גן ילדים (צילום אילוסטרציה: זאב שטרן)
גן ילדים (צילום אילוסטרציה: זאב שטרן)

תוכנית עירונית חדשה להסדרת מערך המשפחתונים והמעונות הפרטיים

התוכנית העירונית תושק בחודש אוקטובר ותיתן מענה להורים לילדים בגילאי 3-0, שרק 20 אחוז מהם נמצאים כיום במסגרות מפוקחות

פורסם בתאריך: 31.7.18 09:12

מצוקת ההורים בנושא מסגרות חינוכיות לפעוטות בגילאי 0 עד 3 היא דבר ידוע, וזאת לאור העובדה שרבים מהמסגרות המוצעות כיום להורים אינן מפוקחות. למעשה, בירושלים חיים כ-75,000 ילדים בגילאי לידה עד 3, כשרק 20 אחוז מהם נמצאים במסגרות חינוך מפוקחות, כששאר הילדים נמצאים במסגרות פרטיות.

כדי לענות על המצוקה הזו, כך מספרים השבוע בעירייה, הוקמה לפני כשלושה שנים מחלקה ייחודית לגיל הרך וזאת במטרה לפתח תוכניות ושירותים המותאים לצורכי המשפחות הצעירות בירושלים.



המחלקה לגיל הרך, שפועלת במינהל לשירות קהילה, תשיק בחודש אוקטובר הקרוב (מיד לאחר החגים), תוכנית ייחודית וחדשנית שמיועדת למטפלות במשפחתונים ובמעונות היום הפרטיים. התוכנית, כך מציינים בעירייה, תכלול סדרת מפגשים למטפלות לצורך מתן כלים הכרחיים לטיפול מיטבי בתינוקות ובפעוטות, בהם עזרה ראשונה, מניעת תאונות בית, יצירת סביבה בטוחה לפעוטות , תזונה מותאמת גיל ועוד.

בנוסף, העירייה תאפשר העירייה את פרסום שמות המסגרות שסיימו את התוכנית באתר העירוני, וזאת כדי לסייע להורים בבחירת המסגרות עבור ילדיהם.

שלומית, מטפלת פרטית שנרשמה לתוכנית, מסבירה כי "מטפלת במשפחתון מתמודדת עם תחושת בדידות לצד עבודה שוחקת ואינטנסיבית. יש המון סיפוק, וזה מה שנותן את הכוח להמשיך ועדיין חשוב לי ללמוד עוד על טיפול בתינוקות וחסרות לי חברות למקצוע, שאיתן אני יכולה לחלוק את החוויות ואת הקשיים. שמחתי שעיריית ירושלים הרימה את הכפפה וחשבה עלינו, על הילדים ועל ההורים".

לצד תוכנית זו מציעה המחלקה לגיל הרך וטיפות החלב העירוניות, שירותים רבים ומגוונים להורים, בהם משחקיות המונחות על ידי מרפאות בעיסוק, מעגלי אימהות לנשים בחופשת לידה, סדנאות להורים ולילדים, מפגשי אבות ועוד.

"עיריית ירושלים קשובה לצורכי המשפחות הצעירות ומנסה לסייע גם במקומות בהם הממשלה לא פועלת", מציין מנכ"ל העירייה אמנון מרחב. "לצד תנופת בנייה חסרת תקדים של מעונות יום והרחבה משמעותית של תוכניות לגיל הרך להורים ולילדים, אנחנו יוזמים תוכנית ראשונה מסוגה, אשר צפויה לשפר את איכות המסגרות הפרטיות ולספק מענה להורים רבים המבקשים מידע ושיפור״.

גיל ריבוש (צילום: זווית אחרת)

גיל ריבוש (צילום: זווית אחרת)

גיל ריבוש, מנהל המינהל לשירותי קהילה, מוסיף כי "הורים רבים נמצאים במצב של חוסר מידע לגבי המסגרות הפרטיות. במקביל, גננות ומטפלות רבות מעוניינות להרחיב ידע וכישורים בתחומים שונים, על מנת לספק שירות טוב יותר. התכנית שיצרנו תסייע לשיפור איכות המסגרות ותקטין את אי הודאות של ההורים. אנחנו ממשיכים להרחיב שירותים ותכניות לטובת ההורים והילדים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר