תלמידים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
תלמידים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

בדרך חזרה לספסל הלימודים: השכלולים והגאדג'טים שממתינים לתלמידים הירושלמים

עטים פונקציונליים, תומך יד לשימוש נוח במחשב וילקוטים שכוללים הטענה סולארית למחשבים וטלפונים ניידים תאי אוכל ששומרים על חום/קור וטריות. כך יחזרו תלמידי ירושלים לספסל הלימודים

פורסם בתאריך: 10.8.18 08:40

החופש הגדול בשיאו, אבל בעוד פחות מחודש יחזרו הילדים לבית הספר, מה שאומר שאת הקניות לקראת השנה החדשה מתחילים חלק לא מבוטל מההורים (והילדים, שכן הם יודעים בדיוק מה הם רוצים) כבר בימים אלו. אם בעבר התלמידים הסתפקו במחברת החומה של דפתר, כשמאחור מודפס לוח הכפל, הרי שכיום האביזרים שמתווספים לתיקיהם של הילדים כוללים יומנים ממותגים, ילקוטי טרולי, מחשבים ניידים (או לכל הפחות אייפדים) ובקבוקי שתיה מעוצבים, וזה רק הבסיס. שכלולים ופתרונות דיגיטליים שיכולים להקל על החיים ועל השעמום בבתי הספר מציפים את אתרי האינטרנט והחנויות, וההורים אצים רצים ומסתערים על החנויות להקל על המפונקים. סליחה, התלמידים.



אז מהם המוצרים המעניינים שבהחלט אפשר לחיות בלעדיהם, אבל החיים איתם הופכים לנעימים יותר והחיים של התלמידים יפים יותר? "כל העיר" מנסה לעשות סדר בהיצע העצום שיגרום לתלמידים הרגשה טובה יותר, גם מהבחינה החברתית.

המוצר הבסיסי ביותר, שדרוש לכל תלמיד ותלמידה – מכיתה א' ועד י"ב – הוא כמובן כלי כתיבה. את העיפרון הצהוב של פעם, זה עם המחק הירוק המתנוסס בראשו, מחליפים בשנים האחרונות מדפים שלמים של עטים ועטי עיפרון שיש להם פונקציונליות נוספת מלבד היותם רק כלי כתיבה. זה מתחיל בעט עם ראש מסתובב, שכולל שיער לניקוי מסך מגע, עט המתפרק למגנטים קטנים אליהם ניתן להצמיד נתונים חשובים, עט שבקצהו גם ספינר קטן שמשמש (כביכול) להגברת הריכוז בשעות קשות, עט שמוציא דבק, אפקטיבי לשיעור אמנות, עט שהוא גם כלי עבודה כמו צבט או מברג להפעלה בעת הצורך או לחיזוק הברגים בעת שקשה כבר ללמוד, עט שטוח המשמש גם כסימניה, והעט הנוסף, שנראה כעט פשוט מן השורה, אבל כולל בתוכו חידוש טכנולוגי – עט ללא דיו. מדובר בעט שיכול לכתוב אין ספור שורות, איתו ניתן ללמוד עוד ועוד ולדברי היצרנים יספיק לכל החיים. העט המיוחד לא עובד על דיו ובמקום זאת הוא עובד על מתכת. מאחר וקצה שלו עשוי מעופרת, בזמן הכתיבה משתחררות דרכה כמויות קטנטנות של מתכת, שאינן צפויות להיגמר בקרוב וגם לא ברחוק. הכתב נראה כמו כתב של עיפרון, אבל הוא בלתי מחיק ולא נמרח. בקיצור – הלכו התירוצים של העט שלא כותב באמצע המבחן.

להתעורר בבוקר לבית ספר זו, ככל הנראה, אחת המשימות הקשות העומדות בפני הילדים ולבטח אחת המשימות היותר מאתגרות של ההורים, שמתקשים להעיר אותם (בעיקר את בני הנוער, אבל לא רק). כדי לנסות ולהפוך את היקיצה לאפקט חיובי יותר הומצא השעון המעורר המתחבר לרמקול בלוטוס. תמורת סכום לא קטן תוכלו לשפר את איכות הבקרים בבית עם הישמע צליל מוזיקה איכותית שהילד יבחר מראש היישר מהרמקול המעוצב, כולל נודניק כמובן. המוצר מהווה גם מענה גם לצורך החברתי של הילדים עם אבזור מדליק שמספק לחבר'ה מוזיקה בסטייל בכל מקום, כי הרי בשביל מה באים לבית הספר? הילדים הטובים שביניכם מוזמנים גם להקליט את השיעורים המתקיימים בכיתה ולהאזין להם אחר כך בבית, לתוספת זמן איכות.

 

עט ספינר (יח''צ)

עט ספינר (יח"צ)

הלימודים, כידוע, אינם מסתיימים עם הצלצול האחרון בבית הספר. הרי יש שיעורי בית ויש עבודות, מה שאומר שבין משחק למשחק, המחשב הנייד או הביתי משמש את הילדים גם בשביל הלימודים. אחד המוצרים השימושיים שכבר לכולם יש הוא פד לעכבר. אז למה שלא לנצל את האופציה הזו להוסיף מעט ידע על כדור הארץ בזמן שהתלמיד שקוע בעבודת "העתק הדבק" בהיסטוריה? פד עכבר מקורי במיוחד ניתן למצוא במרחב האינטרנטי. ומה הופך אותו למיוחד ומקורי? הוא מעוצב בצורת מפת עולם ומספק גם עניין מלבד פונקציונליות. לצד הפד ניתן לספק תומך יד שנצמד אל שולחן העבודה, עליו מונחת היד לנוחות מירבית ולמניעת עומס יתר וכאבים. המסורתיים יכולים ליהנות משטיח פרסי לעכבר, המעוצב כשטיח בדיגום צבעוני ובעל פרנזים בצדדים, שניתן לחלום עליו כשטיח מעופף שיעיף אותם הכי רחוק משיעורי הבית.

סביבת העבודה של המחשב חייבת להיות נוחה, ולשם כך ישנם מספר גאדג'טים שיהפכו את סביבת העבודה שלכם לאחת כזו. מגש הפלא המאפשר לשים את המחשב הנייד על הרגליים בלי שהוא יתחמם, שולחן מתכוונן למחשב ושולחן מתקפל הם רק חלק מהגאדג'טים שיהפכו את החיים של הילדים לנוחים יותר ואת סביבת העבודה לארגונומית.

תיק עם טעינה (יח''צ)

תיק עם טעינה (יח"צ)

בנוסף, ישנם מספר גאדג'טים שהופכים את החיים למהנים יותר ולמחויכים יותר עבור התלמיד, כמו כוס תרמית, שמתחברת עם כבל USB למחשב ושומרת על השוקו חם לאורך כל זמן העבודה. יש גם מאוורר המתחבר אל המחשב ושומר את סביבת העבודה נעימה (ובעיקר שומר על התלמיד שלא יירדם), או אופציה נוספת להגברת הערנות בזמן הלימודים – פנסים מסוגים שונים המתחברים למחשב או ללפטופ ומאירים את סביבת העבודה.

וכעת לרכישה החיונית ביותר, בעיקר עבור אלה העולים לכיתה א' – הילקוט, שהוא הפריט היקר ביותר במסגרת הרכישה הבסיסית (כלי כתיבה, מחברות, קלמר, יומן וכו'). הורים שיחכו לרגע אחרון יוכלו לזכות באחוזי הנחה ניכרים, אבל יחד עם זאת הם עלולים לפספס את המותגים הפופולריים ביותר, או יותר גרוע להותיר את הזאטוט בלי מערך גלגלים מתכווננים.

בדרך לבית הספר (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

בדרך לבית הספר (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

הספקים מצליחים לייצר מדי שנה ילקוטים משוכללים יותר בדגמים חדישים, מה שמעלה לפעמים את המחירים, שנעים כיום בין 350-190 שקלים. עם כל השכלולים שיש בדגמים החדשים, קשה לפעמים לזכור שבסך הכל מדובר בילקוט – תיק לנשיאת המחברות והספרים אל בית הספר וממנו חזרה.

אז מה כל כך מיוחד? הילקוטים החדישים הם אורתופדיים, בעלי כושר התרחבות והם כוללים תא המיועד למזון אשר שומר על קור/חום. בנוסף, כולל הילקוט מערכת אורתופדית קפיצית לבלימת זעזועים בעת ריצה וצעידה עם נקבים לנידוף זיעה, כשמשקלו חייב להישמר נמוך למדי, מתחת לקילו אחד. בכך לא מסתיים הסיפור, כי חלילה שהזאטוט יסחוב על גבו העדין את הספרים, לכן ניתן לחבר אליו עגלת נשיאה (טרולי) המצוידת בידית אחיזה נשלפת, עם אפשרות לנתק את התיק מהגלגלים ובכך להחליט אם לשאת אותו כל הגב או בגרירה. עוד באפשרויות הילקוטים למצוא כרית תמיכה לגב התחתון לחלוקה שווה של עומס על כל שטח הגב, לצד כתפיות אורתופדיות רחבות ומרופדות.

אבל לא רק העולים לכיתה א' זוכים לתשומת לב מבחינת יצרני התיקים. בני העשרה יוכלו ליהנות מתיק איכותי וחכם הכולל גם טעינה סולארית לטלפון הנייד או ללפטופ. ניתן למצוא תיקים בעלי מגוון גדול של כיסים בגדלים שונים, תאים ייעודיים לעטים וליומנים, רוכסנים אחוריים למניעת גנבות ותא מיוחד למחשב נייד, שמאפשר חלוקת המשא על הגב.

קידמה טכנולוגית או חינוך תחליטו אתם, מה שבטוח הוא שמוצרי הצריכה לבתי הספר הולכים ומשתכללים. והמחברת החומה של פעם? גם אותה תוכלו למצוא בין ערימות המדפים, אתם רק צריכים לחפש היטב.

כמה כסף השקיע מפעל הפיס בירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר