מכללת הדסה (למעלה משמאל עם כיוון השעון), עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה, קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית, קמפוס בצלאל (צילומים: דוברות האוניברסיטה, אייל טואג, שחר רגב, אדם אקרמן)
מכללת הדסה (למעלה משמאל עם כיוון השעון), עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה, קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית, קמפוס בצלאל (צילומים: דוברות האוניברסיטה, אייל טואג, שחר רגב, אדם אקרמן)

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים האקדמית: החוק שיבטיח הקלות לסטודנטים במילואים

ביום ראשון הקרוב, 24.12, יחלו הלימודים במכללות, שבוע לאחר מכן - באוניברסיטאות. רגע לפני שזה קורה - 83 חברי כנסת חתמו על הצעת החוק שתחייב ותבטיח הקלות אחידות לרבבות הסטודנטים המשרתים במילואים, בהן דחיית קורסים ללא תשלום, המרת ציון לציון עובר, סיוע בהשלמת חומר ומלגות. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 19.12.23 11:45

אחרי דחייה של למעלה מחודשיים – ביום ראשון הקרוב תחל שנת הלימודים האקדמית במרבית המכללות בירושלים (ובכלל הארץ), כאשר שבוע לאחר מכן – ב-31.12 – תחל השנה גם באוניברסיטה העברית.

הלימודים, כמעט מיותר לציין, יצאו לדרך למרות שרבבות סטודנטים וסטודנטיות (כ-80,000 בקירוב) מגויסים עדיין למילואים ומשתתפים במאמץ המלחמתי בצפון הארץ ובדרומה. על מנת להבטיח להם שוויון הזדמנויות ומתוך הכרת תודה לשירותם – יזמו חברי הכנסת מיכאל ביטון ויוסי טייב הצעת חוק שאשר תחייב ותבטיח הקלות זהות לכלל הסטודנטים והסטודנטיות המשרתים במילואים. על הצעת החוק חתמו למעלה משני שליש מחברי הכנסת (83) מהקואליציה ומהאופוזיציה.

מטרת הצעת החוק, כאמור, היא הבטחת הקלות אחידות למשרתי המילואים על מנת שלא יפגעו בזמן שירותם מבחינה אקדמית. הבעיה המרכזית שהצעת החוק באה לפתור היא שכל מוסד אקדמי מציע הקלות כראות עיניו, כשאין אחידות וכך יכולה להיווצר גם אפליה בין משרתי המילואים. "הצעת החוק נועדה להבטיח שכלל הסטודנטים משרתי המילואים לא יחיו בחרדה לגורל האקדמי שלהם", נמסר.

יצוין כי הצעת החוק נכתבה בשיתוף סטודנטים מעמותת ‘בואו’ והעמותה למען משרתי המילואים.

 

 

עיקרי החוק

  • סטודנט המשרת במילואים ונעדר משליש השיעורים בקורס יהיה זכאי להקלות הבאות:
    – יהיה רשאי לבחור לדחות את הקורס לסמסטר הבא, או לשנה הבאה, ולחזור עליו ללא תשלום נוסף. גם באופן מקוון, מוקלט או קורס מרוכז.
    – ⁠יהיה רשאי להמיר ציון בקורס לציון עובר.
    – ⁠יהיה רשאי להיבחן בעל פה במקום בכתב.
    – ⁠יהיה רשאי להמיר את הבחינה לעבודה.
  • יוצע לסטודנט המשרת במילואים סיוע בהשלמת חומר באמצעות הדרכה, שיעורי עזר וחומר עזר. כמו כן, יוצע מימון שכר הלימוד במקרים של קושי כלכלי.
  • תקבע זכאות למלגה עבור סטודנט המשרת במילואים בסכומים אחידים לפי אמות מידה שיקבע שר החינוך, בהתייעצות עם המל״ג.

חבר הכנסת ביטון, יו״ר הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל: "הצעת החוק באה להבטיח שאף סטודנט לא יפגע מכך שנרתם והתגייס למילואים בשעתה הקשה של המדינה. מעבר לכך, הוא מבטיח כי המדינה תעמוד מאחורי הסטודנטים ותציע את המשאבים הנדרשים למוסדות הלימוד על מנת לקיים את החוק. זה המעט שאנו יכולים לעשות למען אלו שהתגייסו למאמץ הלאומי ומסכנים את חייהם".

מנכ"לית עמותת הסטודנטים 'בואו' שקד בנפשי מוסיפה: "אנחנו בעמותה סטודנטים משרתי מילואים בעצמנו, שמכירים את האתגרים והמורכבויות של המשרתים על בוריים ומטרתנו אחת – להבטיח שהמחויבות שלנו למדינת ישראל לא תפגע בהזדמנויות המקצועיות שלנו או תסכן את ביטחוננו הכלכלי. הקהילה שאנחנו מובילים מונה אלפי סטודנטים וסטודנטיות המבקשים תחושת וודאות וביטחון מהגורמים הרלוונטיים ועל כן אנחנו מובילים את המאבק יחד עם העמותה למען משרתי המילואים בראשות אל"מ במיל' אופיר כהן, על מנת שיוכלו להמשיך ולשרת את המדינה תוך סיכון חייהם בחזית או בעורף, מבלי להיות מוטרדים שייפגעו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ע

    כסטודנטית מכללה טכנולוגית
    לי נורא.
    אני כסטודנטית במככלה האקדמית אשקלון, לא יודעת איך אשלים מ24.12. ואז ישלים בעוד חודש את החומר.
    תבטלו לכולם סמסטר! מתחננת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר