עזריאלי המכללה להנדסה (צילום: יח"צ)
עזריאלי המכללה להנדסה (צילום: יח"צ)

לראשונה בירושלים: אושרה פתיחת תוכנית חדשה ללימודי הנדסה אזרחית

התוכנית החדשה תעניק מענה לצרכי המשק המתפתחים בתחום הבינוי והתשתיות. לרשות הסטודנטים הירושלמים יעמדו שני מסלולים: מסלול הנדסת מבנים ומסלול תשתיות מים וסביבה. "התוכנית החדשה תאפשר לבוגריה היצע רחב של עבודות שיתרמו לפיתוחה הכלכלי של בירת ישראל"

פורסם בתאריך: 28.3.23 12:23

מליאת המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) אישרה למכללת עזריאלי בירושלים את פתיחת התוכנית החדשה ללימודים לתואר בהנדסה אזרחית. יצוין כי זו הפעם הראשונה שבירושלים ניתן יהיה ללמוד לתואר .B.Sc בהנדסה אזרחית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


הלימודים בהנדסה אזרחית יחלו בשנת הלימודים הקרובה, תשפ"ד (אוקטובר 2023), וימשכו ארבע שנים. בסיום הלימודים יקבלו בוגרי התוכנית תואר  B.Sc. בהנדסה אזרחית ויוכלו להירשם אצל רשם המהנדסים במסלול הנדסת מבנים לצורך רישוי.

"תוכנית הלימודים תכלול קשת רחבה של מקצועות בסיסיים, תיאורטיים, טכנולוגים ומעשיים, לצד שימוש בכלים טכנולוגיים ותוכנות ייעודיות מתקדמות", נמסר ל"כל העיר". "הסטודנטים בתוכנית יוכלו לבחור באחד משני מסלולי ההתמחות: הנדסת מבנים והנדסת תשתיות מים וסביבה".

"בשנים האחרונות קיים ביקוש רב במשק למהנדסים אזרחיים לאור תנופת הבניה ופיתוח התשתיות הקיימת במדינה", מציינים במכללת עזריאלי, "והתוכנית החדשה תכשיר דור של מהנדסים אזרחיים שיוכלו להתמודד עם אתגרים כגון: הקמת מבנים מתקדמים ומורכבים, תשתיות מתאימות לאוכלוסייה הגדלה ולצרכי הביטחון של המדינה, פתרונות הנדסיים והתאמת תשתיות לשינויי האקלים, אתגרים סביבתיים, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, שיפור איכות הבנייה ועוד".

עוד נמסר כי "בלימודי התוכנית יושם דגש על ראייה כוללת של הנדסה אזרחית בת קיימא, במסגרתה יילמדו נושאים של מבנים תוך התייחסות לאספקטים ברי קיימא וסביבה. התוכנית תעסוק גם בתכנון וביצוע של מבנים, תשתיות ומערכות תוך אינטראקציה ביניהם לצורכי הפרט, הציבור והתעשייה".

ראש העיר משה ליאון: אני מברך את מכללת עזריאלי על קבלת האישור והיותה המוסד הראשון בירושלים בו ניתן ללמוד הנדסה אזרחית. לצערי עד כה רבים מתושבי העיר שרצו להתמחות בתחום למדו במוסדות מחוץ לעיר, תנופת הפיתוח בירושלים בתחומי הבינוי והתשתית תאפשר לבוגרי התוכנית החדשה היצע רחב של עבודות שיתרמו לפיתוחה הכלכלי של בירת ישראל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר