תיכון ליד"ה (צילום: Neenche)
תיכון ליד"ה (צילום: Neenche)

הסערה הבוקר בליד"ה: פורום משפחות שכולות הוזמן להרצות בפני שכבת י"א. נערכו הפגנות בעד ונגד

הבוקר הוזמנו נציגים מפורום משפחות שכולות להרצות בפני תלמידי שכבת י"א. חלק מההורים התנגדו ופנו לח"כ איתמר בן גביר ולפעיל הימין רן כרמי בוזגלו, שהגיעו להפגין. מהצד השני הגיעו לתמוך מספר הורים מלווים בסגן ראש העיר יוסי חביליו

פורסם בתאריך: 23.1.22 10:29

ליד"ה כמרקחה: מפגש של פורום משפחות שכולות בפני תלמידי שכבת י"א בתיכון ליד"ה הצית ויכוח רווי בשנאה וביצרים. להזמנה של פורום משפחות שכולות לשוחח עם התלמידים מתנגדים חלק מההורים לתלמידי שכבת י"א. בשיחות עם "כל העיר" טענו אותם הורים שאין הם מעוניינים שילדיהם ייחשפו לתכנים המוצעים ואף טענו כי "מדובר במשפחות של מחבלים. אנחנו לא רוצים שהילדים שלנו יישמעו אותם. אנחנו מתנגדים למפגש הזה אבל אין לנו עם מי לדבר. בית הספר ידוע כשמאלני מאוד ואנחנו מפחדים שיתנכלו לאחר מכן לילדים שלנו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


מהנהלת ליד"ה נמסר: "ביום ראשון תתקיים פעילות שכוללת מפגש עם נציגים מפורום המשפחות השכולות. במסגרת המפגש יגיעו לבית הספר שלושה בני משפחה ששכלו את יקיריהם מהצד היהודי ושלושה פלסטינים שאיבדו בני משפחה שלא היו מעורבים באלימות. אנו מקיימים את הפעילות הזו מדי שנה בשכבה י"א כחלק מההיכרות עם החברה הישראלית לאורך שנות התיכון. מדובר במפגש מורכב ולעיתים מערער, שמעורר שיח בתוך הכיתות, אך לאור הניסיון שלנו הוא שיח חשוב, מעניין ומפרה.

"לצערנו, לקראת הפעילות השנה, התפרסמו ברשת פוסטים בוטים, שקריים, מסיתים ואלימים כנגד הפעילות וכנגד בית הספר. כמו כן, התפרסמה מודעה על הפגנה המתוכננת להתקיים מול הכניסה לבית הספר בזמן הפעילות, בהשתתפות איתמר בן גביר. לאור הביטויים האלימים עידכנו את משטרת ישראל וקצין הביטחון האחראי על בית הספר והם יתנו את המענה המתאים.

"אמנם ישנם הורים שהביעו התנגדות ביחס לפעילות זו, אולם מועצת ההורים הביעה תמיכה מוצהרת בקיום המפגש במסגרת העיסוק שלנו בחברה הישראלית".

ההורים המתנגדים, יש לציין, פנו לאיש הימין הקיצוני רן כרמי בוזגלו, שגייס את ח"כ איתמר בן גביר, וביחד הם מתכננים להפגין מול תיכון ליד"ה בזמן המפגש. בנוסף, ההורים פנו גם אל סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי), מחזיקת תיק החינוך בעיריית ירושלים, שמסרה: "מדובר באירוע מעוות ולא ראוי, שאסור שבכלל יעלה על דעת צוות חינוכי בישראל ובטח-ובטח בירושלים. אני קוראת לתלמידי בית הספר והוריהם להחרים את הפעילות ולמחות נגד קיומה. אסור לנו לקחת חלק בטשטוש הגבולות המוסריים שבין טוב ולבין רע״.

מנגד, אשת התקשורת כרמית ספיר ויץ, שבנה לומד בליד"ה (בוגרת ליד"ה בעצמה), אומרת בשיחה עם "כל העיר": "אפשר מעת לעת להפסיק עם התגובות הפבלוביות, שרואות כל ערבי כמחבל ורואות כל יהודי כאדון הארץ. צריך להבין שמוות הוא מוות.

"האורחים שהוזמנו לליד"ה הם אנשים שכולם נפגעי הסכסוך המדמם הזה. אני מסרבת לראות ביובל רוט, ששכל את אחיו שנחטף ונרצח על ידי חמאס בזמן שהיה בשירות מילואים פעיל – ככובש. באותה מידה אני מסרבת לראות ביעקוב א-ראבי, ששכל את אשתו אחרי שמתנחלים זרקו אבן על המכונית שלהם – כמחבל. אפשר פשוט להסתכל על בני אדם שחווים צער ואובדן מתמשכים, ולא להגיב ולהתנגד באופן אוטומטי".

 

 

בפוסט שפרסמה הבוקר בפייסבוק, שמתייחס להפגנה שמתכנן ח"כ בן גביר מחוץ לליד"ה היום, כתבה ספיר ויץ:
"נגד מי הוא קורא להפגין? ובכן:
"יובל רוט, מפרדס חנה: שכל את אחיו ב 1993, שנחטף ונרצח על ידי אנשי חמאס כשהיה בשירות המילואים שלו.
"רמי אלחנן, ממוצא: שכל את בתו בת ה- 14 בפיגוע בירושלים ב- 1997.
"אורן בלבן, מתל אביב: שכל את אביו ב- 1965, היה קצין ולבנת חבלה התפוצצה בידו.
"יעקוב א-ראבי, מבידיה שליד שכם: שכל את אשתו לפני 3 שנים, שנהרגה כשמתנחלים זרקו אבן על המכונית שלהם.
"באסם עראמין, מענאתא/יריחו: שכל את בתו בת ה-10, שנורתה על ידי חייל מג"ב ליד בית הספר שלה ב-2007.
"מוחמד אל באו, מחלחול, ליד חברון: שכל את אחיו ב-2002, נורה על ידי חיילי צה"ל ליד מחסום בגדה כשהיה בדרכו לביקור אצל חברים בערב החג.
"והפירומן החמוש באקדח מקבל מאיתנו משכורת. שבוע טוב באמת".

כאמור, הפוסט של ויץ מגיע לתגובה לקריאה של ח"כ בן גביר להצטרף אליו ואל כרמי-בוזגלו להפגין היום מול תיכון ליד"ה. "הנהלת בית הספר מתנהלת בצביעות ודיקטטורה", מוסר בן גביר. "מצד אחד רוצים לחשוף את התלמידים לדעות משפחות של מחבלים ומצד שני מתנגדים לחופש הביטוי ואוסרים על התלמידים להשתתף בהפגנה. לא ייתכן כי ארגונים בעלי אופי קיצוני אשר מגלים הבנה ואמפטיה כלפי משפחות "השכול" של הטרור, יורשו להיכנס למוסדות חינוך ולהשמיע את האג'נדה שלהם לתלמידי תיכון, מה גם שחלקם של ההורים והתלמידים עצמם מאותו תיכון מתנגדים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אב שכול

    בן גביר, שסיכן את חייו בצה"ל, שירת בצבא ביחידה קרבית, לוחם דגול — הכל בציניות, כמובן — אומר לנו, להורים השכולים, מה צריך "ציוני" לעשות? חטא גדול היה פה כאשר הבן גביר הזה קיבל מינוי לחבר כנסת. (ותודה לנתניהו, שוודאי סולד גם מבן גביר, אבל הפוליטיקה קודמת…)

  2. תפנו ללויטה

    כרמית ספיר וייץ היא דוקא ממשפחה דתית מסורתית. כרמית, קצת עברית נכונה: "אני מסרבת לראות ב… מחבל," ולא "כמחבל". לגבי "תגובות פבלוביות" עדיף להשתמש ב"התנייה קלאסית או אופרנטית". בכלל עדיף לפנות לוועד המנהל של בית הספר. המנהל הנוכחי רק ממשיך מסורת שמוטלת עליו מהועד המנהל, שם יושבת, בין השאר, מנהלת העבר לויטה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא רוצים תומכי מחבלים ולא רוצים את המשפחות של השהידים פה

  4. .

    נו ברור, אם מדובר ב'ימין קיצוני' מול משפחות פלשתינים שהם "חלק מן החברה הישראלית"- ברור כמה הכתבה מוטה. אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה.

  5. אא

    נו מה אפשר לצפות מהאליטות? שחושבים שהם מבינים? רוצים לשלוט בעם ללא בחירות ואלה שמדברים על בן גביר אז שלו נעליכם מעל רגליכם כי לא תגיעו לאהבת העם כולו כי אתם רואים רק את עצמכם ולא את העניים וממשיכים עם הגזענות, אתם העשירים חושבים רק על עצמכם ומזכירים לי את היהודים שהלשינו על אנה פרנק כדי לחיות יותר טוב ולהינצל מהנאצים, במה אתם יותר טובים? אתם רוצים מדינה פשיסטים בה העשירים יכתיבו לנו מה לעשות ולהרוס את הדמוקרטיה, מי שמכניס משפחות של מחבלים הרי שהם לא פחות מחבלים שמעודדים את השינאה והגזענות וסותמים פיות לאחרים, לא מבינים שהשנאה של משפחות המחבלים הם לכל היהודים והם לא בוחלים בן ימין או שמאל וכמו הנאצים מנצלים את השמאל, אתם אולי רוצים לעשות ניסויים בילדים כמו שפרס עשה? המחבלים שעושים פיגועים מקריבים גם את העם שלהם תראו מה שהולך בעזה ששם הורגים ומתעללים באלה שמוחים, שרוצחים אשה רק כי חושדים שאולי יש לה מישהו ובלי הוכחות, אמהות ששולחים את הילדים שלהם להתפוצץ למען בצע כסף וגאות בכך, כך האנשים שאתם מכניסים אותם לבתי הספר שלנו לדבר איתם, וזאת כי יש להם הרבה ילדים ומה איכפת להם הם מקבלים כסף ופחות ילד אחד, וחוץ מזה זו עבירה על החוק ומכניסים לילדים שלנו כל מיני רעיונות שכאילו לאנשים האלה איכפת, אלה אנשים שהארצות מהם הם נודו והוגלו כי הם פושעים ואין דבר כזה פלסטיןץנים כי את המילה הזאת המציאו הרומאים ששלטו בנו, כל האדמות הם שלנו והם גוזלים לנו את האדמות, הם לא סולקו על ידי הימניים הרי שבן גוריון היה בשלטון והערבים שנלחמו בנו ללא רצוננו הפחידו אותם והם ברחו, ולצערי יש בתי ספר שמסלפים את ההיסטוריה שמאלנים יודעים היטב איך לשנות את התודעה, הרבה אנשי שמאלשחושבים שזאת האמת מתחילים לקרוא דברים אחרים ורואים את האירגונים שמונעים ע"י האיחוד האירופי האנטישמי מתחילים להבין שהכל למען בצע כסף של יהודים שחושבים רק על עצמם ועל כסף ופרסום מתעוררים ואומרים את האמת, כאלה שהיו תמימי דעים

  6. ציון

    פורום משפחות שכולות זה שם מכובס לארגון שמאל. אין ולעולם לא נשווה בין מחבלים ורוצחים לבין יהודים שנטבחו רק כי הם יהודים. כל ניסיון לעשות זאת הוא איוולת ורשעות. בית הספר לידה צריך להתבייש שהוא נותן במה כזו לאנשים שפלים. יהודים שיקיריהם נרצחו על ידי מחבלים ומשתפים פעולה על הפורום הזה הם אלו שמעודדים את הפיגועים הבאים ונותנים לגיטימציה למחבלים להמשיך לפעול. רק היום בבית המשפט אמר רוצחה של אסתר הורגן כי זכותם לרצוח יהודים. מחר אמא שלו תהיה חברה בפורום שלכם. בושה וחרפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר