מרכז העיר, התחנה לחקר ציפורי ירושלים, מאגר בית זית, פארק עמק הצבאים (צילומים: ארנון בוסאני, דב גרינבלט החברה להגנת הטבע)
מרכז העיר, התחנה לחקר ציפורי ירושלים, מאגר בית זית, פארק עמק הצבאים (צילומים: ארנון בוסאני, דב גרינבלט החברה להגנת הטבע)

חול המועד פסח בירושלים: אלפי משפחות מטיילות באתרי הטבע ברחבי העיר

ירושלים מלאה במבקרים: אלפי משפחות מרחבי הארץ מטיילות בפארקים ובאתרי הבילוי ברחבי העיר, עומסי תנועה נרשמים בכבישים

פורסם בתאריך: 30.3.21 11:53

אחרי שנת הקורונה שהשאירה משפחות רבות בבתים – בחול המועד פסח יצאו משפחות מרחבי הארץ ויצאו בין השאר גם בירושלים. כמו כן, צמצום אפשרויות החופשות בחו"ל השאיר את המשפחות בארץ, שיצאו אתמול, שני, בהמוניהן, ופקדו את אתרי הטבע השונים ברחבי הארץ. גם לירושלים הגיעו אלפי מבקרים ומבקרות. לא מעט משפחות ביקרו באתרי הטבע השונים, במוזיאנים ובאתרי הבילוי ברחבי העיר.

עומסי תנועה כבדים נרשמים בצירים המובילים לירושלים ובכבישים העירוניים, המובילים לאתרי הטבע בעיר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לרגל חג האביב, עיריית ירושלים מזמינה את התושבים והמבקרים בה לסיורים בשטחי הטבע העירוניים בעיר. העירייה, בשיתוף החברה להגנת הטבע, מציעים שלל פעילויות ואטרקציות לימי חול המועד פסח, כולם תחת הנחיות משרד הבריאות.

אלו הם חלק מאתרי הטבע העירוניים המומלצים:

פארק עמק הצבאים: הפארק נמצא בליבה של העיר ירושלים, בשטח פתוח המתפרש על כ-250 דונם בין השכונות הקטמונים, גבעת מרדכי והולילנד. הפארק פתוח לציבור הרחב כל ימות השבוע וללא תשלום. במקום ניתן לראות צבאים, ציפורים, צבים, עופות מים ובעלי חיים נוספים, המסתובבים באופן חופשי. העמק מציע למבקריו גם אטרקציות בתשלום הכוללות: סיורים, סדנאות ופעילויות נוספות המתאימות לכל המשפחה. למידע על אירועי חול המועד פסח בפארק הצבאים לחצו כאן.

דרכי הגעה לפארק: יש לכוון לצומת פת, כניסה לחנייה דרך תחנת כיבוי אש גבעת מרדכי, ירושלים.

התחנה לחקר ציפורי ירושלים: אתר הטבע העירוני הראשון מסוגו בארץ, ומהווה מוקד משיכה למאות אלפי ציפורים צבעוניות ואלפי מטיילים וקבוצות בכל עונות השנה. התחנה מציעה לכל מבקריה הזדמנות לפגוש תופעות טבע מרתקות ומיוחדות ומתאימה לכל הגילאים. כמו כן, התחנה מציעה פעילויות בתיאום לתלמידים, קבוצות תיירים ומשפחות.
להרשמה לאירועי חול המועד פסח בתחנה לחקר ציפורי ירושלים לחצו כאן.

דרכי הגעה לתחנה: יש לכוון לרוטשילד 2, ירושלים.

פארק עמק הארזים: הפארק משתרע על פני כ-15,000 דונם, המכילים בתוכם את ארבעת המרחבים נחל צופים, עמק הארזים, נחל רפאים ועמק מוצא, המהווים חלק מפארק ירושלים העוטף את העיר במעטפת ירוקה. בעמק ישנם מספר מוקדי פעילות מטופחים ואתרי טבע מהמרשימים בירושלים ובארץ: מצפה נפתוח, גן לאומי עיינות תלם ושמורת טבע עין נפתוח. יצוין כי בעמק חיה אחת מאוכלוסיות הצבאים הגדולות במרחב ירושלים ומאמצים רבים נעשים על ידי הארגונים הירוקים לשומרה. הפארק מעניק למטיילים בו אזורי פנאי פסטורליים ורחבים לפיקניק, רכיבה על אופניים ומגוון פעילויות נוספות.

דרכי הגעה לפארק: עיינות תלם "בוויז".

אגם בית זית: אחרי חורף רווי בגשמים – מאגר בית זית בשיא תכולתו וגולש במלוא תפארתו. המאגר מציג את הטבע והזרימה המדהימה שמתרחשת בעונת החורף בהרי ירושלים. הכניסה היא חופשית.

דרכי הגעה: יורדים במחלף מוצא לכביש הגישה לבית זית, מיד אחרי הפנייה פונים לפנייה קטנה המובילה לדרך עפר ונוסעים על כביש העפר עד שמגיעים להתפצלות, שם פונים שמאלה. ממשיכים בנסיעה על הדרך המשובשת (צמוד לשביל האופניים) וממשיכים בנסיעה עד לתחילת השביל, שם מחנים את הרכב.

רכס לבן: חלק מפארק ירושלים – סמוך ליישובים אורה ועמינדב, בין שכונת עיר גנים לבין יד קנדי.  במתחם הירוק ישנן מעיינות.

דרכי הגעה: נוסעים מירושלים לכיוון הדסה עין כרם ובצומת קרית מנחם פונים לעבר המושבים אורה ועמינדב (כביש 3877). נוסעים לצד מושב אורה ולאחר כ-2.8 ק"מ פונים שמאלה (דרמה) לדרך סלולה, יורדים בדרך כ-150 מטרים וחונים ליד עמוד המתח הגבוה.

ראש העיר משה ליאון מוסר כי "חג האביב כבר כאן ואני מזמין את הציבור לבקר בירושלים! עיריית ירושלים עושה את מירב המאמצים לשמור ולטפח את אתרי הטבע העירוניים, לטובת רווחתם של תושבי העיר ומבקריה. צאו לבלות באתרי הטבע השונים ושמרו על ההנחיות".



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שושי

    כל המקןמות מומלצים . מדוע לא ציינתם גם את הגן הבוטני בגבעת רם. מומלץ ונפלא

  2. גולן

    איכס, איזו צפיפות ולכלוך. חצי מטר טבע נשאר וכולם מזיעים לתוכו וילדים צורחים ובעלי חיים מסכנים. רחמים על העולם מהאדם המבחיל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר