תמונת המחזור מ-1966, תמונת המחזור המעודכנת (צילומים: פרטי)
תמונת המחזור מ-1966, תמונת המחזור המעודכנת (צילומים: פרטי)

המושבה הגרמנית: מפגש מחזור של בית ספר הכרמלי

59 שנה אחרי שנפגשו לראשונה בכיתה א', ערכו בוגרי מחזור י"ד בבית הספר הכרמלי מפגש מרגש. "היה מדהים", הם מסכמים

פורסם בתאריך: 1.4.18 11:37

שוש, רופאה מרדימה, הגיעה מרומא, שמוליק התייצב לאחר טיסה ישירה וארוכה מסן פרנסיסיקו, ריקי באה מטקסס, אלדה ממושב פארן בערבה ואילנה ממעונה שבצפון. כולם היו נרגשים ומתוחים והצטרפו לעשרות מחבריהם לספסל הלימודים במחזור י"ד של בית הספר "אליהו הכרמלי" (כיום אדם) במושבה הגרמנית.

59 שנה חלפו מאז שהם נפגשנו בפעם הראשונה, אי שם ב-א' בתשרי תש"ך (3.10.1959). אז הם היו בני 6, תלמידים צעירים שעשו את צעדיהם הראשונים בכיתה א', במבנה המרשים שברחוב עמק רפאים.

תמונת המחזור מ-1966 (צילום: פרטי)

תמונת המחזור מ-1966 (צילום: פרטי)

השבוע, 59 שנה לאחר מכן, הם שחזרו את אותו מפגש. גם הפעם, בדיוק כמו אז, הם כמעט ולא הכירו אחד את השני. "ב-1966 נפרדנו וכל אחד פנה לדרכו", הם מסבירים השבוע. "התפזרנו לכל עבר וקשרי החברות התרופפו. ואז הגיעה המפגש. היה מדהים".

מפגש המחזור התקיים השבוע, אבל ההכנות החלו כבר לפני מספר חודשים, כשבני, אחד מבוגרי המחזור פרסם תמונה מכיתה ב' בפייסבוק וביקש מחבריו ברשת החברתית לתייג את מי שהם מזהים. דני, בוגר נוסף, תייג את מרבית השמות וביקש לדעת מה עלה בגורל החברים לכיתה.

תמונת המחזור המעודכנת (צילום: פרטי)

תמונת המחזור המעודכנת (צילום: פרטי)

"הוחלט להקים קבוצת וואטסאפ, שתגדל בשיטת חבר מביא חבר", הם משחזרים השבוע. "וכך עוד ועוד חברים הצטרפו וצירפו אחרים. אפילו נעזרנו בתוכנית הרדיו ה"מדור לחיפוש קרובים" של איזי מן. אנשים קמו בבוקר ומיהרו לפתוח וואטסאפ, להתעדכן בחדשות הקבוצה, לראות עוד רישום או התרשמות של חבר. אך היו גם רגעים של שברון לב, כשהתברר ששישה חברים אינם עוד בחיים".

45 חברים הגיעו למפגש. "ההתרגשות היתה רבה, ובעיקר שמחה להיפגש מחדש", הם אומרים. "מאז עברו יותר מ-50 שנה, מכריז לוח השנה, ומכוון לרגע הפרידה מבית הספר בשנת 1966. 52 שנים מאז הפרידה וההליכה לעולם הגדול שהסתמן באופק. אבל זה היה רק אתמול אומר הלב, רק אתמול קמנו בבוקר, העמסנו הילקוט והלכנו לבית הספר שבמושבה הגרמנית. כנראה ששניהם צודקים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר