אביב קינן ועמית אהרנסון בוועידת החינוך של ירושלים (צילום: שלומי כהן)
אביב קינן ועמית אהרנסון בוועידת החינוך של ירושלים (צילום: שלומי כהן)

יו"ר מנח"י קינן בוועידת החינוך של ירושלים: "שותפות עם הורים היא מרכיב חשוב במערכת החינוך"

ועידת החינוך של ירושלים - ראש מנח"י אביב קינן בשיחה עם מנחה האירוע עמית אהרנסון: "התמונה החינוכית של משרד החינוך לא רלוונטית לירושלים"

פורסם בתאריך: 21.8.18 11:52

"התמונה החינוכית של משרד החינוך, שמביאה את נתוני הזכאות לבגרות, לא רלוונטית לעיר ירושלים. כשהייתי אחראי החינוך בעיר בת ים, המתנו בציפייה לפרסום התמונה החינוכית כי היא שיקפה את העבודה שלנו במהלך השנה. בירושלים, כאמור, זה לא רלוונטי. בסך הכל מדובר בשיעור בסטטיסטיקה. לוקחים תלמידים ממזרח העיר ומשלבים אותם על תלמידים חרדים, וזה מוביל לירידה בשיעור הזכאות לבגרות, אבל מה לעשות שהתלמידים הללו בכלל לא ניגשים לבגרות?", כך אמר הבוקר (שלישי, 21.8), יו"ר מנח"י אביב קינן בוועידת החינוך של ירושלים, שהתקיימה בהפקת וביוזמת "כל העיר".



קינן, שישב לשיחה פתוחה עם עמית אהרנסון, ממנח"י האירוע, הוסיף והתייחס בדבריו למערכת החינוך במזרח העיר וציין כי "הציבור הערבי במזרח העיר הוא ציבור שהוזנח במשך 50 שנה על ידי כל ממשלות ישראל בכל ההיבטים. זה ציבור שחייבים לתת לו תשומת לב מרכזית, וזה לא משנה אם הם ילמדו את התוכנית הישראלית או הירדנית. הכל לטעמי, זה עניין של שפה, אם הילדים במזרח העיר לא יידעו את השפה, הם לא יוכלו למצוא לעצמם פרנסה במערב העיר. מגיע לילדים הללו שתהיה להם תקווה ואני חושב שמעבר לעניין החינוכי, שהוא חשוב מאין כמוהו, זה עניין חשוב לביטחון של העיר ומדובר כאן על אתגר לאומי של מדינת ישראל. ברגע שבוגרי מערכת החינוך במזרח העיר יידעו עברית כמו שצריך, כל נושא התעסוקה במערב העיר ייפתח בפניהם".

עוד דיבר קינן על המורכבות של ניהול מערכת החינוך של ירושלים, תוך שהוא מזכיר את העובדה שמדובר על מספר מערכות חינוך שכולם תחת קורת גג אחת – החינוך הפורמלי (ממלכתי וממלכתי דתי), החינוך החרדי, החינוך הערבי ועוד.

בהמשך התייחס קינן לאחד הנושאים הבוערים שעל סדר היום החינוכי – מעורבות ההורים בבתי הספר, כשיש שיטענו שכבר לא מדובר במעורבות אלא בהתערבות של ממש. "אני חייב להתחיל את ההתייחסות לנושא ולומר ששותפות עם הורים זה מרכיב מאוד חשוב במערכת החינוך ורואים את זה בירושלים. עשינו ועוד נעשה מהלכים גדולים עם הוריםץ יחד עם זאת, ההורים צריכים לתת לילדים להסתדר בכוחות עצמו. לפעמים נדמה שיש הורים ומורים שפועלים בחשש זה מזה והדבר הזה פוגע מאוד במערכת ובחינוך של הילד. אני לא רוצה לדבר על אלימות, שהיא קיצוניצת וכולם מגנים אותה, אבל כל מי שיושב כאן ועמד במטרות שלו, ולא משנה באיזה מטרות מדובר, יודע שצריך לנסות ולהתנסות באופן עצמאי. גם אם זה אומר להיכשל בהתחלה. המיומנות וההתנסות חשובה מאוד לעתידו של הילד וההורים צריכים להבין זאת".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר