אורט רמות (צילום: עידו צימרמן)
אורט רמות (צילום: עידו צימרמן)

המאבק של אורט רמות עבר לבית המשפט: ההורים הגישו עתירה

המאבק עולה הילוך - ההורים עתרו לבית המשפט נגד החלטת העירייה להעתיק את אורט רמות לגבעת רם

פורסם בתאריך: 21.6.18 11:23

מאבק אורט רמות מחריף. ההורים של תלמידי אורט רמות הגישו ביום שלישי השבוע עתירה מינהלית ובקשה למתן צו ביניים דחוף, נגד החלטת עיריית ירושלים להעביר את בית הספר לגבעת רם.

כזכור, בית הספר אורט רמות, עומד מזה זמן במרכזו של מאבק יצרי, חוצה מגזרים. כפי שכבר פורסם בעבר ב"כל העיר", בעבר, עיריית ירושלים, פתחה במהלך להעביר את תלמידי בית הספר למבנה של בית ספר אורט גבעת רם, ולתת את המבנה הנוכחי למוסד חינוך חרדי. ההורים ניסו לבטל את המהלך בעזרת שביתה והפגנות מחוץ למועצת העירייה.



במסגרת העתירה, שהוגשה על ידי עו"ד יוסי חביליו, המועמד לראשות העיר, נכתב בין השאר כי "בית הספר אורט, הינו בית הספר התיכון הרשמי היחיד בשכונת רמות המשרת את כלל מגזרי האוכלוסייה, אוכלוסייה חילונית, מסורתית ודתית, ולכן ההחלטה לסגור אותו מהווה דחיקה של ציבורים אלו משכונת רמות, ולכן איננה סבירה בעליל".

כמו כן, לפי העתירה ההורים טוענים כי ב-2017 ניתנה להם הבטחה מטעם העירייה ורשת אורט כי המהלך לא ייעשה בשנת הלימודים הקרובה. ההורים מבקשים לקיים את ההבטחה שניתנה להם. עוד נכתב בעתירה: "רבים מתלמידי בית הספר אורט רמות, הינם מתושבי שכונת רמות בעוד שבבית הספר נווה רוחמה אין תלמידות משכונת רמות".

"הגשת העתירה הינה חלק מהפעולות שלי על מנת לשמור על הצביון הפלורליסטי של ירושלים ושכונותיה", מסר חביליו, "ולמנוע דחיקת הציבור החילוני והדתי לאומי מהשכונות. אני מקווה שכמו שהצלחנו ב'ברנדט' בנוה יעקב, נצליח גם באורט רמות. כשאהיה ראש העירייה אשמור על האינטרסים של כלל המגזרים בירושלים ולא יהיה צורך לרוץ כל פעם לבית המשפט כנגד החלטות שגויות של העירייה".

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד ישיב בבית המשפט כמקובל".

מעיריית ירושלים נמסר: "העברת תיכון אורט רמות לגבעת רם ופתיחת חטיבת ביניים חדשה ממלכתית ברמות הינה מהלך היסטורי בשכונה, שמטרתו חיזוק הציבור הציוני ויצירת רצף חינוכי לתלמידי ביה"ס היסודי רמות אלון. ההחלטה התקבלה לאחר שנעשה הליך ממושך ומסודר ונערכו דיונים ארוכים וענייניים של הגורמים המקצועיים בעירייה, ושותפים נוספים לתהליך וביניהם מפקחת בית הספר מטעם משרד, מנהל אזור ירושלים של רשת אורט והמינהל הקהילתי. יש לציין כי החלטה זו התקבלה לאחר שנשקלו כלל האפשרויות ומשיקולים מקצועיים ועניינים בלבד. חשוב להדגיש כי אין במשמעות העברת בית הספר סגירתו, אלא להפך: מטרת המהלך הנה לחזק את בית הספר ולאפשר התחדשות ומענה חינוכי, איכותי ומגוון, במסגרתו בכוונת העירייה אף להרחיב את בית הספר ולפתוח כיתות י"ג-י"ד שיאפשרו למעוניינים במסלול זה קבלת תעודת "הנדסאי"".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר