ד"ר חגית הכהן-וולף (צילום: פרטי)
ד"ר חגית הכהן-וולף (צילום: פרטי)

"חשוב שיהיה קשר חזק בין התושבים למוסדות החינוך ברמות"

ד"ר חגית הכהן-וולף, יו"ר מינהל קהילתי רמות, בשיחה עם "כל העיר" לקראת ועידת החינוך של ירושלים, שבה היא תשתתף

פורסם בתאריך: 20.8.18 10:57

החינוך המגזרי הוא נושא חשוב מאין כמוהו, שמקבל משנה תוקף בעיר כמו ירושלים, שבה חיים מגוון רחב של אוכלוסיות, שלכל אחת מהן רצון ושאיפה לקבל את החינוך שלה. אז מה יש בירושלים? חינוך ממלכתי וממלכתי-דתי, חינוך חרדי, חינוך ערבי וגם עצמאי. הזרמים הללו כולם והדרך להתמודד עם המורכבות שלהם במערכת חינוך עירונית אחת, יהיו במוקד ועידת החינוך של ירושלים, שתתקיים ביום שלישי הקרוב, 21.8, במוזיאון ארצות המקרא.



פאנל מיוחד בוועידה יעסוק בנושא הזרמים בחינוך תוך התייחסות לחינוך לסובלנות. בין המשתתפות בפאנל תהיה גם חגית הכהן-וולף, ד"ר לפסיכולוגיה חברתית-ארגונית, שמשמשת כיו"ר מינהל קהילתי רמות, שבה היא מתגוררת.

"ירושלים היא עיר עם מגזרים שונים ורבים מאוד, כשלכל אחד מהם צרכים שונים", אומרת ד"ר הכהן-וולף בשיחה עם "כל העיר". "אני חושבת שסוגיה אחת שחשוב יהיה לי להעלות בוועידת החינוך היא האם כל אחד מהמגזרים מקבל מענה לצרכים שלו? לדוגמא, הזרם הממלכתי חרדי, שהולך וגדל משנה לשנה. מקבוצה מאוד קטנה של הורים שלא מצאו מענה בחינוך החרדי, הזרם הזה הולך וצומח וכיום יש אלפי משפחות. אלה אנשים שרוצים שהילדים שלהם יקבלו חינוך חרדי מודרני – מצד אחד זהות חרדית ומצד שני לימודי ליב"ה מלאים, שיאפשרו לתלמידים לסיים בגרות ולהגיע להשכלה גבוהה. המצב כיום הוא שיש הרבה הורים שרוצים לשלוח את הילדים לזרם הממ"ח וניתן לו הכי פחות מענה בעיר, כין מספיק מקום לביקוש הזה. אני חושבת שבמנח"י קלטו את העניין והם מנסים לתת מענה, אבל לא זה מספיק לקצב הגדילה של הקהילה. בנוסף, עוד זרם שאינו מקבל מענה הינו הזרם הדתי-פלורליסטי, שגם לו יש אוכלוסייה גדולה בעיר".

"החינוך הינו הנושא הכי חשוב כי מדובר כאן על דור העתיד, הפנים של העיר והמדינה בשנים הבאות", מוסיפה ומדגישה ד"ר הכהן-וולף. "כל ועידה וכל כנס שעוסק בחינוך הוא חיובי וחשוב מאוד".

את משמשת כיו"ר מינהל קהילתי רמות, שכונה שבה חיים חילונים, חרדים ודתיים. איך מתמודדים עם מגוון האוכלוסיות?

"ברמות ישנם מוסדות חינוך של כל המגזרים ואנחנו מנסים לפתח בתי-ספר לאוכלוסייה הכללית, שיהיו הטובים ביותר בעיר. אנו מקווים שחטיבת הביניים שתצמח תהיה אבן שואבת לתלמידים מכל העיר. אנחנו כל הזמן מסתכלים קדימה ומנסים לראות מה הצרכים של הקהילה".

ולמרות זאת, בית הספר התיכון אורט רמות הועבר לגבעת רם למורת רוחם של ההורים של המינהל הקהילתי.

"לצערנו, עקב התמעטותה תלמידים בתיכון, שיש לכך סיבות שונות, הוא נסגר. חשוב לציין שאין כאן אידיאולוגיה מסוימת. רשת אורט החליטה, בגלל מיעוט יחסי של תלמידים, לא להמשיך את התיכון בשכונה ואיחדה אותו עם אורט גבעת רם משיקולים של הרשת. אנו במינהל נאבקנו להשאירו, אך זה לא צלח".

פרט למאבק סביב אורט רמות, עד כמה תושבי השכונה מעורבים בנושא החינוך?

"התושבים מאוד מעורבים. כמובן שאני לא מכירה כל הורה והורה, אך ישנה מעורבות במוסדות החינוך ברמות. יש ועדי הורים מעולים בכל בתי הספר והם מעורבים בתכנים ובפעילויות השוטפות".

מה היית רוצה לשנות?

"ברמות יש מוסדות חינוך מצוינים, אני חושבת שזה שחשוב שתהיה מעורבות חברתית של תלמידים במוסדות שונים בקהילה ושיהיה קשר חזק בין התושבים ובין מוסדות החינוך, כמו הרעיון של בית ספר בקהילה".

מהו החזון החינוכי שלך?

"החזון החינוכי שלי זה כל מה שציינתי עד כה. שיתוף פעולה בקהילה ומתן מענה לכל הזרמים".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר