ההפגנה באוניברסיטה העברית (צילום: אם תרצו)
ההפגנה באוניברסיטה העברית (צילום: אם תרצו)

ההפגנה בעברית: העובדים דורשים תגובה חריפה ומדגישים – "חופש ביטוי אינו כולל הסתה"

היום, שני, התקיימה הפגנה של סטודנטים מתא חד"ש בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית. המפגינים הניפו דגלי פלסטין וזעקו בזכות עזה. בעקבות קריאות ההסתה, כוח משטרה הגיע לקמפוס - ולדברי משטרת ירושלים מאותו הרגע הקריאות נפסקו וההפגנה התפזרה עצמאית. מהנהלת העברית נמסר: "אם נאמרו בהפגנה היום קריאות שיש בהן עבירה על החוק הדברים יועברו לגורמים המתאימים"

פורסם בתאריך: 28.5.24 12:49

עדכון אחרון: 28.5.24 18:06

***עדכון 17:34***

לעומת התגובה הרפה של הנהלת האוניברסיטה, מועצת העובדים של המוסד האקדמי מגנה בחריפות את ההפגנה. "אנו מוקיעים ומגנים בחריפות את ההפגנה הזו", מדגישה יו"ר מועצת העובדים רחלי ענברי. "זו התנהגות בלתי מקובלת לחלוטין בקמפוס של אוניברסיטה ישראלית. טרם הסתיימה המלחמה, יש לנו עדיין סטודנטית ובן של איש סגל בכיר שנמצאים בשבי החמאס, סטודנטים ועובדים שעדיין נמצאים בלחימה. אנו לא נאפשר הפגנות מסוג זה בשום מתכונת שהיא".

"אנו קוראים להנהלת האוניברסיטה לעצור ולעקור הפגנות מסוג זה בין כתלי האוניברסיטה לאלתר", הוסיפה ענברי. "האוניברסיטה העברית היא מוסד אקדמי שמחויב לחופש הביטוי, אך חופש זה אינו כולל הסתה לשנאה ואלימות. אנו מאמינים שכל חברי הקהילה האוניברסיטאית צריכים להרגיש בטוחים ומקובלים בקמפוס, ללא קשר לדעותיהם הפוליטיות. במקום להפגין נגד חיילי צה"ל ותוך כדי לחימה, אנו צריכים להתאחד ולהתפלל יחד להחזרת החטופים".

***עדכון 14:32***

בעקבות קריאות ההסתה בהפגנת תא חד"ש בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית, כוח משטרה בפיקוד סגן מפקד תחנת שלם הגיע לקמפוס, ועל פי המשטרה – מאותו הרגע פסקו קריאות ההסתה ולא נרשמו הפרות סדר כלשהן.

"בעקבות מחאה היום בשעות הצהריים באוניברסיטה העברית בירושלים, נערכה המשטרה מול קב״ט האוניברסיטה להתערבות במידת הצורך", נמסר מהמשטרה. "בשלב מסוים נחשפנו לתיעוד של קריאות הסתה שהיו במהלך המחאה במקום. על כן, למרות שלא התבקש סיוע משטרתי על ידי האוניברסיטה, כוח משטרה בפיקוד סגן מפקד תחנת שלם הגיע למקום, ומאותו הרגע לא היו קריאות הסתה כלשהן או הפרת סדר, והמפגינים משני הצדדים התפזרו באופן עצמאי בתוך זמן קצר. יחד עם זאת, לנוכח תיעוד קריאות הסתה שהיתה במקום בטרם הגעת המשטרה, נפתחה חקירה שתתבצע בכפוף לאישור הגורמים המוסמכים".

מוקדם יותר פרסמנו: האוניברסיטה העברית בהר הצופים שוב בכותרת, ושוב לא בנושאים חיוביים: בשעה זו מתקיימת בקמפוס הר הצופים של העברית "שביתת מחאה נגד ההשמדה והטבח בעזה" ביוזמת תא חד"ש ובהשתתפות עשרות רבות של סטודנטים.

בהפגנה, כפי שתועד, קוראים המפגינים "אין פתרון מלבד הוצאת הכובש" ו"ברוח ודם נפדה את אל אקצא", כשדגלי פלסטים מתנוססים במקום שוב-ושוב.



בניגוד להנהלת אוניברסטית תל אביב ובדומה להנהלת אוניברסיטת חיפה – האוניברסיטה העברית לא מנעה את קיום האירוע, וגם כעת – למרות הקריאות החריגות והמסיתות – ההפגנה נמשכת באין מפריע.

במענה לפניית "כל העיר" נמסר מהאוניברסיטה העברית: "האוניברסיטה העברית תומכת בחופש הביטוי ומאפשרת קיום הפגנות בקמפוס. אם נאמרו בהפגנה היום קריאות שיש בהן עבירה על החוק הדברים יועברו לגורמים המתאימים".

רס"ן במיל שי רוזנגרטן, סגן יו"ר ארגון הימין 'אם תרצו': "התיעודים מהאוניברסיטה העברית מזעזעים. הנהלת האוניברסיטה חייבת להכניס את המשטרה לקמפוס ולעצור את הסטודנטים המסיתים".



אלחנן פלהיימר, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל מתייחס גם הוא להפגנה כעת באוניברסיטה העברית, ואומר: "מה שאנחנו רואים באוניברסיטה העברית זו הפקרות בלתי נתפסת. אין מנוס מקידום חקיקה שתעגן את הטיפול והסנקציות במסיתים לטרור ואנו קוראים לכל הגורמים הרלוונטיים ובראש ובראשונה מחברי הכנסת להצטרף למאבק שלנו נגד הטרור באקדמיה".

גם באגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית מגנים את ההפגנה ואת הקריאות שנשמעות בה, ומוסרים: "אגודת הסטודנטים מגנה בחריפות כל תמיכה והסתה לטרור בתחומי הקמפוס. לא יעלה על הדעת כי קריאות המתנגדות לקיומה של מדינת ישראל ישמעו בין כותלי האוניברסיטה העברית בירושלים".

 

 

שי גליק מנכ"ל 'בצלמו' מוסיף: "מציאות מזעזעת. בניגוד לחוק ולתקנון האוניברסיטה, מתקיים אירוע הסתה ושנאה לא חוקי וללא אישור כולל הנפת דגלי אויב ברחבי הקמפוס. אני דורש מידית מהנהלת האוניברסיטה להעלות לוועדת משמעת כל סטודנט וסטודנטית שהשתתפו במחאה הלא חוקית והמסיתה הזו.

"לצערי, שתיקתה של האוניברסיטה, כמו גם השארתה בסופו של דבר לפרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן הובילה גם לתוצאה של ההפגנה הזו. אני קורא לראשי האוניברסיטה לעשות בדק בית להדיח את הפרופ' ולהדיח כל סטודנט שהשתתף בהפגהה".

סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים): "כבוגר האוניברסיטה העברית, לא הופתעתי לראות את ההפגנות שתומכות באויבינו, מזה עשרות שנים שהמוסד הזה, איבד כל שייכות לעם היהודי ולמורשת העם היהודי. מזה עשרות שנים שמרצים ובכירים באוניברסיטה מטפחים את האג'נדה של אויבינו ומנחילים אותה לתלמידי המוסד ואף נותנים לתומכי הטרור להכניס את רגליהם לתחומי המוסד שבעבר היה מוסד להתפאר בו. בושה לנשיא האוניברסיטה, דיקן האוניברסיטה שבמרחק של עשרות מטרים בלבד מהקפטריה ע"ש פרנק סינטרה, שבה לפני 22 שנה נהרגו סטודנטים ומאות נפצעו בפיגוע שביצע מחבל מוסלמי, מאפשרים לתומכי הטרור המוסלמי להפגין".

חבר מועצת העירייה דור לוי (מאוחדים) מוסיף: "פעם נוספת שאנחנו עדים לאובדן הדרך של האוניברסיטה העברית. לא יעלה על הדעת שבזמן שבקמפוסים ברחבי העולם, וביחוד בקמפוסי "ליגת הקיסוס", נקראות סיסמאות השוללות את הלגיטמיצה של מדינת ישראל לעצם קיומה. יושמעו סיסמאות זהות בתוך שטחה של מדינת ישראל הריבונית. לא יתכן שבזמן שבני עמנו מפחדים להגיע וללמוד באקדמיה, גם במדינת היהודים היחידה, סטודנטים יהודים יחושו דבר זהה. אני קורא לנשיא האוניברסיטה, מר אשר כהן. להפסיק את המחדל האיום הזה. אני סמוך ובטוח שהלורד בלפור,חיים ויצמן,חיים נחמן ביאלק והרב קוק זצ״ל שנאמו בטקס הפתיחה לפני כמעט 100 שנים.לא היו מעלים על הדעת, לאיזה שפל יגיע המוסד שהיה מסמלי חזון הציונות והגשמתה".

 

תגובות

14 תגובות
14 תגובות
  1. יונית

    לפרו-פלסטינים ופרו-חמאסניקים לא צריך להיות חופש אקדמי וחופש דיבור בישראל. שיזרקו את הסטודנטים והמרצים תומכי האיסלאם לעזה. לא רוצים אותם כאן!

  2. נחום

    כל סטודנט שחותר תחת המדינה צריך לגרש מהלימודים ולא לאפשר לו לילמוד בארץ לצמיתות

  3. דיינה

    סטודנטים יקרים, על מה אתם מתלוננים?
    המפגינים קיבלו דוגמא מהמרצים שלכם.
    מציעה לשנות את השם ל"האוניברסיטה העיוורת".

  4. ג

    על פי בגצ חופש הביטוי הוא מעל הכל ואין גבולות או קווים אדומים.

  5. חיים.

    האוניברסיטה וההנהלה .
    נהיו מוסד תומך טרטר רצח .אלימות .ואונס.
    התגובה כל כך רפה שעדיף שלא תאמר.
    נתמכים מכספי ציבור .ויורקים לחילים בעינים .בלי בושה.כאילו לא יודעים מי תומך בטרור.
    כדי להעיף אותו.
    עדיף להעביר כל הכסף למכינות שמלמדים אהבת יהודים .
    ולוחמים אמיצים .
    ולא שונאי ישראל.

  6. יפה

    מתביישת להיות בוגרת האוניברסיטה העברית.
    אולי צריכים להחליף את שם האוניברסיטה ?
    האוניברסיטה הכבושה שבהר הצופים , מה דעתכם?

  7. נויה

    הגיע הזמן לשים קו אדום לכל הסתה ! מדינה דמוקרטית לא אומר להיות נאיבים על גבול טמטום .

  8. סימי

    שינוי שמה של האוניברסיטה ל- האוניברסיטה הערבית, ישקף את אופייה הנוכחי ויחייב התייחסות בהתאם

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שום חופש הביטוי מעניין אותנו עכשיוחופש הקיום להעיף אותם קיבנימט לעזה לא רוצה שבוגדים כאלו יצליחו להשתלב בחברה בעמדות בחירות ולהטות את הכף למקומם…לכו קיבנימט חבל שאני לא נתקלתי באחד כזה רעה חולה לסגור את כל האונברסיטאות בארץ כולם ניהיו לי איזה מודרנים.טיפשים כבר עדיף חוכמת חיים על הטיפשות שמלמדים באונברסיטאות חלם.

  10. אחד העמך

    תמיכה בהשמדתה של מדינת ישראל אינו חופש ביטוי !!! הבא להרגך השקם להרגו.

  11. א.ש.ל

    בשם חופש הביטוי והדיקטטורה של בגץ המדינה נהרסה ונכבשה לטובת החמס והנוכבות בשם הבורות הנאורה של השמאל הקיצוני בשם השלום הצבוע בשם הדו קיום וממש ברגע זה לוחמים נפצעים או חלילה….. והכל בשם החמס הכל צבוע כאן ומושחת העיקר שיש גופים כמו אחים לנשק שוברי שתיקה בצלם הכל בשם השלום עלק איזה בורות איך עבדו עליינו כל השנים שהם הנאורים המוצלחים החכמים והינה מכרו את המדינה

  12. שמעון

    זאת אוניברסיטה תומכת טרור הם לא מבינים שאם הזמן העם יותר ימין קיצוני וסופם קרב לדעתי הם קרובים מאי פעם לטרנספר

  13. טל,

    מה זאת אומרת, אם היו קריאות? לתרגם לכם מה הכוונה , בדם ואש נפדה את עזה והנפת דגל של האויב?

  14. מוטי מהדרום

    הסתה בשם חופש הביטוי… מגעיל ומסוכן. לגרש אותם מהאקדמיה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר