(צילום אילוסטרציה: pixabay.com)
(צילום אילוסטרציה: pixabay.com)

עיר הסטודנטים: חגיגות פתיחת השנה האקדמית ברחבי העיר

כ-45,500 סטודנטים פתחו אתמול, ראשון, את שנת הלימודים במוסדות האקדמים בירושלים. בימים הקרובים הם יהנו משלל אירועים - כל הפרטים

פורסם בתאריך: 11.10.21 08:18

אלפי סטודנטים נרגשים הגיעו אתמול (ראשון, 10.10) למגוון המוסדות האקדמיים בירושלים והחלו את שנת הלימודים תשפ"ב, שצפויה להיות חגיגית מעט יותר מהשנה הקודמת – שבה הלימודים התקיימו ברובם בזום בשל מגבלות הקורונה.

מדובר למעשה על כ-45,600 סטודנטים שפתחו את השנה, 2,300 סטודנטים יותר מאשר היו בשנה שעברה. כדי לחגוג עם הסטודנטים את פתיחת השנה, ובעיקר כדי לקבל את אלפי הסטודנטים שזוהי להם השנה הראשונה בלימודים ואולי אף בירושלים, החליטו עיריית ירושלים, משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים על חודש חגיגות מיוחד לטובת קליטת הסטודנטים.

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", חגיגות עיר הסטודנטים נפתחו כבר ביום רביעי אחרון עם אירוע 'אוכלים. שותים. רוקדים' לסטודנטים שנה א', אשר כלל שפע של בילויים.

האירוע הזה, כך מציינים בכיכר ספרא, היה רק הסנונית הראשונה. אז מה על הפרק?

מופעי פופ-אפ בהפתעה בקמפוסים
מתי, שלישי-רביעי, 13.10-12.10, שעות הצהריים. בקמפוסים.
רשות הצעירים העירונית מפיקה זו השנה הרביעית, בשיתוף המוסדות האקדמיים והאגודות בעיר, הופעות ייחודיות בהפתעה בהובלת אמן מהשורה הראשונה בארץ, כאשר הסטודנטים יודעים על ההופעה אך לא יודעים מי האומן שמגיע אליהם לקמפוס.

מירוץ אתגרי אאוריקה
שישי, 22.10.
רשות הצעירים בעיריית ירושלים תקיים תחרות ניווט אתגרית נושאת פרסים, הכוללת פענוח חידות וביצוע משימות קבוצתיות שינוהלו דרך אפליקציה ומטרתה היכרות עם העיר. המירוץ בהשתתפות צוותים של עד שלושה סטודנטים. לזוכים במקומות הראשונים יוענקו פרסים יוקרתיים בתום המשחק במסגרת אירוע הסיום.

גביע ספורט – המכללות הירושלמיות
ראשון עד רביעי, 27.10-24.10.
יריית הפתיחה לליגות קטרגל וכדורסל ייעודיות לסטודנטים בירושלים, שהוקמו על ידי אגף הספורט, רשות הצעירים ואגודות הסטודנטים במכללות השונות, במסגרתן יוכלו תלמידי האקדמיה להתחרות ביניהם בליגה מסודרת, שתעודד אורח חיים בריא ומעורבות בספורט וחיבור וקהילתיות בין הסטודנטים. הליגות יפעלו בצורה סדירה ומקצועית לכל אורך השנה, במימון ותקצוב העירייה ונבחרות המוסדות יתחרו ביניהן על הבכורה.

4Play אקדמיה
ימי רביעי, 20.10, 27.10, 03.11, 10.11, 18:00.
סדרה של 4 סדנאות באמצעות זום במטרה לייצר הכנה רכה לאקדמיה. במסגרת זו, יתקיימו סדנאות לניהול זמן, חרדת בחינות, סטיילינג לקמפוס והתנהלות כלכלית. הסדנאות יתקיימו בימי רביעי, כאשר ניתן לבחור כל פעם סדנא אחרת. מטרת הסדנאות היא לאפשר כניסה קלה יותר לסביבה הסטודנטיאלית ולאתגרים שהכניסה מביאה איתה.

PLAYDATE – אוריינטציה בבר
שני עד שני, 18.10-11.10, במרכז העיר.
סדרה של 7 מפגשי HAPPY HOUR לסטודנטים חדשים בהתאם לחוגי הלימודים. הסדרה מבקשת להפגיש בין הסטודנטים החדשים והוותיקים, לעודד חיבורים, ולעשות סדר לקראת תחילת הלימודים. במסגרת המפגשים, יינתנו הנחות בבתי העסק, יתקיימו הרצאות מגוונות ושיחות מעוררת השראה על הבר עם אנשי מקצוע מתחומים.

פתיחת חמישי בעשר
חמישי, 28.10, מהשעה 20:00. מוסדות תרבות.
רשות הצעירים העירונית פותחת את שנת הלימודים עם מגוון אירועי תרבות שיתקיימו במוסדות תרבות שונים בעיר בימי חמישי, כשהעלות לסטודנטים עומדת על 10 שקלים בלבד, כולל משקה ראשון. בין המוסדות השותפים: תיאטרון החאן, בית מזי"א, לב סמדר, הצוללת הצהובה, מוזיאון ישראל ועוד.

ליין מסיבות סטודנטים
חמישי-שישי, 15.10-14.10, 22.10, 28.10. המפעל, בית אליאנס, הפונדק.
סדרת מסיבות ייעודיות לסטודנטים במרכזים היצירתיים הייחודיים שפועלים בעיר. המסיבות, שיתקיימו בימי חמישי בערב ובשעות אחר הצהריים ביום שישי, יהיו בשיתוף עם ליינים הפועלים בעיר כגון "02 היפ הופ", "השקמה" ועוד.

פתיחת קרן המלגות וכפרי הסטודנטים
בירושלים מעל 30 מוסדות מובילים להשכלה גבוהה ובתי ספר לאמנות, המהווים מוקד משיכה לצעירים, ומביאים איתם תנופה תרבותית, חברתית וכלכלית לעיר. "קרן המלגות העירונית", שהוקמה ביוזמת ראש העיר, משה ליאון ועיריית ירושלים ובשיתוף מפעל הפיס וקרן ירושלים, הפכה לקרן המלגות העירונית הגדולה ביותר בארץ, המאפשרת לסטודנטים ירושלמים הלומדים באחד מהמוסדות האקדמיים בעיר לקבל מלגת לימודים בסך כ- 10,000 שקלים בתמורה ל- 140 שעות של מעורבות חברתית ותרומה לקהילה. הקרן תחלק השנה מעל 15 מיליון שקל בארבע מסלולי מלגות ותייצר בכך מעל 200 אלף שעות של מעורבות והתנדבות של צעירים עם נוער ונוער בסיכון, קשישים, ניצולי שואה ועוד מטרות חברתיות משמעותיות.

ראש העיר משה ליאון: "בשנים האחרונות בוחרים צעירים רבים ללמוד בבירה, ולא סתם. ירושלים היא עיר שמקדמת קהילתיות, לצד שפע אירועי תרבות ופנאי לצעירים ולסטודנטים. העירייה מבצעת פעולות רבות למען הסטודנטים בהיבטים רבים, על מנת להפוך את תקופת הלימודים בה למרתקת ומהנה. ירושלים היא הבית של הסטודנטים ואני מאחל לכולנו שנת לימודים יחודית, חווייתית ומשכילה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמית חילונית

    כל הכבוד לראש העיר ולצוות שעוזר לו.תענוג אמיתי.רק חבל שהחרדים ידרשו כנראה הפרדה בין גברים ונשים.
    מקווה שלא יתנו להם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר