זירת התאונה סמוך לבית הספר גבעת גונן, עמוד החשמל (צילומים: פרטי)

המאבק של ההורים בקטמונים: עמוד החשמל חוסם את המדרכה ומסכן את התלמידים

ההורים, שמתריעים על הסכנה בדרך לבית הספר גבעת גונן, דורשים להעתיק את העמוד למיקום חלופי - השבוע נפגעו במקום שתי תלמידות מרכב חולף; חברת החשמל ועיריית ירושלים משליכות את האחריות זו על זו

פורסם בתאריך: 27.11.19 13:22

תושבים והורים לתלמידים ולתלמידות בבית הספר גבעת גונן ובגני ילדים בקטמונים מתלוננים תקופה ארוכה על עמוד חשמל רחב, שהוצב על מדרכה במתחם הרחובות מרגולין והנוטרים. העמוד חוסם את דרכם של הולכי הרגל, מה שמוביל ילדים ללכת על הכביש בדרך לבית הספר. ההורים מספרים כי ביום שני התרחשה סמוך למוסד הלימודי תאונת דרכים – שתי תלמידות ירדו אל הכביש, נפגעו מרכב חולף ונפצעו באורח קל. הן פונו על ידי אמבולנס של מד"א לבית החולים הדסה עין כרם.

כעת ההורים מתריעים על הסכנה בפני חברת החשמל ועיריית ירושלים ודורשים מהן להעתיק את עמוד החשמל למיקום חלופי, אולם אלו מטילות את האחריות אחת לעבר השנייה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"סמוך לגבעת גונן ניצב עמוד חשמל, שחוסם את הדרך לבית הספר", מתאר בשיחה עם "כל העיר" הורה תושב השכונה. "ברחובות הנוטרים ומרגולין פועלים שני בתי ספר ושלושה גני ילדים, ואין ברוב הרחוב מדרכות, כך שהילדים שלומדים במוסדות הלימוד צריכים ללכת על הכביש. עמוד החשמל הוא חלק מהבעיה של הרחוב שגובל עם רחוב אליעזר מרגולין, בקטע שבו כן יש מדרכה ניצב עמוד החשמל שאותו אנחנו מכנים 'עמוד המוות', מכיוון שבגללו הילדים הולכים על הכביש".


תאונה ברחוב הנוטרים סמוך לגבעת גונן (צילום: פרטי)

זירת התאונה השבוע – סמוך לגבעת גונן (צילום: פרטי)


"אי אפשר להגיע לגן בלי לרדת לכביש, בגלל העמוד חשמל", ממשיך ומספר ההורה. "ביום שני שתי תלמידות מבית הספר הגיעו ללימודים בשעות הבוקר, מכיוון שאין להן דרך אחרת הן הלכו על הכביש, ובא רכב חולף ופגע בהן. התלמידות נפגעו קל ופינו אותן לבית החולים".


עמוד החשמל - סמוך לגבעת גונן (צילום: פרטי)

עמוד החשמל – סמוך לגבעת גונן (צילום: פרטי)


לדברי ההורה, במשך תקופה פנו התושבים המתגוררים בסביבה לחברת החשמל ולעירייה בדרישה להסיר את עמוד החשמל, ולבנות מדרכות בטיחותיות להולכי הרגל בסביבה, אך פניותיהם טרם נענו.

כאמור, חברת החשמל מטילה את האחריות על עיריית ירושלים, וההפך. בחברת החשמל מוסרים בין השאר ל"כל העיר" כי העירייה היא זו שהצרה את המדרכה ללא תיאום עם חברת החשמל והנושא בסמכותה. מנגד, בעיריית ירושלים מציינים כי העמוד הוא באחריות חברת חשמל. בעירייה מספרים כי נעשתה פנייה לחברת החשמל, "זו תסדיר את המפגע", כך נמסר.

"אנחנו ביקשנו תקופה ארוכה מהעירייה ומחברת החשמל להסיר את עמוד החשמל", מדגיש ההורה. "כל אחת מתנערת מהאחריות ומטילה את האחריות על גורם אחר. כתבנו בפניות ששלחנו לעירייה ולחברת החשמל שעלול לקרות אסון ולמה הן מחכות, כי בסוף היתה שם תאונה. זה לא רק עמוד החשמל, אלא כל רחובות הנוטרים ומרגולין בבעיה – העירייה תמיד אומרת שהנושא נבדק ועוד שלל תירוצים, המצב שם נוראי. הם קוראים לזה רחוב משולב, אי אפשר לקחת את הילדים למוסדות החינוך האלה כל בוקר במצב הזה".


עמוד החשמל - סמוך לגבעת גונן (צילום: פרטי)

איך אפשר לעבור כאן? (צילום: פרטי)


"כל העיר" פנה לחברת החשמל שמסרה בתגובה: "העמוד הוצב במקום לפני שנים כשהמדרכה היתה רחבה וכללה מעבר מסודר להולכי רגל, לאחר שהתקבלו כל האישורים הרלוונטיים הנדרשים. עיריית ירושלים הצרה את המדרכה ללא תאום עם חברת החשמל. העמוד מזין לקוחות רבים ומוסדות וכי להזיזו נדרש הקצאת שטח עבור חדר שנאים (על העמוד מותקנים שנאי חלוקה) והדבר בסמכות עיריית ירושלים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה : "עמודי החשמל הם באחריות חברת חשמל. עיריית ירושלים פנתה לחברת החשמל וזו תסדיר את המפגע".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר