בית הספר ברנדט (צילום: יח"צ)
בית הספר ברנדט (צילום: יח"צ)

נוה יעקב: נבלמה זמנית העברת מבנה בית הספר ברנדט לחרדים

בית המשפט המחוזי בעיר החליט השבוע כי העתקת בית הספר הממ”ד בנוה יעקב לטובת מסגרת לימוד חרדית תושהה עד לקבלת פסק דין סופי בעתירה

פורסם בתאריך: 11.8.17 08:52

ניצחון זמני להורי בית הספר הממ”ד ברנדט בנוה יעקב. שופט בית המשפט המחוזי בעיר עודד שחם החליט לתת צו מותנה “לפיו לא יועתק בית הספר מן המבנה, ולא תימסר החזקה או רשות השימוש במבנה לכל גורם אחר, עד למתן פסק דין סופי בעתירה, כאשר התנאי לכניסת הצו לתוקפו הינו אי קבלת אישור של משרד הפנים, זמן סביר לפני תחילת שנת הלימודים”.

 

בית הספר ברנדט (צילוום: יח"צ)

בית הספר ברנדט (צילוום: יח"צ)

כזכור, הורי בית הספר ברנדט בנוה יעקב נאבקים נגד החלטת העירייה להעביר את מבנה בית הספר למסגרת לימוד חרדית. ההחלטה הוגשה בעקבות עתירתו של עו”ד יוסי חביליו, המייצג את ההורים. בית המשפט החליט כי אם האישור לא יינתן עד ה־21 באוגוסט, ייכנס הצו לתוקף ולא ניתן יהיה להעביר את בית הספר ברנדט מהמבנה בו הוא שוכן.

"פגיעה בבית הספר והעברתו ממקומו תביא בסיכוי גבוה לקריסתו ולחיסול הקהילה החילונית-המסורתית והדתית לאומית בשכונת נווה יעקב", מציין חביליו. "פינוי בית הספר ברנדט במטרה להעבירו לידי גורמים חרדים נעשה משיקולים פוליטיים זרים כחלק מהסכם פוליטי של ראש העיר ניר ברקת עם חלק מנציגי הציבור החרדי, הסכם שלמרות שהעירייה התגאתה בעריכתו, היא מסרבת לחשוף אותו לעיני הציבור".

סגן ראש העיר עופר ברקוביץ’ (התעוררות) אומר וטוען השבוע: “אני מתנגד לפגיעה הקשה בציונות הדתית ובציבור הכללי, בנוה יעקב ובשכונות נוספות. ברקת חייב לחשוף את ההסכם ולבחון החלטותיו. כעת מתברר בבית המשפט שהעירייה לא פעלה כראוי בהקצאת בית הספר ברנדט. הדברים נעשו בצורה לא גלויה, וללא תיאום עם ההורים”.

 

יחד עם זאת, גם בעירייה יוצאים השבוע מרוצים מהחלטת בית המשפט. "בית המשפט המחוזי, דחה ביום שלישי את בקשת עו"ד יוסי חביליו להוצאת צו ביניים כנגד סבב המבנים שעורכת העירייה, במטרה למצוא פתרונות ראויים ומתאימים לכל ילדי העיר", כך נמסר מהעירייה. "בית המשפט קיבל את הטענות וההנמקות של העירייה שמצדיקות את ההעברה, וקבע כי 'בנקודת הזמן הנוכחית אין הצדקה מספקת להוצאתו של צו הביניים המבוקש' (סעיף 13) והוסיף כי "מתן הצו המבוקש עלול לסכל יישומה של החלטה אשר נועדה להיטיב את תנאי הלימודים של מספר רב של תלמידים, הלומדים כעת במבנים ניידים".

 

עו”ד יוסי חביליו (צילום: פרטי)

עו”ד יוסי חביליו (צילום: פרטי)

עוד מדגישים בעירייה כי "השופט עודד שחם דחה את טענות עו"ד חביליו בדבר אי מתן שימוע, ואף שיבח את העירייה וציין כי 'העירייה הקדישה מאמץ וזמן ניכרים על מנת לבוא בדברים עם ועד ההורים של בית הספר' וכי 'התנהל שיג ושיח אינטנסיבי בין העירייה ובין ועד ההורים של בית הספר… לא הונחה תשתית המלמדת כי בקבלת החלטה רוחבית מעין זו קיימת חובה גורפת לקיים שימוע פרטני'. באשר למרחק ציין השופט כי 'קשה להתרשם כי בהחלטת העירייה על העברת בית הספר למבנה אחר באותה שכונה טמון נזק חמור או בלתי הפיך'. השופט הוסיף כי 'יש בפי העירייה טענה ראויה לבירור כי קצב צמיחתו של בית הספר אינו מצדיק את הותרתו במבנה הנוכחי'. בהתאם לנוהל הקצאות של משרד הפנים לצורך הקצאת מבנה בית הספר ברנדט לחינוך העצמאי יש לקבל את אישור משרד הפנים, תהליך אשר מתקיים וככל הנראה יתקבל האישור בימים הקרובים, בדיוק כפי שציין השופט שראוי שייעשה, זמן סביר לפני תחילת שנת הלימודים".

בעירייה מוסיפים וטוענים והשבוע כי "ועד הורי בית הספר ברנדט, הגרעין התורני בנוה יעקב, רשת שעלים ונציגות בית הכנסת של העדה האתיופית שלחו לעירייה מכתב בו הם מבהירים באופן ברור כי 'העתירה המוגשת כנגד עיריית ירושלים וגופים נוספים אינה על דעתנו וכי עו"ד יוסי חביליו לא קיבל רשות לייצג אותנו בנושא' עוד ציינו כי 'אנו ממשיכים בתהליך ההידברות הישיר עם עיריית ירושלים ומנח"י וביישום המתווה'".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר