משה אבן, מזכיר סניף ירושלים של ארגון המורים (צילום: שלומי כהן)
משה אבן, מזכיר סניף ירושלים של ארגון המורים (צילום: שלומי כהן)

מזכיר סניף ירושלים בארגון המורים בוועידת החינוך: "המפתח לכל דבר בחיים זה חינוך טוב"

משה אבן, מזכיר סניף ירושלים של ארגון המורים, דיבר בוועידת החינוך של ירושלים שנערכה הבוקר (שלישי) בהפקת "כל העיר": "אני חולם שחברי הכנסת יריבו על תיק החינוך"

פורסם בתאריך: 21.8.18 15:17

ועידת החינוך של ירושלים התקיימה הבוקר (שלישי, 21.8) במוזיאון ארצות המקרא. בוועידה, ביוזמת ובהפקת "כל העיר", השתתפו עשרות אנשי חינוך – מורים, מנהלים, אנשי קידום נוער – והורים לילדים במערכת החינוך בירושלים.

בוועידה נשא דברים, בין השאר, משה אבן, מזכיר סניף ירושלים של ארגון המורים, שפתח את דבריו בברכות: "אני רוצה לברך את כל מי שהגיע לוועידת החינוך של ירושלים ולומר יישר כוח ל"כל העיר" על הארגון. כיף להתחיל יום עם שיח חינוכי על על ילדים ותלמידים וכל מה שקשור במערכת החינוך".



בהמשך ציין אבן כי "אפשר לדבר ולשאול אנשים כמונו, אנשי הוראה, על מה לדבר. בחינוך זה כמו להיזרק באוקיינוס. לומר דברי ביקורת שלילית זה קל, לעומת זאת לדבר בעד זה לא מוכר ולא מתאים, אך בכל זאת אגיד – אם נצא מהוועידה הזו עם עוד קצת תובנות ושיפורים, שיעשו שינויים באחוזים קטנים, הרווחנו את לחמנו".

עוד התייחס מזכיר סניף ירושלים של ארגון המורים לנושא שכרם של אנשי ההוראה והדגיש כי "אנשי ההוראה צריכים לעבוד ולחיות בכבוד, ואני מתכוון לשכר הוגן, וזאת למרות שבשכר אין כבוד ותמיד רוצים עוד וצריכים עוד. לזכות המערכת ייאמר שאחרי כמה עשורים ישנו שינוי בנושא. נעשו רפורמות ששינו את עניין השכר ואנחנו, אנשי ההוראה, התחלנו להרגיש שאנחנו מתקרבים למה שמגיע לנו. בשיחות שהיו לי עם המורים אמרתי להם לא אחת שחלמתי על הרגעים הללו המון שנים. והנה, יש גם חלומות שמתגשמים".

"מה אני בעצם רוצה לומר", המשיך אבן, "שחובה לחלום. חובה להאמין גם אם זה לוקח זמן. גם כיום אני ממשיך לחלום, אני חולים שההורים ייתנו לנו, המורים, ללמד, אני חולם שאותם מורים יעזרו לנו לחנך את דור העתיד ומכיוון שזו לא כל כך המגמה בשנים האחרונות, למכרזי ניהול מגיעים פחות ופחות אנשים, ואנחנו גם רואים שאנשי חינוך לא כל כך ששים להגיע לתפקידי הוראה. אז החלום של הוא שאנחנו ננהל את התלמידים ולא הם אותנו, כפי שקרה בזמן שאני הייתי ילד במערכת החינוך. אני חולם שיפסיקו לציין ולפרסם מספרים של מצטיינים בבתי ספר כאלה ואחרים, כי לא ייתכן שעל אותה פלטפורמה יבחנו בתי ספר שמגיעים מאזורים שונים ומתנאים שונים. אני חולם שמשרד החינוך לא יחזיר מיליארדים לקופת המדינה אלא להיפך. אני חולם שיהיה בתקשורת מדור חינוך קבוע, בדיוק כמו שיש מדורי ספורט, תרבות וחדשות, ושבהם יכתבו על הדברים הטובים שקורים במערכת החינוך, וקורים לא מעט דברים טובים בחינוך. אני גם חולם שבהרכבת הממשלה הבאה, חברי הכנסת יריבו על תיק החינוך ולא יקבלו אותו כברירת מחדל, כי את התוצאות אנחנו רואים בשטח".

לסיכום דבריו הדגיש אבן: "ברגע שנסיים את היום הנהדר הזה, כדאי שנזכור שהמפתח לכל דבר בחיים – כלכלה, ביטחון, תרבות וספורט – זה חינוך טוב, וחינוך טוב עושים באהבה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר