(מימין) ד"ר ארי אקרמן, דיקן מכון שכטר; חנן רוזנברג, בוגר בהצטיינות יתרה; מרים פרץ, מייסדת בית הספר תל"י; בוגרים בהצטיינות יתרה: רן בר יעקב; ציפי עדן; יהודית פרל שטרסר; ינון קמון; ופרופ' דורון בר, נשיא מכון שכטר (צילום: איתי נדב)
(מימין) ד"ר ארי אקרמן, דיקן מכון שכטר; חנן רוזנברג, בוגר בהצטיינות יתרה; מרים פרץ, מייסדת בית הספר תל"י; בוגרים בהצטיינות יתרה: רן בר יעקב; ציפי עדן; יהודית פרל שטרסר; ינון קמון; ופרופ' דורון בר, נשיא מכון שכטר (צילום: איתי נדב)

מרים פרץ: "במכון שכטר קיבלתי את הביטחון לשאול 'איכה אתה ה?'"

כלת פרס ישראל אמרה את הדברים בטקס הענקת תואר שני במכון שכטר למדעי היהדות, שנערך במרכז שלוה

פורסם בתאריך: 12.6.18 14:22

בטקס הענקת תואר שני לבוגרי מכון שכטר למדעי היהדות, שנערך לפני כשבועיים, במרכז שלוה בירושלים בסימן 70 שנה לעצמאות ישראל, הוענקו תעודות מוסמך ל-64 בוגרים חדשים. השתתפו כ-200 איש, וביניהם האם השכולה וכלת פרס ישראל, מרים פרץ, ונשיא המכון, פרופ' דורון בר.



פרץ, מייסדת בית הספר תל"י בגבעת זאב ובוגרת תוכנית המנהיגות החינוכית במכון שכטר, ששכלה כידוע את שני בניה, נאמה בטקס ואמרה: "כל אדם צריך בחייו אדם אחד שיאמין בו – לי היה מורה שהאמין בי. מכון שכטר הוא מקום שאתה מוצא בו את האדם הזה שמאמין בך, זהו המקום שבו אתה יכול להוביל ולהשפיע, והוא הבית שלי. במקום הזה מצאתי אנשים שמסתכלים עליך בעיניים אינטימיות וברגישות אנושית, ומצאתי גם אמונה גדולה.

כשנפלו לי הילדים באו אליי הרבנים ואמרו לי את המשפט שהתקשיתי לקבל: 'ה' נתן וה' לקח, יהיה שם ה' מבורך'. במכון שכטר קיבלתי את הביטחון לערער על המשפט הזה. למדתי שאתה יכול להפוך בה ולהפוך בה ולמצוא לך תמיד את מה שיתאים לך – ומצאתי. השבר הזה הוא נורא, והיה לי דיאלוג עם ה'. כאן קיבלתי את הביטחון להעלות ספקות ולשאול 'איכה אתה ה'?' גם הפניתי אליו בקשה קשה יותר: 'אם אין לך תשובות למרים, תן לי תשובה לארבעת ילדיו של אלירז'. היה לי הכוח לשאול, אבל אני לא עוזבת אותו. אמונתי גדלה ככל ששאלתי".

נשיא המכון, פרופ' בר, דיבר בטקס על לימודי היהדות: "לצערי הרב, בדור הנוכחי הולך ומצטמצם מספרם של אלו המתעניינים והעוסקים בהיסטוריה ובמורשת שלנו, במסורת ובטקסטים שנכתבו בידי גדולי הוגינו ומנהיגינו. הצורך שלנו לעסוק במחשבה היהודית, במקרא, בתולדות עמנו הולך ונעשה נחלתם של בודדים במקום שיהיה עניינם של רבים.

לא ניתן להבין את העיתון של ימינו ואת מהדורות החדשות, את המציאות המורכבת שבה אנחנו חיים, את המשמעות של ציוּן 70 שנה לעצמאות מדינת ישראל מבלי להבין את ההיסטוריה המורכבת של הארץ, של המדינה ושל המציאות העולמית סביבנו. אנו מחנכים את תלמידינו להיות ביקורתיים, לא לקבל כמובן מאליו את הכתוב, את הידוע, את המוכר, אלא דווקא לשאול, לבדוק, לערער על המוסכמות. ביקורתיות זו היא המאפשרת לנו להיות חברה טובה יותר, מעמיקת חקר וידע".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר