מלון בצלאל (צילומים: סיון אסקיו, יח"צ)
מלון בצלאל (צילומים: סיון אסקיו, יח"צ)

בין עיצוב מקומי לאווירת שוק ססגונית: הצצה למלון הבוטיק בצלאל

בבניין המיועד לשימור בסמוך למשכנו ההיסטורי של בית הספר בצלאל הוקם מלון הבוטיק שעיצובו מוקדש לאווירה הירושלמית הקסומה

פורסם בתאריך: 26.2.18 14:41

הסיפור: בלב העיר, סמוך למקום משכנו ההיסטורי של בית הספר בצלאל ובקרבת שוק מחנה יהודה, נפתח באחרונה מלון בצלאל מבית רשת מלונות הבוטיק אטלס. כיאה למיקומו, מלון הבוטיק החדש מוקדש לתרבות העיצוב המקומית ומזמין את אורחיו למסע מרתק. המלון מוקדש לעיצוב ישראלי – החלל וחדריו משלבים אמנות ישראלית עם חומרים מקוריים, רהיטים ופריטים המבטאים את התרבות והאווירה המקומית הקסומה המאפיינת את רחובותיה של ירושלים בכלל ואת אלה של שכונת נחלאות בפרט. כל זאת, תוך הקפדה על אווירה אינטימית וחמה ונוחות עכשווית.

מלון בצלאל (צילום: סיון אסקיו)

מלון בצלאל (צילום: סיון אסקיו)

על המלון: בצלאל הוא האח הצעיר לשני מלונות של רשת אטלס הרשת הקיימים בעיר – הרמוני וארתור – והוא משמש לא רק עוגן לסיורים באזור אלא יעד לחוויה המשלבת תרבות ועיצוב גם יחד. מלון הבוטיק כולל 37 חדרים, הוא נבנה בבניין לשימור שאליו נוספו שש קומות. המלון מהווה נקודת יציאה אופטימלית לסיורים במרכז העיר ובשוק. החדרים מתאפיינים בתשומת לב לפרטים, כל חדר מרוהט בריהוט שיוצר והותאם במיוחד למקום, הם משלבים נוחות מודרנית עם מגע מקומי איכותי ומוקפד.

מלון בצלאל (צילום: סיון אסקיו)

מלון בצלאל (צילום: סיון אסקיו)

הלוקיישן: מיקומו של המלון, בקרן הרחובות בצלאל ומסילת ישרים, מעט נסתר, מה שמספק אינטימיות ורוגע גם בשאון המאפיין את מרכז העיר. החלונות משקיפים על רחובות העיר, והמרכזי שבהם רחוב בצלאל ההומה, על בנייניו העתיקים והמרקם האנושי הירושלמי הססגוני. אורחי המלון מוזמנים לצאת לבלות בשלל מוקדי הבילוי במרכז העיר, כמו קפה נוקטורנו המפורסם, בית מזי"א לתרבות, המסעדות והברים על תוואי רחוב יפו, וכמובן הסצנה המלהיבה של שוק מחנה יהודה.

מלון בצלאל (צילום: סיון אסקיו)

מלון בצלאל (צילום: סיון אסקיו)

העיצוב: עיצוב המלון הופקד בידיו של סטודיו מו, מהבולטים באדריכלי הפנים בישראל. קרבתו למבנה בית ספר בצלאל המיתולוגי היווה מקור השראה מרכזי, כשהתוצאה העיצובית מחברת את אורחי המלון אל האנרגיה, התרבות וההיסטוריה הייחודיים לירושלים ומצד שני אל הצביון הצעיר והאסתטי. לשם כך, הרבו המעצבים להשתמש בחומרים מקומיים, לצד חפצים, אביזרים ופרטי ריהוט של מעצבים ישראלים ושילבו בין ריהוט וינטאג' לפריטים חדישים. דוגמא בולטת היא קיר קרמיקה ארמנית הממוקם בלובי המלון, מצויר בעבודת יד ובמסורת ייצור מקומית, על ידי אמנים ארמנים מהעיר העתיקה. בשטחים הציבוריים הוצבו גופי תאורה בעיצובה של נעמה הופמן, שהם הכלאה בין גוף תאורה פונקציונאלי לעבודת אמנות תלויה. גם השטיחים בחדרים ובמסדרונות מבוססים על בלטות מצוירות, יצוקות מבטון, האופייניים בארץ.

 

מלון בצלאל (צילום: יח"צ)

מלון בצלאל (צילום: יח"צ)

האמנות: עבודות אמנות רבות מעטרות את החלל הציבורי וחדרי האירוח במלון 'בצלאל' ומעצימות את החוויה הכוללת. אוצרת האמנות דינה יקרסון בחרה בעבודותיהם של אמנים ישראליים עכשוויים, עם זיקה לעיר ירושלים, כמו פסל באבן ירושלמית הממוקם בחצר המלון, הדפסי עבודותיהם של אמנים רבים וחשובים המעטרים את קירות החדרים, צילומים בשחור-לבן שנתלו בלובי המלון, ואפילו השילוט במעליות או על ידית הדלת שמבקש כי יסדרו את החדר, מעוצב בדרך בלתי שגרתית.

מלון בצלאל (צילום: יח"צ)

מלון בצלאל (צילום: יח"צ)

האוכל: ארוחת הבוקר המרהיבה מוגשת בחלל הספרייה המעוצב, שכולל ספות ישיבה נוחות, לצד שולחנות עץ עגולים או מושבים על הבר הצופה אל הרחוב מבעד לרעפי תריס העץ. על ארוחת הבוקר אמונה השפית המלון קינויו נאקמורה, אשר סגנונה המיוחד והנגיעות היפניות מורגשות הן במראה והן בטעם. בארוחה הבוטיקית ניתן למצוא מבחר חומרי הגלם המצויים בעונה בשוק מחנה יהודה הסמוך, והיא מוגשת במנות קטנות לצד כלי הגשה גדולים ואסתטיים, לצדה מלצרים חרישיים ומציעים אספרסו או חביתה עשויה במקום. במלון לא מוגשת ארוחת ערב.

מלון בצלאל (צילום: סיון אסקיו)

מלון בצלאל (צילום: סיון אסקיו)

כדאי לדעת: מדי ערב בין השעות 17.00 ל-19.00 מתקיים במלון הפי האוור, ובחלל הספרייה מוגשת ארוחה קלילה וטעימה, ירקות, מטבלים, פירות, יין ונשנושים מלוחים ומתוקים. בחורף מוגשים גם מרק ומנת שף מתחלפת. מושלם למי שלא יכול להתאפק עד היציאה לארוחת ערב.

מלון בצלאל. מסילת ישרים 1.
טל' 02-5309999. www.atlas.co.il.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר