מועדון הנוער ברחוב בן חמו בהר חומה (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות הדיירים)
מועדון הנוער ברחוב בן חמו בהר חומה (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות הדיירים)

"מרגיש שגנבו לי את הבית" – מועדון נוער בהר חומה מוציא את התושבים מדעתם

לפני כשנתיים נחנך סניף של תנועת הנוער ברחוב בן חמו בהר חומה. מאז סובלים השכנים ממפגעי רעש קשים. בעירייה טענו השבוע כי "הרעש סביר ועומד בקריטריונים", והתושבים רותחים: "העירייה פשוט לא דוברת אמת", הם אומרים בזעם

פורסם בתאריך: 10.8.23 08:08

עיריית ירושלים חנכה לפני כשנתיים (אוקטובר 2021) מועדון נוער ברחוב שמעון בן חמו בשכונת הר חומה, שבו פועלת תנועת הנוער בני עקיבא. כולם היו אז מרוצים, ואחרי דרישות ובקשות במשך חודשים רבים קודם לכן – ניתן המענה והפתרון. אבל הבשורה לחניכי תנועת הנוער הפכה לצרה הגדולה של דיירי רחוב בן חמו, שמזה כשנה ועשרה חודשים סובלים ממפגעי רעש קשים, שאותם הם מגדירים כבלתי נסבלים ופוגעניים.

הדיירים מספרים כי פנו לכל מי שרק אפשר. החל מהאחראי של סניף תנועת הנוער בהר חומה, דרך הנהלת התנועה, המינהל הקהילתי וכל גורם שרק ניתן לעלות על הדעת בעיריית ירושלים. הגורמים כולם, למעט אנשי בני עקיבא וגורם בודד בכיכר ספרא, מודים כי הרעש הבוקע מהסניף הוא לא סביר בעוצמתו. בשלב מסוים אפילו הוחלט לאסור את הפעילות בסניף בהר חומה בימי שישי בצהריים. הדיירים, כמובן, בירכו על הצעד אך נשארו עם התהייה במה שונה יום שישי מיום שבת, או מסתם יום חול? תשובות הם לא קיבלו.


https://youtube.com/shorts/7pdP6UajExQ?feature=share


"החיים שלנו הם לא אותם חיים מאז שהמקום הזה נפתח", אומר בשיחה עם "כל העיר" אחד הדיירים ברחוב בן חמו. "הרעש פה הוא לא הגיוני, והבעיה היא שהוא נמשך לאורך זמן. הרי אין שום אפשרות ש-150 ילדים יהיו בשקט. זה לא סביר ולא הגיוני לחשוב שזה יכול להיות. אני באופן אישי מרגיש שגנבו לי את הבית – אני לא יכול לארח אנשים כשיש פעילות, למעשה – אני בורח מהבית בשבתות שיש בהן פעילות של הסניף כי הרעש בלתי נסבל".

דייר שני מספר על הפניות שנעשו לכלל הגורמים בשכונה: "פנינו לכל מי שרק אפשר. התחלנו עם ההורים לחניכים – הם הבינו את המצוקה שלנו. אחר כך פנינו למינהל הקהילתי, היינו בהליך גישור שלא צלח עם הנהלת בני עקיבא, דיברנו עם העירייה, סגן ראש העיר אריה קינג הגיעה אלינו לראות את המצב, אפילו הגברת אריאלה רג'ואן היתה פה. כולם מסכימים שהרעש הזה לא סביר בשום צורה. אבל אין לאף אחד פתרון ואנחנו ממשיכים לסבול".



בין הפעולות שנעשו ביוזמת ובתמיכת סגן ראש העיר קינג – הבאת מודד רעש חיצוני אשר יבחן את הנושא. מהדוח, שהגיע לידי "כל העיר" עולה כי קיימות חריגות רעש. למעשה, בוצעו 4 מדידות ובכולן נמצאו חריגות.

"בעקבות הדוח ולאחר שהגברת רג'ואן היתה פה", מוסיף הדייר, "היא החליטה שלא לקיים יותר פעילויות בימי שישי. אז המקום סגור בימי שישי, אבל עובד בשבתות. אני באמת לא מבין מה ההבדל בין שישי לשבת? או בין שישי ליום חול רגיל? הרעש שאנחנו סובלים ממנו הוא אותו רעש".
במינהל הקהילתי ניסו להתגייס לעזרת התושבים. בישיבה שהתקיימה במינהל בהשתתפות אנשי המינהל, הדיירים וגורמים בעירייה הסכימו כמעט כולם שהמיקום שנבחר לסניף בעייתי. כך למשל, במינהל הקהילתי אמרו כי התנגדו לפתיחת הסניף במיקומו הנוכחי. גם הממונה על תנועות הנוער בעירייה אמר שהתריע שהמבנה לא מתאים בשל הסמיכות לבתים. בעקבות הדיון הזה, כאמור, הלכו הצדדים לגישור שלא צלח.

 

 

"כולם מבינים, כולם רואים את הטעות, אך אף אחד לא יכול לעשות דבר", אומרים התושבים בתסכול. "חיינו הפכו לגיהנום".

כאמור, סגן ראש העיר קינג מנסה לסייע לדיירים מזה תקופה ארוכה. השבוע, בשיחה עם "כל העיר" אומר קינג בצורה נחרצת כי "אין ספק שהמיקום של סניף בני עקיבא בחומת שמואל הוא מאוד בעייתי ומעיד על מחשבה לקויה. מי שמכניס מועדון נוער, שמרכז מאות חניכים במרחק מטרים בודדים מבתי תושבים הוא בנאדם שלא חושב על טובת התושבים. סניפי תנועת נוער צריכים להיות מחוץ לשכונה – במרחק סביר – אבל בוודאות לא בחצרות של התושבים. מי שמנהל את הנושא לא חשב בצורה נכונה".


https://youtube.com/shorts/liESDnBqapo?feature=share


קינג, כאמור, ביקר במקום לבקשת חלק מהדיירים ברחוב בן חמו, והוא מדגיש כי "יש פה מפגע רעש חמור, ולצערי הרב הטיפול לא נכון ולא טוב. צריך לטפל בצורה רציניות יותר. יש גם מפגע לכלוך. הדבר עדיין הפיך, אפשר וחובה לקרות את כל החצר. כמובן שהעדיפות העליונה היא להוציא, פשוט להוציא, את הסניף מהמיקום הזה, ולהעביר למיקום אחר בשכונה – מקום טוב מספיק לחניכים ומספיק רחוק מבתי התושבים. למקום הזה ניתן להכניס מועדון גיל שלישי, מועדון צמי"ד, טיפת חלב. משהו שקט שלא יפריע לתושבים. זה הפתרון שאני עדיין מנסה להוביל".

ומה אומרים בעירייה? גם בכיכר ספרא כמעט כולם תמימי דעים כי ישנה בעיה. המשנה למנכ"ל רג'ואן ניסתה, כאמור, לסייע ואף החליטה, כך מספרים הדיירים, על הפסקת הפעילויות בימי שישי. אולם ישנם גם גורמים שלא מדייקים משום מה, ומעלים את הטענה שהרעש אינו חורג מגבולות הסביר.

כך או כך, בתגובה רשמית לפניית "כל העיר" נמסר מהעירייה: "סניף תנועת בני עקיבא בחומת שמואל נחנך לאחר עשור של פניות ובקשות חוזרות ונשנות של התושבים במקום. מדובר במבנה חדש, מטופח, שתוכנן לצורכי תנועת נוער ומשרת את הקהילה במקום.

"עיריית ירושלים ערה לפניות התושבים וכבר בחנה אתרים חלופיים למבנה בני עקיבא, ובכלל זה במרכז הקהילתי, אלה התבררו כלא מתאימים ולא ישימים. נמשיך במאמצים למצוא חלופות, ככל שיתאימו לאופי הפעילות ולנוחות התושבים.

"לאור פניות התושבים גם בוצעה מדידה רעש ובה התברר כי הרעש הנובע מפעילות החניכים במתחם סביר ועומד בקריטריונים. למרות זאת, פעילות ערב שבת עברה למבנה אחר בכדי להתחשב בשכנים ולצמצם ככל הניתן ההפרעה הפוטנציאלית לתושבים.

"כל סניפי תנועות הנוער בעיר, פועלים בסביבת מגורים, מתוך שיקולי זמינות ונגישות לתושבים. העירייה פועלת למציאת האיזונים הנדרשים שבין קיום הפעילות החינוכית לבין ההפרעה הנובעת ממנה. העירייה תמשיך לפתח את תנועות הנוער העירוניות תוך שמירה על יחסי שכנות טובה עם תושבי הסביבה בה פועלים החניכים".

התשובה הזו, כמעט מיותר לציין, הצליחה להרגיז ולתסכל עוד יותר את הדיירים ברחוב בן חמו, שגם ככה היו מתוסכלים. בעיקר החלק שאומר שבמדידה שבוצעה על ידי בודק חיצוני לא אותרו ממצאים חריגים.

"העירייה, או מי שזה לא יהיה מטעמה שטען את הדברים הללו, פשוט לא דוברת אמת, ואני עדין מאוד בדברים שלי", אומר אחד הדיירים בכעס. "בדקתי שוב את הדוח של מודד הרעש, וניתן לראות בבירור שקיימות חריגות. זה מופיע גם במדידות עצמן וגם בסיכום של הבודק".

אותו דייר ממשיך ואומר: "למרות שהם טועים, שוב בלשון המעטה, ומטעים – וגם אם אין חריגות במדידות – החוק אומר שרעש שנמשך לאורך זמן, גם אם אינו חורג מרמת הדציבלים, זה עדיין מהווה מפגע. כך שגם אם אין חריגות, וכאמור יש ויש, המפגע עדיין קיים. זה פשוט מטריף אותי שהם טוענים שאין בעיה. בארבע מדידות שבוצעו על ידי הבודק של העירייה נמצאו חריגות. הבודק אמר לכולם שיש חריגות, והיו לידי סגן ראש העיר קינג, הגברת רג'ואן ועוד אדם מטעם תנועות הנוער בעירייה. הם פשוט לא דוברים אמת.

"ועוד דבר – אם הרעש הוא סביר, כך לדברי העירייה, מדוע את פעילות ערב שבת הם הזיזו כי הדבר מפריע? הם יודעים שיש מפגעי רעש אחרת לא היו מזיזים שום פעילות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ציון

    השכנים שם בכיינים. אני גר מול אילן רמון שם יש סניף הצופים. 50 ילדים בסך הכל עם רעש כפול ומכופל ובוקסות, עם שירי זנות ןזימה. ולא שירי קודש כמו בבני עקיבא…בשכונה 80% בני נוער הם צריכים מרחב ופעילות אם מרעישים אחרי שעות המנוחה זו בעיה אבל זה לא קורא כי המשטרה מחלקת יופי של דוחות…. אז מספיק עם הבכיינות. מי שלא מתאים שיעבור דירה.

  2. תושב העיר

    ברור שיש כאן חוסר היתחשבות משווע מצד כל הגורמים האחראים למצב הנוכחי ( העירייה ,מחלקת הנוער ותנועות הנוער ,הנהגת בני עקיבא , מדריכי הסניף וכמובן החניכים חסרי החינוך) . על כן הפיתרון
    לאחר שכלו כל הקיצין הינו פשוט ויעיל . להשיב לחצופים בחוצפה שכנגד . לשפוך בכניסה לסניף בני עקיבא ומתקניו ,נוזלי צחנה למיניהם . החניכים והמדריכים יחנקו מסירחון ויברחו מהמקום . כל תושבי האזור יוכלו להרתם למשימה וכך ילמד הסניף לקח בל ישכח .אין שום ברירה אחרת !

  3. אורח בשכונה

    אכן הגיעה העת לנהוג בתקיפות רבה עם תנועת הנוער
    בני עקיבא ש"היתנחלה" בשכונה והפכה למיטרד בלתי ניסבל לתושבים . ההצעה לפזר במיבנה בני עקיבא
    חומרי צחנה ,נהדרת . יש מבחר גדול של חמרים צחנה
    שיבריחו את החניכים הרעשנים מהר מאוד ( מזבל
    לסוגיו ועד לחמרי הפרשה וכימיקלים כגון אקונומיקה
    ועוד הצעות כיד הדימיון ) . בני עקיבא > תצאו בחוץ
    מהשכונה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר