חיים אפשטיין (צילום: פרטי)
חיים אפשטיין (צילום: פרטי)

ההחלטה של הפלג הירושלמי: קריאה למנוע את בחירתו של משה ליאון לראשות העיר

בשער עיתון 'הפלס' המזוהה הפלג הירושלמי הקיצוני וסיעת 'בני תורה' פורסמה הבוקר הודעה וקריאה - למנוע את בחירתו של משה ליאון

פורסם בתאריך: 13.11.18 12:54

עיתון 'הפלס' המזוהה מאוד עם הפלג הירושלמי הקיצוני, שבין השאר נוהג לשרוף בובות של חיילי צה"ל, וכן מזוהה עם הסיעה החרדית 'בני תורה' בראשות הרב חיים אפשטיין, פרסם הבוקר את הכרעת רבני התנועה באשר לבחירות לראשות העיר ירושלים עם קריאה "למנוע את בחירתו של המועמד משה ליאון".



אתמול (שני, 12.11) אמר אפשטיין ל"כל העיר": "מחר, יום שלישי, לא נשתתף בבחירות. על פי הוראות הרבנים, יוקדש היום כולו ללימוד תורה. לא השתכנענו מ-2 המועמדים שקדושת ירושלים בראש מעייניהם. מעבר לכך, אם קדושת ירושלים היתה חשובה באמת למי שמנפנף בדגל הזה בסיבוב השני – הוא היה צריך להתייצב מאחורי המועמדים החרדים – יוסי דייטש ואני. כשזה לא קרה, שאף אחד לא יטיף לנו מוסר".

שער עיתון 'הפלס' הבוקר

שער עיתון 'הפלס' הבוקר

אולם, במודעה שפורסמה הבוקר תחת הכותרת "הוראת מרנן גדולי ישראל שליט"א בעניין הבחירות לראשות העירייה בירושלים" נכתב: "באשר כידוע כבר הורו רבותינו זצוק"ל כי חובה להשתתף בבחירות לרשויות שהרבה גופי תורה תלוייים בזה, על כן פשיטא כי יש למנוע בחירתו של המועמד משה ליאון, מהטעמים הידועים, וכפי שכבר 'הורה זקן' רבנו מרן ה'דרכי שמואל' זיע"א בענין זה בבחירות הקודמות. ועל כן חובה על כל אחד ואחד לצאת לפעול ולהפעיל כדי למנוע דבר זה, למען קדושת ירושלים ועל מנת למנוע חיזוקם של מהרסי הדת באה"ק".

משה ליאון (צילום:Kopitchinski & Yado photography)

משה ליאון (צילום:Kopitchinski & Yado photography)

בהמשך המודעה נכתב: "ונתבקשנו מאת מרנן ורבנן שליט"א להוסיף מה שביארו בע"פ חשיבות הענין כדלהלן: הנה בידוע כי המועמד משה ליאון הוא שליח המפלגה החילונית הידועה (ישראל ביתנו, ש"ה) אשר בכל השנים פועלת נגד כל יסודי היהדות, וגם בימים אלה זוממת לחוקק שוב את חוק גזירת הגיוס יחד עם המסייעים בידה. ועל כן באם ח"ו יגבירו כוחם וישלטו בענייני עיר הקודש, מלבד הסכנה הישירה לקדושת ירושלים, יש בזה סכנה לכל עולם התורה והחסידות בארץ הקודש העומד על נפשו מפני מבקשי רעתו, ובפרט לציבור בני התורה המבינים בעם, כידוע. וגם החשש כבד מאוד שכאשר יהיה כח השלטון בידם לא יימנע מהם כל אשר יזמו לעשות להחריב מבצרי התורה והחינוך הטהור וקהילות הקודש אשר הוקמו במסירות נפש ע"י מרנן זצוק"ל ויבדל"א ותלמידיהם. ועל כן דעת מרנן גדולי ישראל שליט"א באשר כידוע כבר הורו רבותינו זצוק"ל כי חובה להשתתף בבחירות לרשויות שהרבה גופי תורה תלוייים בזה, על כן פשיטא לכל מי שיראת ד' בלבבו שאיסור גמור לתמוך במועמד משה ליאון, וגם אין לנקוט בשב ואל תעשה, אלא על כל אחד ואחד לצאת לפעול ולהפעיל כדי למנוע בחירתו של המועמד הנ"ל, למען קדושת ירושלים ועל מנת למנוע חיזוקם של מהרסי הדת באה"ק".

הודעת רבני הפלג הירושלמי הקיצוני

הודעת רבני הפלג הירושלמי הקיצוני

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בור ועם הארץ עם שכל ישר

    אז למי להצביע??? ברקוביץ?!!! גאונים שם החברה אתמול אמרת שגם הוא לא רוצה את קדושת ירושלים? לזה נאמר "שב ואל תעשה" בעצם העיקר להרוס לדגל התורה אוקיי אני רץ להצביע ברוקוביץ שהמוטו שלו זה לא להשאיר את ירושלים בידים חרדיות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר