הר חומה (צילום: אוליבייה פיטוסי)
הר חומה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

העירייה ומנח"י החליטו: בית ספר על יסודי חילוני ראשון ייפתח בהר חומה בשנה הבאה

לקראת שנת הלימודים הבאה, תש"פ, החליטה העירייה להקים בית ספר על יסודי ראשון, שייתן מענה למאות תלמידים חילוניים המתגוררים בהר חומה

פורסם בתאריך: 5.1.19 16:03

עיריית ירושלים ומנח"י החליטו השבוע על הקמת בית ספר על יסודי (חטיבת ביניים ותיכון) חדש בשכונת הר חומה. בית הספר ישתייך למגזר הממלכתי (חילוני) והוא הראשון מסוגו בהר חומה, שבה כידוע ישנו מאבק על צביונה של השכונה. בעירייה מציינים כי בית הספר החדש ייתן מענה לכ-2,000 תלמידי העל יסודי שמתגוררים בשכונת הר חומה, אשר נאלצו עד עכשיו לנסוע מדי יום מחוץ לשכונה על מנת להגיע לבתי הספר.



בית הספר יתחיל את דרכו כחטיבת ביניים צומחת, שתוזן מבתי הספר היסודיים הממלכתיים בשכונת הר חומה – בית הספר ע"ש אילן רמון ובית הספר עופרים. בעירייה מציינים כי "בית הספר החדש ימשיך את הרוח החינוכית של בתי הספר היסודיים בשכונה, ולהוביל חדשנות פדגוגית ויזמות חינוכית. בית הספר יהיה בית ספר ציבורי, אשר שעריו פתוחים בפני כלל תלמידי ותלמידות הציבור הממלכתי, וכך גם יהווה אבן שואבת לציבור הממלכתי בהר חומה".

בעירייה מוסיפים כי "המהלך, שנעשה בשיתוף פעולה עם משרד החינוך והמינהל הקהילתי בהר חומה, נולד מתוך הצורך להנגיש בית ספר תיכון ממלכתי לתלמידים שעד עכשיו נאלצו לנדוד אל בתי הספר מחוץ לשכונה".

ראש העיר משה ליאון: "אנחנו עושים היסטוריה ומודיעים על פתיחת בית ספר על-יסודי חילוני, שימשיך את הקו החינוכי הפדגוגי של בתי הספר היסודיים הקיימים בהר חומה – 'אילן רמון' ו'עופרים' -שבהם נאריך את יום הלימודים".

ליאון ממשיך ומספר על יום הלימודים הארוך בבתי הספר היסודיים בהר חומה: "החלטתי לתקצב יום לימודים ארוך בעלות של 450 אלף שקלים לבית ספר לשנה, לכיתות ג'-ו' בבתי הספר עופרים ואילן רמון".

מחזיקת תיק החינוך בעירייה, סגנית ראש העיר חגית משה: "מדובר בבשורה עבור מאות תלמידים שנאלצו לצאת מהשכונה מדי יום. מעתה יתאפשר מענה חינוכי רציף שתחילתו בגני הילדים וסופו בקבלת תעודת בגרות איכותית. כמי שליוותה את שכונת הר חומה עוד מהיותה הר טרשים, אני נרגשת לבשר כי הודות לשיתוף הפעולה בין עיריית ירושלים, המינהל הקהילתי ומשרד החינוך על בית הספר החדש, שיאפשר חינוך ציבורי מעולה לכלל התלמידים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר