(צילום: ליאור דסקל)
(צילום: ליאור דסקל)

חדש במכללה האקדמית הדסה בירושלים: תואר שני בניהול

תכנית חדשה ללימודי תואר מוסמך ב"ניהול ארגוני שירות" שפותחת שער לעולם המתחדש על ידי התמקדות בסוגיות וכלים ניהוליים מתחומי התעשייה המודרנית

פורסם בתאריך: 4.3.18 20:59

העולם המודרני-דיגיטלי יצר בפנינו אתגריים ניהוליים חדשים המצריכים פיתוח דור חדש של מנהלים אשר מחזיק בידיו את הכלים להתמודד עם אתגרים אלו. לפיכך, במכללה האקדמית הדסה פתחו תכנית חדשה ללימודי תוארי שני בניהול ארגוני שירות שמטרתה היא לתת מענה להתפתחות זו ולהעניק לסטודנטים כלים בתפקידי הניהול בתחומים מגוונים.
התואר מיועד לבוגרי תואר ראשון בתחומים של ניהול ומנהל עסקים כמו גם לבעלי תואר ראשון במגוון רחב של תחומים החל מכלכלה, דרך ממשל ועד למקצועות המדעיים השונים שבהם ישנו צורך לקבל כלים ניהוליים מגוונים.

(צילום: ליאור דסקל)

(צילום: ליאור דסקל)

התואר מכשיר את המנהל לעולם החדש ולפיכך תכנית הלימודים מתייחסת לסוגיות כדוגמת מסחר מקוון, העולם הפיננסי, קיימות וכיוצא בזה. הדבר בא לידי ביטוי במגוון הקורסים הרחב שהתואר מכיל: חדשנות בארגוני שירות, כלכלה מתקדמת מאקרו ומיקרו, תכנון וניהול אסטרטגי של שירות, שיווק בינלאומי וסחר אלקטרוני, ניהול עיר ועירייה, קיימות כמנוע לניהול השירות, מנגנונים לשירות עצמי בעידן של צריכה המונית, ניתוח דוחות כספיים, כלכלה בעולם הגלובלי, ארגון ה-OECD, שירות במגזר הציבורי, הסטארט-אפ הישראלי – מרעיון להנפקה בורסאית ועוד.
שיטת הלימודים מושתתת על למידת עמיתים, סיורים לימודיים ומקרי בוחן. הסגל האקדמי מתמקד בהצגה ודיון של בעיות מתחום חיי הניהול ואתגרים אוניברסליים העומדים לפתחם של מנהלים בעידן הגלובלי ובסביבה תחרותית. באמצעות מקרי הבוחן נלמדים כלים ושיטות ניהול המותאמות לעולם ניהולי שהאתגרים בו משתנים בקצב מסחרר. לדוגמא, דיון על משבר ארגון טבע העולמי, משבר בית חולים הדסה, ועוד. שיטת לימוד זו מייצרת דינמיקה קבוצתית של פיתוח גישות לפתרון בעיות ניהוליות ומעשיות.
פרופ' יוסף פרוסט, ראש החוג לניהול ארגוני שירות במכללה: "בסביבה תחרותית ומשתנה, מנהלים ועובדים שיידעו להתאים את עצמם למגמה המשתנה, יצברו את הכלים והידע לנתח ולבחון את היבטי הניהול המודרניים ויהיו מסוגלים לתכנן ולייצר חוויה ותודעת שירות, יזכו ליתרון משמעותי ביותר בשוק העבודה".
פרופ' פרוסט מוסיף: "כיום הלימודים כבר מזמן לא מתמקדים ברכישת ידע בלבד. ניתן לרכוש ידע באופן עצמאי. הלימודים מתמקדים בכלים מתודיים להתמודדות. במקרה של התואר השני בניהול, מדובר בכלים למנהל כדי להתמודד עם סוגיות ניהוליות".
אחד האתגרים הניהוליים של העולם המשתנה הוא ירידה בנאמנות של לקוחות למוצרים מסוימים. אם בעבר, לקוחות היו נאמנים לאותן חברות במשך שנים רבות, היום המספרים מלמדים על עשרות אחוזים של נטישה והדבר משתנה בין תחומים. אתגר זה מצריך חשיבה ניהולית מרחיקת לכת כיצד לשמור על לקוחות באופן שלא היה קיים בעבר.

 

 

(צילום: ליאור דסקל)

(צילום: ליאור דסקל)

שירות: הדבר הבא בתחום הניהול
תואר זה משלב בתוכו תכנים הלקוחים מתחום "מנהל עסקים" ובו בעת מתמקד באתגר הניהולי המובהק של ימינו: השירות.
בראש התכנית לתואר שני בניהול ארגוני שירות עומדת ד"ר קרן מזוז, שמסבירה כי "במהלך השנים האחרונות הולך וגובר הביקוש למנהלים שישכילו לפתח את השירות כמשאב ארגוני. ישנה הבנה כי ניהול ממוקד שירות מהווה יתרון תחרותי משמעותי בסביבה טכנולוגית, גלובלית ומשתנה".
אם בעבר הורגלנו לראות חברות כמו קוקה קולה ומקדולנדס ברשימה של 10 החברות הגדולות בעולם, כיום אלו החברות אמזון, גוגל ופייסבוק שיצרו פלטפורמות דיגיטאליות מכוונות שירות ולמעשה שינו את כללי המשחק.
ראייה ניהולית מכוונת שירות (Service-driven Management) היא גישה כוללנית המכוונת את כל פעולות הארגון, מרחיבה את הבסיס האסטרטגי של הארגון ומעמיקה את תפיסת האחריות של הדרג המנהל ושל הארגון. תכנית הלימודים של התואר השני הולמת את המגמה הגלובלית המשפיעה היום על ארגונים ורלוונטית לעתיד והיא פיתוח מנגנונים לשירות עצמי.
מנהל מכוון שירות מתמקד בשלושה תחומים עיקריים: הראשון, ליווי יחידות הארגון לשם בחינה ותכנון יחידות השירות. השני, ריכוז ואיסוף נתונים לבחינת עמידה ביעדים וזיהוי פערים. השלישי, קידום והטמעה של קוד אתי, טיפוח משאבי שירות ושינוי תודעתי בקרב עובדי הארגון.

מותאם לאנשים עובדים
משך הלימודים לתואר מוסמך בניהול ארגוני שירות הוא ארבעה סמסטרים הנלמדים במשך שנתיים בסך הכל 48 נקודות זכות. הלימודים מותאמים לאנשים עובדים ומתקיימים במרוכז בימי חמישי בין השעות 15:00-21:00 ובימי שישי בין השעות 8:00-14:00. בסיום הלימודים יקבלו מסיימי התוכנית תואר מוסמך בניהול ארגוני שירות M.A.
תנאי הקבלה לסטודנטים שלמדו את אחד ממקצועות הניהול הוא ציון 80 ממוצע בלימודי התואר הראשון. לסטודנטים שאינם באים מתחום הניהול קיימות דרישות קדם, כגון, קורסים בכלכלה מיקרו ומקרו והשלמות נוספות אותן יוכלו לבצע במסגרת המכללה ועל פי קביעה פרטנית בהתאם לתכני הלימוד שלהם בתואר הראשון.

לוגו המכללה האקדמית הדסה

לוגו המכללה האקדמית הדסה

פרטי התקשרות: 2292*

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר