מתוך הווידאו שצילם רס"מ במיל' יוסי הרשקוביץ ז"ל
מתוך הווידאו שצילם רס"מ במיל' יוסי הרשקוביץ ז"ל

"לא להגיד לשון הרע" – צפו בסרטון ששלח מנהל תיכון פלך לתלמידיו לפני שנפל בקרב בעזה

כשבוע לאחר תחילת מלחמת 'חרבות ברזל', שלח רס"מ יוסי הרשקוביץ ז"ל, סרטון וידאו לאנשי הצוות והתלמידים של תיכון פלך, שאותו הוא מנהל. בסרטון הוא מבקש "בקשה אישית: לא לחזור על מה שהיה לפני. כלום. אין שמאלנים, אין ימנים, אין חרדים". צפו

פורסם בתאריך: 11.11.23 20:41

"אני מבקש בקשה, הולכת להיות תקופה לא קלה. מבקש מכל אחד, בקשה אישית", כך נשמע אומר רס"מ יוסי הרשקוביץ ז"ל, מנהל תיכון פלך אשר נפל אתמול, שישי, בקרבות בצפון רצועת עזה, בסרטון שצילם בשבוע הראשון למלחמה.

הבקשה שאותה מבקש הרשקוביץ ז"ל היא "לא להגיד לשון הרע על עם ישראל. אל תגידו מילה רעה. לא לחזור על מה שהיה לפני. כלום. אין שמאלנים אין ימנים, אין חרדים. יש יהודים".



הרשקוביץ ז"ל, לוחם בחטיבת המילואים המובחרת 551 (יוצאי צנחנים וקומנדו), נפל ביחד עם 3 לוחמים נוספים בתקרית קשה בבית חאנון שבצפון הרצועה בשעות אחר הצהריים של יום שישי. על פי פרסומים השונים, הלוחמים ביצעו סריקות אחרי פירי מנהרות תת קרקעיות. באחד הפירים, שהיו ממולכדים, התפוצץ מטען עוצמתי ופגע בלוחמים. בתקרית הקשה נפלו, כאמור, 4 חללים ונפצעו 6 באורח קשה. חלקם הוטסו אמש, שישי, לבית החולים שערי צדק.

בסרטון של הרשקוביץ ז"ל, הוא מוסיף ומסביר לתלמידיו: "החמאסניקים הנאצים, לא עניין אותם מה בחרת ומה אתה חושב. זה חשבון הנפש שצריך לשום בראש. לא להגיד לשון הרע. בתקופת אחאב, ישראל ניצחו בזכות זה שלא אמרו לשון הרע. כשמישהו מתחיל שיחה בכיוון, כולם משתיקים אותו… תבחרו בטוב, תיתנו צדקה, תחשבו טוב. התפילות שלנו לא יחזרו ריקם".

 

 

ראש העיר משה ליאון ספד למנהל הרשקוביץ: "יחד עם כל עם ישראל ותושבי ירושלים גם אני קיבלתי בכאב גדול את הבשורה הקשה על נפילתו של מנהל בית הספר אורט פלך (בנים) יוסי הרשקוביץ ז"ל. כולנו משתתפים בצערה המשפחה על האובדן הכבד ומחבקים אותה ברגעים אלה.

"יוסי בן ירושלים, יליד הרובע היהודי, גדל והתחנך על ברכיה של העיר. יוסי ז"ל היה איש חסד ואמת, איש משפחה וקהילה ואיש חינוך בכל רמח איבריו שחינך במקצועיות ודבקות מאות מילדי העיר, תלמידי בית הספר אורט פלך. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ספד גם הוא להרשקוביץ ז"ל, אחיו של ראש לשכתו לשעבר: "אני משתתף בצערו של איתי הרשקוביץ, ראש לשכתי לשעבר, ושל כל בני משפחתו על נפילתו של אחיו יוסי ז״ל. ‏יוסי הרשקוביץ, תושב גבעות, מנהל תיכון פלך בירושלים אב לחמישה ילדים. סמל לגבורה ולנתינה. רק לפני מספר ימים הוא ביקש מתלמידיו להימנע מלשון הרע. איזה אובדן".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר