משתתפי הכנס (צילום: מטח)
משתתפי הכנס (צילום: מטח)

איך מחנכים לחיים משותפים? כנס מיוחד למורים יהודים וערבים מירושלים

ביום שלישי שעבר, 10.7, התקיים בעיר כנס של קהילת הלימוד המשותף, המקדמת דו שיח בין מורים יהודים וערבים ממזרח ירושלים ומערבה, במטרה למצוא יחד את הדרכים לחינוך להכלה

פורסם בתאריך: 15.7.18 15:53

איך אפשר להשיב את הסדר לאזור מסוכסך? האם הדבר אפשרי? האם ניתן לחיות בכבוד ובהכלה עם הצד השני? במטח (מרכז לטכנולוגיה חינוכית) במרכז ירושלים מאמינים שכן, אבל זה, כמובן, תלוי במחנכים הירושלמים. בשלישי שעבר, 10.7, התקיים כנס של קהילת הלימוד המשותף, המקדמת דו שיח בין מורים יהודים וערבים ממזרח ירושלים ומערבה, במטרה למצוא יחד את הדרכים לחינוך לקרבה, קבלה והכלה.



"הביטחון של מטח נובע מסיפורה של צפון אירלנד", מציינים מארגני הכנס, "שם הצליחה המדינה כל כך מסוכסכת, אחרי 30 שנים של פלגנות, להביא לחיים משותפים, בעזרת ללימוד משותף חוצה זרמים. השכונות בצפון אירלנד עדיין מחולקות, אך אירועי האלימות נעלמו כמעט כלא היו. בשנים האחרונות מנסים בירושלים להתאים לבירה את המודלים שסייעו למדינה המשוסעת להתאחות ובשנת הלימודים הקרובה ייפתח המחזור הרביעי של מורים ערבים ויהודים שיתנסו בגישת הלימוד המשותף, במטרה להביא גם למחוזותינו את החיים זה לצד זה, עם כבוד וללא אלימות. חינוך מחדש אם תרצו".


משתתפי הכנס (צילום: מטח)

(צילום: מטח)


בתוכנית הוכשרו מאז 2015: 60 מנהלות ומנהלים ו-260 מורות ומורים. השנה למדו ביחד 600 תלמידות ותלמידים בתוכנית אותה מובילים בשיתוף פעולה מטח, כגוף המקצועי המכשיר ומלווה אנשי חינוך, מנהל חינוך ירושלים, משרד החינוך, המטה לחינוך אזרחי וחיים משותפים. "קהילת הלימוד המשותף נועדה לשפר את היחסים בין האוכלוסיות השונות של העיר ירושלים", מוסיפים מארגני היוזמה, "באמצעות בניית קשרים בין מנהלים ומורים לקראת קיום פעילויות לימודיות משותפות. על פי תפיסתם, הדרך לשנות היא באמצעות התלמידים, הילדים ומהם יבוא השינוי. גישת הלימוד המשותף מקדמת שותפויות לימודיות בין בתי ספר ממגזרים שונים באותו מרחב גיאוגרפי, באמצעות התמקדות בשיפור הישגים לימודיים וביצירת שותפויות ארוכות טווח בין מחנכים ותלמידים תוך כיבוד הזהות הקבוצתית הנפרדת".


משתתפי הכנס (צילום: מטח)

(צילום: מטח)


קורס מנהלים כולל: 9 מפגשים (חד-לאומיים וביחד) בתדירות של אחת ל-3-2 שבועות בין אוקטובר למאי. וכולל גם סמינר דו יומי ונסיעה לצפון אירלנד. השיח מונחה על-יד שני מנחים ישראלי ופלסטיני. במסגרת הקורס, הרצאות מומחים וסיורים לימודיים בירושלים. שפות הדיבור הן עברית וערבית באמצעות תרגום סימולטני.

מרים דרמוני, ראש צוות אזרחות וחיים משותפים מטח – מובילה את תנועת הלימוד המשותף חוצה זרמים בישראל: "הגדרנו בקפידה את המטרות שלנו ליום הקהילה הזה, בהן להפגיש מנהלים ומורים משלושת המחזורים של כשהם באים מאוכלוסיות מגוונות בירושלים, לחלוק הצלחות ואתגרים, לחזק שותפויות קיימות וליצור שותפויות חדשות ועוד. בפועל הגענו למשהו הרבה יותר חשוב ונדיר: קהילה של מחנכים מכל הקבוצות שיש בעלי תחושת שייכות לקהילת הלימוד המשותף הירושלמית וחולקים חזון משותף: עתיד טוב יותר לכל ילדי ירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר