אילוסטרציה של כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: רינת אברג'יל)
אילוסטרציה של כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: רינת אברג'יל)

בעקבות תקיפת המורה: הלימודים בירושלים החלו בשני ב-9:00

בהמשך לעתירת ארגון ההורים - בית הדין האזורי לעבודה קבע כי הלימודים בבתי הספר ובגנים בירושלים יחלו בשעה 9:00, וזאת על רקע תקיפת המורה מתל"י גילה

פורסם בתאריך: 28.1.18 18:11

בית הדין האזורי לעבודה קבע כי השביתה שתוכננה להיום, שני, במוסדות הלימוד בירושלים תצומצמם לשעה. הלימודים יחלו בשעה 9:00.

ההחלטה התקבלה בעקבות עתירת ארגון ההורים בירושלים. כמו כן, עוד הוחלט כי מ-9:00 ועד 10:00 תתקיים שיחה על מקרה האלימות בכל בתי הספר בעיר.

כזכור, בעקבות מקרה האלימות המזעזע, שבו הותקפה מורה ביום שישי שעבר, 26.1, על ידי אמא של אחד הילדים, הודיעה אתמול הסתדרות המורים על שביתה בת שעתיים במוסדות החינוך בירושלים. כאמור, בעקבות עתירת ארגון ההורים היקף השביתה צומצם לשעתיים.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הדגישה כי השבתת הלימודים נערכת בעקבות תקיפת המורה בבית הספר תל"י גילה. השביתה כוללת את גני הילדים, בתי הספר יסודיים וחטיבות הביניים.

בן דויד ביקרה אתמול, ראשון, בבית הספר תל"י גילה. "אחרי ששמעתי עדויות קשות מפי עובדי ההוראה שהיו בבית הספר וחזו במחזה הקשה", אמרה בן דויד, "אני יכולה לומר בלב שלם – מה שראו בתקשורת הוא טיפה בים לעומת הדברים הקשים שקרו שם ועל כך איננו יכולים שלא להגיב. מדינת ישראל מפקירה את עובדי ועובדות ההוראה. מעתה ואילך, בכל אירוע אלימות כלפי עובדי הוראה, אנחנו נשבית את כלל בתי הספר בעיר. לא ייתכן שעובדי הוראה יהיו שק אגרוף של ההורים. אני קוראת למשטרת ישראל לזרז את החקירה ולמצות את הדין עם האם המכה".

מתוך מצלמות האבטחה של בית הספר - באדיבות הסתדרות המורים

מתוך מצלמות האבטחה של בית הספר – באדיבות הסתדרות המורים

מהסתדרות המורים נמסר כי המורה הפגועה, טרם חזרה לבית הספר והיא נמצאת בחופשת מחלה ובבדיקות רפואיות. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", המורה הותקפה על ידי אחת האימהות – והמעשה תועד במצלמות האבטחה של בית הספר – לסרטון התקיפה שפורסם בשישי ב"כל העיר". היום, החלו הלימודים בתל"י גילה בשעה 10:00, וזאת על רקע התקיפה.

 

"אירוע התקיפה בירושלים הוא המשך לשורה ארוכה של אירועי אלימות כלפי עובדי הוראה שארעו בחודשים האחרונים בכל הארץ", נמסר מהסתדרות המורים. "נוכח כך, הסתדרות המורים קוראת למדינה להקים מנגנון טיפול שיתמודד עם כל בעיות האלימות שיהיה מבוסס על שיתוף פעולה בין כל הגופים: גורמים מטפלים, גורמי אכיפה, שינוי שיטת הענישה, הוספת תקנים לתפקידים טיפוליים כמו יועצת ופסיכולוגית לצד רכז מוגנות ובמקביל חובת דיווח וקביעת מדרג ענישה. כמו כן, הסתדרות המורים מקדמת בימים אלה חקיקה שקובעת רף ענישה מחמיר כלפי הורים שיתקפו פיזית ומילולית עובדי הוראה".

מנגד, ארגון ההורים בירושלים גינה בחריפות את החלטת הסתדרות המורים להשבית את מוסדות החינוך בירושלים למשך שעתיים.

"ארגון ההורים בירושלים היה הראשון לפנות לגורמי אכיפת החוק בבקשה לחקור את האירוע החמור", נמסר מארגון ההורים, "והיה הראשון לגבות את החלטת הנהגת ההורים והנהלת בית הספר להשבית את הלימודים לשעתיים היום. ההחלטה לשביתה נוספת מחר, של כל מערכת החינוך בירושלים, אינה אלא עוד צעד פופוליסטי לכותרות תקשורתיות ואין בה שום תועלת.
מדובר בצעד כוחני ואלים שיגרום רק להעמקת השסע בין ההורים למורים. מה גם שיש ספק רב לגבי חוקיותו".

פז כהן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים: "אנחנו קוראים לאפס סובלנות לאלימות נגד מורים ונגד תלמידים אבל השבתה נוספת – במיוחד אחרי טיפול משמעותי מצד כלל הגורמים – היא אינה הפיתרון. נהפוך הוא. היא מעצימה את השסעים והשיח האלים. ראוי לתת למשטרה ולרשויות החוק למצות את החקירה ואת הדין. ראוי שהסתדרות המורים תתמקד בחינוך למניעת אלימות ולא בתצוגות תכלית יומיומיות של פגיעה בציבור הורים והתלמידים שעומד גם הוא חשוף וחסר אונים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר