(צילום: מרכז צעירים ירושלים)
(צילום: מרכז צעירים ירושלים)

מרגישים בבית: להיות סטודנט באווירה ירושלמית עוטפת

המפתח להצלחה בלימודים, מעבר למוסד חינוכי איכותי ולמרצים משובחים, טמון בתחושת שביעות רצון גבוהה של התלמידים מהאקלים החברתי, התרבותי והארגוני הסובב אותם. מוקד המידע מידע'לה בירושלים דואג בדיוק לזה: הצוות לוקח את הסטודנטים יד ביד, עוזר להם להתמצא בסבך הביורוקרטיה ומסייע להם להשתלב בטבעיות בהווי הסטודנטיאלי הירושלמי העשיר והייחודי

פורסם בתאריך: 4.3.18 21:13

בשנים האחרונות עברה ירושלים מהפך והפכה למוקד משיכה לסטודנטים צעירים מערים שכנות ואף מעבר לים. אלפי סטודנטים ישראלים ומעשרות מדינות ברחבי העולם לומדים באחד מלמעלה מ-20 מוסדות החינוך להשכלה גבוהה שפועלים בעיר ונחשפים, כיום יותר מאי פעם, לפעילויות שונות, מפתיעות ומגוונות לצד סיוע וליווי צמודים בנבכי הביורוקרטיה ובהתאקלמות הטכנית והפיזית בעיר. הנהירה האקדמית המאסיבית לירושלים, שהפכה לתופעה של ממש, מתבטאת בהתאהבות מיידית בעיר ובהווי הייחודי שלה, ולא בכדי.
סטודנט שמגיע להישגים גבוהים הוא סטודנט שטוב לו בתחומי החיים אשר מעבר לאיכות ההוראה והמוסד החינוכי, כך הוכיחו מחקרים שבדקו את השפעת האקלים הארגוני על הצלחה בלימודים. האקלים הארגוני מכיל בתוכו תרבות, התנהגות, מנהגים, טקסים, סמלים, יחס וכל מה שקשור למערכות יחסים בין בני אדם. לפי ממצאי המחקרים, אקלים זה קשור במידה רבה הן לאפקטיביות הארגונית והן לרמת ההישגים של תלמידים בכל רמות הלימוד, וכאשר צרכיו הרוחניים והפיזיים של הסטודנט מתמלאים, הוא פנוי ללמידה נושאת פירות.

(צילום: מקסים דינשטיין)

(צילום: מקסים דינשטיין)

מי שחרט על דגלו להעניק לסטודנטים תחושה של בית בכל המובנים ולקח על עצמו להיות אמון על רווחתם ועל שפע פעילויות חברתיות ותרבותיות הוא מוקד המידע לצעירים ולסטודנטים מידע'לה, פרי יוזמתם המשותפת של עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, משרד ירושלים ומורשת ומוסדות הלימוד השונים. המוקד פותח ומנוהל על ידי מרכז צעירים ירושלים ומקיף את התחומים הרלוונטיים בעבור צעירים שהחלו את חייהם מחוץ לבית ההורים. אתר האינטרנט של המיזם מידע'לה מציע מידע מפורט לצעירים, החל בעדכונים שוטפים על הפעילויות החברתיות המתקיימות בעיר, דרך נושאים טכניים כמו סיוע בהתנהלות מול הרשויות העירוניות, עזרה במציאת דירה, מדריך לתשלום חשבונות, הסדרת תו חניה, החלפת כתובת והנחות בארנונה, וכלה בסיוע אקדמי כמו בחירת מוסדות לימוד ובחירת קורסים.

(צילום: מקסים דינשטיין)

(צילום: מקסים דינשטיין)

600 מלגות
קבלת הפנים החמה שהסטודנטים החדשים זוכים לה מתחילה כבר עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית. הצוות של מידע'לה, רשות צעירים ומרכז צעירים, יוצא לסיבוב היכרות וחשיפה בקמפוסים השונים ברחבי ירושלים כדי לחשוף את הפעילויות השונות והעניק להם תחושה שהם הגיעו לעיר הנכונה עבורם שיכולה לשמש להם בית אמיתי, חם ומכיל.
בתחילת השנה האקדמית הנוכחית סיירו חברי צוות המוקד בין השאר באוניברסיטת הר הצופים, גבעת רם ועין כרם, מכללת עזריאלי להנדסה, מכללת הדסה, דוד ילין, מכון טל, מכון לב, בצלאל ובית הספר מוסררה. הם פגשו את הסטודנטים בקמפוסים השונים, הפתיעו אותם עם הופעות על הדשא, העניקו להם מתנות והטבות שונות ובעיקר חשפו אותם לכל האפשרויות שירושלים יודעת להציע, ובראשן קרן המלגות העירונית החדשה של ירושלים בשיתוף מפעל הפיס המעניקה 600 מלגות לסטודנטים שלומדים בעיר תמורת שעות פעילות חברתית. לסטודנטים הוצע ליצור קשר דרך אתר מידע'לה כדי לברר את זכויותיהם לקבלת מלגה של הקרן ולקבלת שירותי ייעוץ לגבי מלגות נוספות וכן כדי לקבל סיוע להתאמת בקשת המלגה לפרופיל האישי שלהם.

במשך שנת הלימודים דואגים במידע'לה להעניק לסטודנטים את התנאים המיטביים ללמידה באמצעות מרחב למידה חופשי שזמין להם לאורך השנה ובתקופת המבחנים. סטודנטים רבים נתקלים לא פעם בבעיה ממשית למצוא מרחב למידה שקט, וחלל הלמידה המיוחד שמוקם למענם במרכז העיר משמש להם מקום מזמין, מפנק ובעיקר מספק את כל התנאים ללמידה. השנה חלל הלמידה של מידע'לה ממוקם במלון כורש ברחוב כורש 3 ופתוח בכל יום, שבעה ימים בשבוע – בימים ראשון עד חמישי נפתח המקום בשעה שמונה בבוקר ופועל עד 23:00 בלילה, בימי שישי עד שעה לפני כניסת השבת ובימי שבת מיד עם צאת השבת. במקום פינות ישיבה, שולחנות, ספות, אינטרנט אלחוטי וכן תפריט מוזל במיוחד בהצגת תעודת סטודנט.

(צילום: מרכז צעירים ירושלים)

(צילום: מרכז צעירים ירושלים)

נוסף על אלה מציע המיזם מידע ופרטי התקשרות מלאים של יותר מ-20 מוסדות להשכלה גבוהה בעיר, ייעוץ חינם בתכנון מסלול אקדמי וקריירה וכן שירות של רישום קורסים שבמסגרתו לומדים במוסד אקדמי אחד ולוקחים קורסי בחירה במגוון מוסדות אקדמיים נוספים בעיר אשר יוכרו לצורכי קבלת התואר וללא תוספת תשלום.

שיחות סלון
חיים חברתיים המלווים באווירה חיובית לא פחות חשובים מהלמידה עצמה ואף מסייעים לה, כך השכילו להבין במוקד מידע'לה, שבחודשים האחרונים החלו להפעיל מיזם ייחודי בשם "אצל מישו" שנערך בסלון ביתם של הסטודנטים. מטרת המיזם היא לאפשר חיבור ואינטראקציות בין הסטודנטים תוך פעילות תרבותית. עד כה התקיימו בסלונים השונים ברחבי העיר הרצאות על מגדר, ג'אם סשן בחצר ברחביה, שיחה על קהילתיות בסימן הפועל קטמון ועוד. המסורת המשיכה לסדרת אירועים נוספת בשיתוף אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית. כך למשל, לפני כמה שבועות התקיים ערב שכלל יותר מ-15 אירועי "אצל מישו" שונים שפתחו את הבית במקביל. בכל בית ניתן היה למצוא עולם ומלואו: סדנת בישול אתיופי, משחק "קלפים נגד האנושות", סטיילינג לגברים, סדנת אוריגמי, הרצאה על ביטקוין ונושאים רבים נוספים. במוקד מתכננים להמשיך את הערבים המוצלחים הללו וקוראים למי שמעוניין לארח מפגש בביתו לשלוח הודעת וואטסאפ למספר 055-9856868 – והערב ייצא אל הפועל.
פעילות אטרקטיבית נוספת שהפכה אף היא למסורת היא "חמישי בעשר", אשר במסגרתה בכל יום חמישי, וגם ביום ראשון אחד, מוסד תרבות אחר בירושלים פותח את שעריו לסטודנטיות ולסטודנטים בלבד ומציע תוכן עשיר במיוחד ובירה חינם בעלות כוללת של עשרה שקלים בלבד. בין שאר האירועים זכו הסטודנטים בערבי סטנד אפ ומערכונים, הקרנות טרום בכורה של סרטי קולנוע ושיחות עם במאים ושחקנים, הצגות והופעות. במוקד מידע'לה יודעים לספר כי כל הכרטיסים לאירועים שהתקיימו עד כה אזלו במהירות, ובעקבות הביקוש הרב תימשך הפעילות ותצא עם סדרת אירועים חדשה.
לצד הפעילויות הללו, צוות המוקד מסייע לסטודנטים לארגן מסיבת קמפוס ומעניק תמיכה לרבות מהבקשות לסיוע בהוצאות האירוע שמוגשות לו, מציע שירותי תיווך לסטודנטים שמעוניינים לפתוח את דירתם ולארח סטודנטים המתגוררים רחוק או מעבר ליבשת לסופי שבוע, ועושה הכל כדי שהסטודנטים בירושלים ירגישו בבית וישתלבו באווירה הנדירה שקיימת רק בינות לסמטאות הירושלמיות.

ליצירת קשר עם מידע'לה ועם צוות מרכז צעירים ירושלים: פייסבוק: מידע'לה / מרכז צעירים ירושלים
מייל: [email protected]
אתר: www.maydale.org.il
טלפון: 02-6232224.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר