הגישה המסוכנת לבית הספר למצוינות (צילומים: מתוך מכתב המנהל לעירייה)
הגישה המסוכנת לבית הספר למצוינות (צילומים: מתוך מכתב המנהל לעירייה)

הפנייה של בית הספר למצוינות לעירייה: "משאיות חושפות את התלמידים לסכנה אמיתית"

מנהל בית הספר אלואדי למצוינות בוואדי ג'וז שלח מכתב דחוף לעירייה, שבו טענות על היעדר אכיפה של חנייה מסוכנת ומסכנת חיים של משאיות ענק בכניסה למוסד ולאורך כל הרחוב. לאחר הפנייה ובעקבות פניית "כל העיר" בעירייה מבטיחים: "גובשה תוכנית לאיסור חניית רכב כבד ברחוב המדובר. תבוצע אכיפה ככל שיידרש"

פורסם בתאריך: 4.2.24 08:16

משאיות ענק שחוסמות את שדות הראייה, חונות ממש בפתח כניסה למוסד החינוכי ומסכנות את חיי התלמידים – אלו הם עיקר הטענות שעלו מפנייה דחופה ששלח מנהל בית הספר אלואדי למצוינות בוואדי ג'וז לעיריית ירושלים. במקביל, הורים לתלמידים בבית הספר פנו בנושא לסגן ראש העיר אריה קינג.

בית הספר אלואדי ממוקם ברחוב אלמקדסי בוואדי ג'וז. רחוב צר, שבו, כך לדברי המנהל וההורים, חנו משאיות מכל מיני גדלים, כולל משאיות ענק וטריילרים, מה שהוביל לחסימת שדה הראייה עבור התלמידים בבואם למוסד החינוכי. במכתב ששלח המנהל הוא ציין כי במקום לא מבוצעת אכיפה וצורת החניה של המשאיות מסכנת את חיי תלמידיו.

"מדובר במשאיות גדולות מאות, אשר באופן יומי חוסמות את כניסתם של התלמידים באופן נורמלי או בצורה מאורגנת או נוחה ואפילו בטוחה", כתב המנהל סוועאד דעאס למהנדסי התנועה בעיריית ירושלים, עם העתקים שנשלחו לגורמים שונים בעירייה – מנח"י, מפקחי זהירות בדרכים ועוד. "המשאיות משבשות את הורדת ועליית התלמידים להסעות של העירייה, שנאלצים להוריד את הילדים במקום רחוק בשל גודל המשאיות שחוסמות את המסלול".

בהמשך כתב: "משאיות אלו חושפות את התלמידים לסכנה אמיתית על חייהם בזמן שהן חונות או בזמן שהן נעות ברחוב".

 

 

 

"מדובר בבית שממוקם בשכונת מגורים, ולמיטב ידיעתנו אסור למשאיות לחנות בשכונה, מה בכך בכניסה הראשית וברחוב של בית הספר ובמקום צפוף מאוד", לשון המכתב. "לצערנו, למרות משמרות הזה"ב וכל מה שאנו עושים כדי להבטיח את שלום התלמידים, אין אנו יכולים למנוע תאונה או אירוע חס וחלילה".

במכתב מציין המנהל כי בית הספר פנה לא אחת לעירייה, אך דבר לא נעשה. "אנו מבקשים את התערבותכם לאלתר, במיוחד כשפנינו המון והעברנו פניות אך לשווא. כלום לא נעשה עד יום זה בנדון. מקווים מאוד שתוכלו לעזור לנו".

סגן ראש העיר אריה קינג, שהתבקש על ידי הורי התלמידים לסייע, מוסר: "אחד הנושאים שהגדרתי כיעד לטיפול במיידי כי מדובר בפיקוח נפש הוא צמצום הפגיעה בהולכי הרגל בירושלים, זאת לאור מספר הנפגעים וההרוגים הרב שנספרו בירושלים בשנים האחרונות. עם פניית הוריי הילדים, פניתי בנדון לגורמי העירייה, ואני שמח לשמוע שלאור דחיפות הנושא, הבעיה הבטיחותית תטופל בצורה מיידית לצד טיפול מעמיק לטווח הארוך".

ואכן, כפי שמציין קינג, בעירייה מבטיחים במענה לפניית "כל העיר" כי הנושא יטופל בהקדם: "המכתב התקבל בעירייה ביום רביעי האחרון (31.1.2024). עם קבלתו, גובשה תוכנית לאיסור חניית רכב כבד ברחוב המדובר. התוכנית תוגש לאישור ועדת התמרור הקרובה ומיד לאחר אישורה יוצבו התמרורים בשטח. העירייה גם תבצע מעקב בשטח באמצעות השיטור העירוני ותבוצע אכיפה ככל שיידרש".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר