שי נאור (למעלה משמאל עם כיוון השעון), להקת הדינמיטים, יפית לוי אטיאס ואורית מימון כהן, הפגנה למען אוקראינה בכיכר ספרא, רמי לוי, לינור דהן, ליאוניד סיטרין צילומים מפגש השייח, אריאל איפרגן, מימונס אפיה, מצילים את ירושלים, David Azagury-U.S. Embassy Jerusalem, CC BY 2.0 ,via Wikimedia, מיכאל שטרית, פרטי)
שי נאור (למעלה משמאל עם כיוון השעון), להקת הדינמיטים, יפית לוי אטיאס ואורית מימון כהן, הפגנה למען אוקראינה בכיכר ספרא, רמי לוי, לינור דהן, ליאוניד סיטרין צילומים מפגש השייח, אריאל איפרגן, מימונס אפיה, מצילים את ירושלים, David Azagury-U.S. Embassy Jerusalem, CC BY 2.0 ,via Wikimedia, מיכאל שטרית, פרטי)

מהתקליט ללונדון: ההצלחה המסחררת של רועי ברטור ו'הדינמיטים'

ברטור, בעלים שותף בשלושה פאבים ירושלמים, כבש את תחנות הרדיו הלונדוניות עם הלהיט "פופ עוד 2" @ וגם: מה רמי לוי חושב על החיקוי של יובל סמו והתמיכה הירושלמית באוקראינה - 'ירושלמיז'

פורסם בתאריך: 6.3.22 21:00

שמתם לב לכך שאיש העסקים רמי לוי, בעלי שיווק השקמה, לא יורד מהכותרות בשבועות האחרונים? בהתחלה הוא כיכב בפרשת הריגול המשטרתי, ועכשיו, משנכנס אדר וכל זה, נחתו עליו בשמחה רבה גם כוכבי "ארץ נהדרת", אשר הביאו אותו לאולפן, לראיון קורע מצחוק על יוקר המחיה שקורע את הכיס. "אני מבין שאתה לא נלחץ מיוקר המחיה", שאל אותו אייל קיציס בסרקזם, והוסיף ותהה איפה הוא רמי לוי, אביר המחירים הזולים שמתחשב כל כך בציבור? התשובה – של רמי לוי האמיתי – כאן, אצלנו, ב'ירושלים נהדרת' מבית 'ירושלמיז'.


רמי לוי (צילום:David Azagury-U.S. Embassy Jerusalem, CC BY 2.0 ,via Wikimedia Commons)

רמי לוי (צילום:David Azagury-U.S. Embassy Jerusalem, CC BY 2.0 ,via Wikimedia Commons)


שלום לך רמי לוי, נעלבת מהקטעים שרצו עליך ב'ארץ נהדרת? נלחצת מהחיקוי של יובל סמו?
"אני מבסוט מהחיקוי, ואני דווקא מוכר אוזני המן במחיר הכי טוב בארץ. תשמע, הם בארץ נהדרת יורדים וצוחקים על כולם, נו, מה לעשות, זה בסדר גמור מבחינתי, ובטח שלא נעלבתי מכך".

הם חזקים לאללה, כוכבי ארץ נהדרת האלה?
"הכי חזקים בעולם הם הצרכנים שלי, שבאים אלי לרשת".


רוצים עוד קצת חדשות רכילותיות עסיסיות? הנה, בבקשה, קבלו. מה הפעם? ובכן, בטח כבר יצא לכם פעם או פעמיים בחיים לעבור מול כיכר ספרא ולראות שיש שם ממול פאב הנושא את השם "פוטין". אז עכשיו, עם הפלישה של ולדימיר פוטין לאוקראינה, החליטו בעלי הפאב, שקיים כבר 21 שנה, לזרוק את השם, השלט ולוגו הכניסה שלהם – "פוטין" – לפח האשפה, ובכלל, אם אפשר, להיפטר מהשם הזה של הפאב הוותיק, אחת ולתמיד.

ליאוניד סיטרין (צילום: פרטי)

ליאוניד סיטרין (צילום: פרטי)

"עקרנו את שם הפאב שלנו, פוטין, את כל השלט", סיפר לירושלמיז אחד מבעלי המקום, ליאוניד סיטרין, "כי אנחנו מתנגדים לפוליטיקה האגרסיבית והרצחנית של פוטין, ולא רוצים יותר להיות קשורים לפוליטיקה כלל וכלל. למעשה אנחנו מחפשים עכשיו שם חדש לפאב. למישהו מהקוראים והקוראות שלך יש הצעות?".


תלמידי ישיבת הסדר הכותל בתפילת תמיכה באוקראינה (צילום: ישיבת ההסדר הכותל)

תלמידי ישיבת הסדר הכותל בתפילת תמיכה באוקראינה (צילום: ישיבת ההסדר הכותל)

ועוד קצת רוח גבית לעם האוקראיני, שזכה לתמיכה מעיר הקודש בכמה גזרות. כך – תלמידי ישיבת ההסדר 'הכותל' עלו אל גג מבנה הישיבה הצופה אל הר הבית, ונשאו משם תפילה למען יהודי אוקראינה אשר נמצאים כעת בחזית הקרב. התלמידים אמרו פרקי תהילים ונשאו תפילה למען אחינו בני ישראל הנתונים בצרה. "ליבנו עם אחינו הנמצאים כעת בסכנה כה גדולה", אמר מנכ"ל הישיבה מוטי ג'רבי, "המעט אותו אנו יכולים לעשות הוא לזעוק עבורם מול המקום ממנו לא זזה השכינה מעולם".

הפגנת תמיכה באוקראינה בכיכר ספרא (צילום: מצילים את ירושלים)

הפגנת תמיכה באוקראינה בכיכר ספרא (צילום: מצילים את ירושלים)

באירוע תמיכה אחר, השתתפו מאות בהפגנת סולידריות עם אוקראינה בכיכר ספרא. המפגינים הניפו שלטים בגנות פוטין, ושלטים הקוראים לישראל ולעולם לסייע לאוקראינה במלחמתה. "יש רגעים בהיסטוריה שבהם אי אפשר לשבת בשקט", אמר סגן ראש העיר יוסי חביליו שהשתתף בהפגנה. "המציאות אמנם מורכבת, אבל ההזדהות שלי כאן ברורה. אני מתפלל ומקווה שהלחימה תיעצר, שחיי אדם יינצלו, שאוקראינה תשמור על עצמאותה, וששקט ושלום ישררו באוקראינה ובשאר העולם".


ועכשיו קבלו את להקת הסרף הירושלמית "הדינמיטים", שתפסו מקום החודש בבריטניה, עם השמעות אינסופיות של "פופ עוד 2" – הלהיט החדש שלהם – בבי.בי.סי ובשאר תחנות הרדיו הבריטי. "הדינמיטים", נתפוס כאן יוזמה ונספר לכם מייד, הם הרכב המונה שלושה ירושלמים מוכשרים: רועי ברטור (גיטרה ושירה), שהוא גם שותף בעלים בשלושה פאבים בעיר – "התקליט", "הקסטה" ו"הוידאו", עצמון אברהמי (תופים), ואדם יודפת (סוזופון).

הדינמיטים (צילום: אריאל איפרגן)

הדינמיטים (צילום: אריאל איפרגן)

שלום לך מנהיג הלהקה, רועי ברטור, שמעתי שתפסתם את גל מטורף באנגליה?
"זה נכון, זוהי באמת הצלחה מסחררת להוציא סינגל בלייבל הלונדוני המכובד של חברת Batov Records, והוא יצא גם בתקליט ויניל, ככה שזה בכלל רטרו ו-וואו בפני עצמו. חוץ מזה, אנחנו מופיעים בהצלחה בכל הארץ, וזה כייף גדול בשבילנו להביא כבוד מוזיקלי כזה לעיר, וגם להודיע פה למורה נחמה גרינשפן, שאמרה שלא יצא ממני כלום, הסינגל הזה מוקדש לך!".


הידעתם? מלחמת הבילויים בחיי הלילה של ירושלים לא מרימה דגל לבן, ומזה כחודש רוקדת לה במתחם התחנה אטרקציית לילה שכל הבליינים נכספו והתגעגעו אליה מזה שנים רבות. אנחנו מדברים כמובן על קלאב דאנס קבוע. קיצר, למקום החדש קוראים Monopoly, והבעלים שלו הם כולם ירושלמים בעבר ואנשי לילה תל-אביבים בהווה – עדן דודו, אלעד אברהם, רועי אסרף ואביחי אברהם. מאחורי הקלעים מי שעודד, תמך ועזר להם בהקמת העסק, הוא יהודה בן יוסף, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק עסקים.

אמנון אשכנזי (מימין), אביחי אברהם, עדן דודו, יהודה בן יוסף, רועי אסרף, אלעד אברהם (צילום: יוסי מרדכי)

אמנון אשכנזי (מימין), אביחי אברהם, עדן דודו, יהודה בן יוסף, רועי אסרף, אלעד אברהם (צילום: יוסי מרדכי)

עם יד על הלב, אתם מאמינים שזה יישאר קבוע המועדון הזה ולא ירד שוב לטמיון, עם כל הבעיות שמפריעות לחיי לילה תקינים בירושלים, כמו חרדים, טרור, וכיוצא באלה?
יהודה בן יוסף: "אסור לנו לוותר מראש. אני מצידי אמשיך לפעול ולסייע למען חיי הלילה בעיר".
עדן דודו: "אנחנו אנשים מאמינים. עשינו את כל הדרך מתל אביב, כדי להחיות את העיר שבה גדלנו, ואנחנו פועלים מהלב ובאים ממקום נקי לטובת העיר ירושלים. הקהל מעריך את זה ומגיע לו. אנחנו מאמינים שירושלים עוד תפרח ותחזור לימים הטובים שלה, ולכל הבעיות ישנן פתרונות. אין, אנחנו לא ניתן – לא לטרור ולא להתחרדות – להוות איום עלינו".


ואחרי שהזכרנו את חבר מועצת העיר בן יוסף, זה המקום להגיד מזל טוב ענק ליועץ הבכיר והדובר שלו יוסי מרדכי, שחגג השבוע יום הולדת 26, שהיתה מלאה בפוליטיקאים ומשפיענים למכביר.

יוסי מרדכי (צילום: ארנון בוסאני)

יוסי מרדכי (צילום: ארנון בוסאני)

אהלן יוסי מרדכי, לקחת בחשבון שיברכו אותך ככה כל כך הרבה ח"כים?
"כן, בטח, אני מקבל מהם ברכות בקצב הולך ועולה, ובכלל מכל חברי הרבים בליכוד. אזכיר כאן רק את מי מתוכם שריגשו אותי מאוד בברכות שלהם: ח״כ אמיר אוחנה, ח״כ אבי דיכטר, חיים אלדר מאריאל, מאיר מיכה מפינתי, שי עזרא מעזרא, אשר אטיאס מהארטימיסיה ואבישי מזרחי, יקיר פסגת זאב. אה, כן, והכי חשוב: הבוס שלי, יהודה, שלקח אותי ליום כיף, עם מסעדות בבוקר, בצהריים ובערב, ועוד מלא פאן מסביב".


עופר ברקוביץ והחברים (צילום: פרטי)

עופר ברקוביץ והחברים (צילום: פרטי)

עכשיו אנחנו עם חבר המועצה עופר ברקוביץ, שרק רצה לוודא שמפגש החברים של מחזור כיתה א' בבית הספר שבו למד ברמת שרת, יהיה בלתי נשכח, לכן הוא לקח אותם בשבת האחרונה לטיול הרפתקאות במכתש רמון. הטיול, אגב, נמשך יממה וחצי, וברקוביץ ירד לשטח מבעוד מועד עם שלל פעילויות שטח שחבריו לא זכרו מימי הקוקוס שלהם בכיתה א', כך שהם טיילו, בישלו, יצאו לריצת בוקר במדבר, ובכלל נהנו מחיק הטבע בחורף.


אבי סלמן (צילום: פרטי)

אבי סלמן (צילום: פרטי)

רוב האנשים לא יודו בזה, אבל אחד התמריצים הכי גדולים לרוץ לבחירות הוא שכולם בשוק מחנה יהודה מבקשים ממך שתענה לאתגר ותעשה משהו בנדון. זה מה שקרה בשבוע שעבר לעורך דין אבי סלמן, שכבר רץ לבחירות לראשות העיר ב-2018, ולא יכול היה לעבור מטר בעת ביקורו השבועי בשוק בלי שעצרו אותו.

אבי סלמן, בשוק אומרים שאתה חיה פוליטית וגילו שאתה דווקא כן מתכוון להפתיע בקרוב עם כניסה מחודשת לפוליטיקה העירונית?
"תשמע, בפוליטיקה כמו בפוליטיקה אי אפשר לדעת מה יהיה. אני מציע להמתין ולחכות להתפתחויות, ודי לחכימא ברמיזא״.


יענקלה בן חמו (צילום: יעקב צימוקי)

יענקלה בן חמו (צילום: יעקב צימוקי)

לפני שנפליג בשבחי האנשים באייטם הבא, ראוי לציין שהם כאן בגלל מעשיהם הטובים. נתחיל ביענקל'ה בן חמו, בעלי הקיוסק "במרפסת של הרצל" בפתח הר המנוחות הר הרצל, שנוהג כל השנה באופן קבוע לתת לחיילים ולחיילות טוסט חינם, "כי אני אוהב את החיילים והחיילות שלנו, השם נותן ואלוהים ישמור אותם, זה מגיע להם ממני באהבה"; נמשיך עם איציק אבאדן, המסגר של ירושלים, שרכש השבוע מכספו שלל רב של צעצועים לכבוד יום המעשים הטובים, אותם הוא מתכוון לחלק בבתי החולים הירושלמים; ונסגור את הרשימה המשובחת הזו עם אירוע ההתרמה "הפורים של הילי", שהתקיים לזכרה של הילדה הילי אמסלם ז"ל, ושגרף אליו תורמים ותרומות רבות. צדיקים אחד אחד.

 

 

שי נאור, הבעלים של "מפגש השייח", הפך במרוצת השנים להצלחה ירושלמית פראית, את זה כולם יודעים. ואיך הופכים לאגדת הצלחה שכזו? את זה הוא חשף השבוע בראיון שהתקיים עמו בתוכנית צהריים בערוץ 13. דוגמא מאלפת לכך הוא נתן, ככה לקראת פורים, עם אוזני ההמן שנאפים אצלו ברשת, על פי המתכון של סבתו, רחל, שהגיעה לה ארצה מחלאב באמצע המאה הקודמת. סתם, שתדעו.

שי נאור ואוזני ההמן של סבתא רחל (צילום: מפגש השייח)

שי נאור ואוזני ההמן של סבתא רחל (צילום: מפגש השייח)


הציצו בתמונה וראו את בלם בית"ר ירושלים חוסואה מחיאס מקבל מאריאל גאולה, בעלי מסעדת הבשרים "מיט קוטור" בקניון מלחה, את האסאדו מעושן ותפוח האדמה מדורה שהזמין. מה שאתם לא יכולים לשמוע כאן מהתמונה, אבל יכולים בהחלט לקרוא ב'ירושלמיז', זה שבאותה ההזדמנות, התלבש לו למחיאס לומר לגאולה שמעתה והלאה, במשחקים הבאים של בית"ר, הוא יעצור כל שחקן יריב שיתקרב אליו עם הכדור. שיהיה בהצלחה.

חוסואה מחיאס ואריאל גאולה (צילום: פרטי)

חוסואה מחיאס ואריאל גאולה (צילום: פרטי)


ובפינת הפרגון השבועי – הנה לכם עוד נמבר מקומי. מי הפעם? לינור דהן בת ה-29, זמרת ירושלמית שחובקת אלבום בכורה הנקרא "כמים לים מכסים".

לינור דהן (צילום: מיכאל שטרית)

לינור דהן (צילום: מיכאל שטרית)

לינור דהן, שירי לנו על מה את שרה?
"אני שרה על ענייני הלב בצורה הכי פתוחה שיש, ודברים שיוצאים מן הלב נכנסים ללב".


יפית לוי אטיאס ואוֹריה מימון כהן (צילום: מימונס אפייה)

יפית לוי-אטיאס ואוֹריה מימון כהן (צילום: מימונס אפייה)

פתחנו עם רמי לוי ונסיים עם הבת שלו, יפית לוי-אטיאס, סמנכ"לית השיווק של אבא, אשר הצטלמה לה לקמפיין של חברת ״מימונס״ אפייה לכבוד יום האישה הבינלאומי. "אי אפשר להוציא ממני את הייחוס, זה חלק ממני. הוא היה אבא שלי הרבה לפני שהוא הפך לרמי לוי" – שזה נהדר, כן, כי נשים חזקות ומשפיעניות כמוה זה יופי טופי לירושלים. שבת שלום.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר