גן ילדים (צילום אילוסטרציה: Pixabay.com
(צילום אילוסטרציה: pixabay.com)

עובדות הצהרונים: העירייה קיצצה בשכרנו. העירייה בתגובה – השכר שולם בזמן

בשל המלחמה צהרוני ניצנים לא פעלו כל החודש. בשל כך החליטה העירייה לקצץ כשליש משכר עובדות הצהרונים. לאחר איום בהשבתה - הן קיבלו את השכר המלא. העירייה: "בשום שלב, לא נאמר לסייעות כי שכרן לא ישולם"

פורסם בתאריך: 20.11.23 09:41

עובדות צהרוני 'ניצנים' בירושלים, הצהרונים של גני הילדים במינהלים הקהילתיים, נדהמו לגלות כי בשכר חודש אוקטובר נגרעו להן כ-1,000 שקלים, סכום המהווה כשליש מהשכר הכולל שלהן. הסיבה – הצהרונים היו סגורים בחלק מהימים בשל המלחמה.

באיגוד הצהרונים בארגון 'כוח לעובדים' טוענים כי הדבר מנוגד להסכם הקיבוצי שנחתם בין המינהלים הקהילתיים והעירייה לבין איגוד עובדות הצהרונים.

"עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" וסגירת הצהרונים בהוראת פיקוד העורף, דרש איגוד הצהרונים הבהרות לגבי שכרן של כ-1,000 הגננות והסייעות", נמסר מארגון 'כוח לעובדים'. "תגובת העירייה והמינהלים הקהילתיים, המעסיקים את העובדות, היתה שהמערכת בכאוס ולא ניתן יהיה לשלם משכורות על הימים בהם הצהרונים לא פעלו. עוד נטען כי אין למינהלים הקהילתיים רזרבות לתשלום שכר לעובדות".

בתגובה, הוכרז סכסוך עבודה, ולאחריו, ככל הנראה בשל הרצון לשמור על שקט תעשייתי בזמן שהמלחמה מתנהלת, קיבלו עובדות הצהרונים את הבשורה כי העירייה והמינהלים הקהילתיים ישלמו את שכרן המלא.

 

 

מארי לוי ידיד, גננת צהרון וחברת איגוד הצהרונים: "מצער כי נאלצנו לנקוט בסכסוך עבודה בכדי לקבל שכר, אך אנו מברכות על ההחלטה לשלם את השכר לחודש אוקטובר. מודה ועוזב ירוחם, כך חשבנו עד יום שישי – אין כל סיבה שעובדות מסורות לא יקבלו את שכרן במלואו. בטח בימים קשים כאלה, כשרבות מאיתנו קשובות לחזית אל הבעלים הבנים והנכדים המגויסים. לצערנו עם קבלת המשכורות גילינו על קיזוזים משמעותיים מהמשכורת ללא שום הצדקה. במה מדובר? בקבלת שכרנו הרגיל. נצטרך לחשוב כיצד לנהוג מול האטימות הזו".

דנה קציר ראש ענף הגיל הרך בכוח לעובדים: "ניהלנו מאבק ארוך בכדי להבטיח שעובדות הצהריים לא יקופחו לעומת עובדות הבוקר. והנה אנו נאלצים להיאבק עבור השכר הבסיסי של העובדות. עובדות שהתייצבו לעבוד ולספק להורים אוויר לנשימה, כשרק ניתן להן. הצלנו את הצהרונים בירושלים מקריסה בשגרה, לאחר המחסור המקיף ביותר בעובדות בארץ, נעשה זאת גם בחירום".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "שכרן של כלל עובדות הצהרונים שולם בזמן, ללא קשר לשיוכן הארגוני. בשום שלב, לא נאמר לסייעות כי שכרן לא ישולם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר