השקת תוכנית 'כימרה' (צילום: צחי קראוס)
השקת תוכנית 'כימרה' (צילום: צחי קראוס)

דואגים היום לעתיד של המחר: 'כימרה' – התוכנית הירושלמית לנוער מצטיין

עיריית ירושלים בשיתוף ובהובלה אקדמית של האוניברסיטה העברית מציעה לבני ובנות הנוער המצטיינים תוכנית לימודית חדשה בתחומי הביולוגיה הסינתטית והנדסה גנטית

פורסם בתאריך: 3.11.22 14:37

העתיד הביולוגי-טכנולוגי ייצא מירושלים – זהו למעשה הרעיון שעומד מאוחרי תוכנית 'כימרה' – אשר מעודדת ומפתחת נוער שוחר מדע כנציגי דור המחר של ישראל. התוכנית הושקה אך אתמול (רביעי) על ידי ראש העיר משה ליאון ונשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהן – שני הגופים אשר אמונים על התוכנית.

התוכנית גובשה במטרה לספק את הצרכים הייחודיים של תלמידות ותלמידים מצטיינים בירושלים, תוך העשרת עולם הידע המדעי וההתנסות המעשית שלהם בתחומי הביולוגיה הסינתטית והנדסה גנטית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"התוכנית מאפשרת לתלמידים המשתתפים בה חשיפה לעולם החדשני של ביולוגיה סינתטית והנדסה גנטית", נמסר מעיריית ירושלים, "והיא מיועדת לתלמידות ותלמידים מצטיינים בכיתות י׳ בחינוך העל-יסודי בירושלים".

יצוין כי תחום הביולוגיה הסינתטית הינו אחד מהתחומים החשובים והמבוקשים כיום בעולם הטכנולוגיה וההייטק. בעקבות קפיצות מדרגה טכנולוגיות שחלו בעשור האחרון, פיתוחים ורעיונות בתחום הביולוגיה הסינתטית מציפים אפשרויות לפיתרון בעיות רבות שנים בתחומים רבים כגון רפואה, מזון וסביבה.


מייקל אייזנברג (מימין), משה ליאון, אשר כהן (צילום: צחי קראוס)

מייקל אייזנברג (מימין), משה ליאון, אשר כהן (צילום: צחי קראוס)


התוכנית היא פרי יוזמה של עיריית ירושלים, והיא מתקיימת בשיתוף פעולה ובהובלה אקדמית של האוניברסיטה העברית ובשיתוף קרן 'אלף'.
ראש העיר ליאון: "ירושלים ממשיכה להוביל גם בתחומי ההייטק וההנדסה, ואנו גאים להשיק את תוכנית 'כימרה' לתלמידים ולתלמידות המצטיינים בעיר. אני מודה לשותפנו מנהל קרן אלף מייקל אייזנברג ולאוניברסיטה העברית, אשר תרמו ומהווים את הבית של החזון כולו".

נשיא העברית פרופ' כהן מוסיף: "אנו רואים חשיבות רבה בקידום היכולות של תלמידות ותלמידים מצטיינים במימוש הפוטנציאל האישי, וזאת על מנת לטפח את דור ההמשך של מדענים ומדעניות פורצי דרך. התוכנית החדשה תסלול עבורם את הדרך לשנות את העולם בעתיד".

מנהל קרן 'אלף', מייקל אייזנברג: "הנוער של ירושלים הוא בשורה לעתיד המדינה והמדע. בירושלים באה לידי ביטוי השילוב המנצח בין הקידמה לבין התשתית הערכית של העם היהודי. לכן אנו נרגשים על השיתוף פעולה עם ראש העיר משה ליאון והאוניברסיטה העברית לקידום הדור החדש של המדענים בישראל".

 

 


מחפשים דירת גן במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר