הדמיית קמפוס טל החדש (צילום הדמיה: בונסאי)
הדמיית קמפוס טל החדש (צילום הדמיה: בונסאי)

בשורה לתושבות העיר: הקמפוס האקדמי לנשים הגדול בארץ יפתח במרכז האקדמי לב

קמפוס טל החדש יוקם על גבי 13 דונם, בעלות של כ-100 מיליון דולר בקמפוס המתפתח של המרכז האקדמי לב בגבעת מרדכי. "הקמפוס החדש יעודד נשים רבות ללמוד בעיר", אומר נשיא המרכז האקדמי לב

פורסם בתאריך: 31.5.22 09:10

היסטוריה נוספת ועכשווית התרחשה השבוע, שבוע יום ירושלים, כאשר הונחה אבן הפינה להקמת קמפוס הנשים הדתיות הגדול ביותר בארץ, שיפתח במרכז האקדמי לב בגבעת מרדכי. טקס הנחת אבן הפינה להקמת קמפוס טל החדש התקיים במעמד שר הבינוי והשיכון זאב אלקין וראש העיר משה ליאון, אשר היו שותפים לקידום הפרויקט. כמו כן, השתתפו באירוע ידידי מרכז האקדמי לב ותורמים רבים המגיעים מחו"ל. במקום יבנו מבנים עבור הפקולטה להנדסה, הפקולטה למדעי החיים והבריאות, הפקולטה לניהול ומח"ר ובניין נוסף לקפיטריה.

כידוע, קמפוס טל לנשים פועל כיום באזור התעשייה גבעת שאול, והעתקתו שח הקמפוס אל מרחב אקדמי חדשני בירושלים נושא משמעות חברתית חשובה. "ראשית", כך נמסר מהמרכז האקדמי לב, "תתאפשר הגדלתן של מסגרות אקדמיות קיימות ופתיחתן של תוכניות חדשות תכפיל את מספר הסטודנטיות העומד כיום על כאלפיים, דבר שיביא לבירה צעירות מכל רחבי הארץ המבקשות ללמוד תואר אקדמי במקצועות הבריאות, הניהול וההייטק ברמת מצוינות ובסביבה דתית. בהתאם לכך, גם היצע האפשרויות עבור צעירות חרדיות תושבות ירושלים והסביבה יגדל בהתאם, כך שלמעשה פרויקט הקמת קמפוס טל מהווה גורם חיוני ליישום תכנית המדינה לשילוב האוכלוסייה החרדית באקדמיה ובתעסוקה".

עוד נמסר כי "נכון להיום כ-40 אחוז מכלל הבוגרות במנהל עסקים וכשליש מהבוגרות במקצועות ההייטק או במקצועות הבריאות, הינן נשים חרדיות. בחישוב הכללי, כ-53 אחוז מכלל הסטודנטיות הלומדות מדעי המחשב במרכז האקדמי לבן הינן נשים, בעוד שהממוצע הארצי עומד על פחות משליש. לא בכדי לפי נתוני המל"ג כ-18 אחוז מכלל הסטודנטיות בארץ שלמדו מדעי המחשב בשנת הלימודים האקדמית התשע"ט למדו במרכז האקדמי לב".

בשנה האחרונה, על פי נתוני הלמ"ס, הנשים החרדיות שברו שיאי תעסוקה של העשור האחרון. לעומת גברים ממגזרים אחרים וצעירים עד גיל 24 אשר נשארו מאחור. אומנם עדיין המגזר החזק ביותר בשוק התעסוקה הם היהודים הלא חרדים, אך מי שמצליחות לאזן את זה הן דווקא הנשים החרדיות אשר הגיעו לשיא התעסוקה של כל הזמנים בשנה האחרונה – הנתונים מצביעים על 82.2 אחוז ברבעון האחרון של 2021. שיעור התעסוקה של נשים חרדיות גבוה בהשוואה לשיעור התעסוקה הממוצע לנשים בגילאי העבודה העיקריים במדינות המפותחות.


(הדמיה קמפוס טל: בונסאי)

(הדמיה קמפוס טל: בונסאי)


לדברי נשיא המרכז האקדמי לב פרופסור חיים סוקניק: "קמפוס טל החדש יביא בשורה חשובה לירושלים, לא רק משום שיעודד נשים ללמוד בעיר. כפי שהוכחנו עד כה, הוא גם יעודד את מגמת השתלבותן של חרדיות במקצועות בעלי כושר השתכרות גבוה – דבר חיוני לחברה החרדית, לעיר ירושלים ולמדינת ישראל כולה".

 

 


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. זוועה...

    זוועה… הולך להיות פה חגיגת פריצות ואז נראה איזה דתית תלמד פה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר