקיים במקום אירועים קטנים עד ל- 100 אנשים עם האוכל הטרי של חוות רוזנברג והיין המשובח של כרם ברק.

"מדובר ביקב משפחתי שהקמתי יחד עם אשתי יעל וילדינו. בננו הבכור ברק נפטר לצערנו בשנת 2010 ממחלה והחלטנו לקרוא ליקב על שמו", מספר יוסי רוזנברג, "ברק היה קומיקסאי ויוצר מחונן שלמד בבית הספר לאמנות תלמה ילין. הוא המציא קומיקס שמגולל את סיפורו של ה"דראגון באני" – ארנב שמתפתח להיות דרקון גיבור על ומציל את העולם. סביב הקריקטורה שהמציא מיתגנו את היקב והיין המוביל שלנו נקרא על שם דמות זו. המטרה המרכזית של המקום היא לשמח אנשים, להעניק להם חיזוק והשראה, ולהעביר את המסר כי צריך להמשיך לעשות טוב ליקום גם אם אתה לא בהכרח מקבל ממנו את אותו הדבר חזרה".

כשרות: האוכל של חוות רוזנברג הינו כשר, אך יינות ייקב ברק אינם בעלי תעודת כשרות. ישנה הפרדה מוחלטת בין האוכל ליין וניתן כמובן גם לקבל בעת האירוח יינות כשרים.

כתובת: יקב כרם ברק, משק 46, בקוע

לאתר: www.kerembarak.com

נייד: 052-6288591

שעות ארוחת הבוקר בימי שישי: 9:00-15:00 בחורף, ועד לשעה 16:00 בקיץ.

יש להזמין מקום מראש. המקום סגור בשבת ובחגי ישראל


הסבים שותים – מחסן יינות

עולם היין נמצא בתנופה וכובש קהלים חדשים. לא עוד נחלתו הבלעדית של הדור הבוגר שאוהב להתבשם מהניחוח ,להתענג על הצבעים ובסוף ללגום את מהמשקה הייחודי המסורתי, בשנים האחרונות, גם הדור הצעיר יותר החל להתעניין בו ואפילו ופיתח כלפיו חיבה רבה. לא רק באירועים מיוחדים, אלא משקה שתופס מקום בתפריט  היום יומית חלק משיגרה אנינה. אם אתם מעוניינים ביין איכותי וגם חשוב לכם 'טרואר', לזן הענבים ולשנת הבציר, יש משמעות עבורכם, חנות היינות "הסבים שותים" מצור הדסה, תספק לכם את כל זה במקום אחד, בו תוכלו לבחור מתוך מגוון רחב של יינות איכותיים, את היין שבדיוק חיפשתם. בעלי המקום הוא אמיר גוטל, שלפני כחמש שנים החליט ללכת על קונספט שיווקי אחר ושונה. אין לנו יקב והוא לא מגדל ענבים, אלא עובר בין יקבי האזור ובוחר את באדיקות ובקנאות את היינות המתאימים והראויים ביותר. אמיר גר בצור הדסה כבר יותר מעשרים שנה, בעברי הייתי איש חינוך ועשיתי את כל התפקידים שמערכת חינוך יכולה להציע המשכתי גם לתחום של יזמות חינוכית. באיזשהו שלב החלטתי שאני רוצה להספיק לעשות משהו אחר.

הסבים שותים (צילום: אמיר גוטל)

הסבים שותים (צילום: אמיר גוטל)

למה דווקא יין?

חיפשתי תחום שהוא נמצא בחיתולים שלו ולפני כחמש שנים התחלתי עם הרעיון ולאט לאט גיבשת את המאפיינים של המקום. המחשבה הייתה שיש המון יקבים קטנים, שמכינים יין מעניין שמייצרים נכון יין טוב. אבל היינות הללו לא נגישים לציבור הרחב. יינן שמשקיע את כל כולו בטיפוח הכרם שלו ובהכנת יין – סביר להניח שלא יהיו לו גם כוחות להמשיך ולשווק את היין. אלה הם יקבי בוטיק שהכרמים שלהם באזור. אך הסיכוי שהיינות שלהם יהיו נגישים לציבור הוא אפסי. והם צריכים עזרה ואני גאה להיות המגשר בין היקבים לבין הציבור שרוצה יין ביצור מצומצם ויודע להעריך את זה". השיחה מרתקת.  בכל שלב בשיחה מורגש שאמיר ממש "בתוך זה", הוא נושם יין ואת האהבה וההתרגשות בכל רגע וזה הרבה מעבר לביזניס בשבילו, והתשוקה שבה הוא מדבר על העולם היין המורכב שואב פנימה כל איש שיחה. על החנות שלו 'הסבים שותים' מספר אמיר " אצלי יש מבחר של יינות והלקוחות יכולים לשמוע את הסיפור של היין הנבחר, על היקב שממנו רכשתי את הבקבוקים ואת הסיפור של הזן.  המיוחד בשנת הבציר הספציפי. גם זה חלק מהתרבות של צריכת היין".

למרות ש'הסבים שותים' נפתח רק לפני חמש שנים, הניסיון הרב שנצבר מהכרות קרובה עם היקבים בארץ וביקורים וקשרים עם יקבים בחו"ל  בתוספת התעניינות בלתי פוסקת, גורמים ל'הסבים שותים' להיות אחד המקומות המסקרנים באזור." יש לי חוש טעם, אני מכיר את הנושא היטב ולמדתי ואני ממשיך ללמוד, בעיקר מתוך הקשרים עם יקבים בארץ ובחו"ל ", הוא מעיד על עצמו ומוסיף לדבר על צריכת היין בארץ: "אנשים שצמאים ליין לא מסתפקים במוצר תעשייתי,  הם רוצים מוצר איכותי ואם אפשר עם סיפור. שאני שותה ומכיר את הסיפור של היקב והיינן, את ההיסטוריה של זן הענבים – אז יש טעם נוסף. החוויה מושלמת"

האם הציבור הישראלי יודע להעריך יין?

"הלקוח הישראלי  מאוד מסוקרן להבין למה הוא משלם על יין הרבה כסף  ושלא תמיד לטעמו. אנשים רוצים להבין האם אפשר למצוא יין טוב ואם אפשר גם במחיר שפוי. אנשים רבים שנמצאים בתחילת הדרך רוצים להבין מהי החוויה המלאה של שתיית יין. פה אני נכנס לתמונה ואני זה אעזור ואיעץ. אלווה ואתחייב בפניהם שהיין שהם שותים מתומחר באופן הוגן, אסור שהמחיר יהיה המחסום שימנע מהמעוניינים ליהנות מהמוצר וגם מהחוויה שמסביב. לצרכן מגיע יין טוב ונגיש וגם עזרה בצעדים הראשונים בעולם היין ואני כאן כדי לעשות זאת"

כתובת: ורד 316, צור הדסה

נייד: 054-4874898

לפייסבוק: הסבים שותים

 

 


אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות!


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר