צילום הרנטגן (צילום: דוברות שערי צדק)
צילום הרנטגן (צילום: דוברות שערי צדק)

תינוק בלע סיכת פאה והובהל לשערי צדק; אמו: "נס גדול"

סיכת הפאה באורך ארבעה סנטימטרים חולצה על ידי רופאי גסטרו ילדים בשערי צדק. אמו של התינוק: "לא האמנו שדבר כזה עלול לקרות לנו. עבורנו, זאת היתה זריקת התעוררות"

פורסם בתאריך: 8.8.19 14:53

סיכת פאה באורך ארבעה סנטימטרים חולצה מתוך גופו של תינוק בן חצי שנה בשערי צדק.

בני משפחתו של התינוק מירושלים ראו אותו משתנק, איתרו את הסיכה ממש בקצה הלוע וניסו לחלצה ידנית ללא הצלחה. "בעלי ראה את הקצה המשונן כלפי מעלה, ניסה להוציא ללא הצלחה אך המחט היתה כבר בפנים", מתארת אמו של התינוק. ההורים הבהילו את התינוק למיון ילדים במרכז הרפואי שערי צדק, שם בוצעה בדיקת הדמיה לאיתור מיקום הסיכה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"התינוק הגיע אלינו במצב כללי די טוב", מספר ד"ר אורן לדר, גסטרואנטרולוג בכיר ואחראי השירות האנדוסקופי במכון לגסטרו ילדים בבית החולים, שחילץ את הסיכה. "כל בליעה של גוף זר ובפרט סיכה עם קצה חד דורשת מעקב רפואי. אמנם לא תמיד צריך או אפשר להוציאה, אך מעקב סדיר יסייע במניעת נזק למעי ולאברים הסמוכים. גודל הסיכה, ובמיוחד רוחב של ראשה בתינוק כה קטן חייב טיפול מידי".


המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: שערי צדק)

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: שערי צדק)


יחד עם ד"ר לנה פלדמן, מרדימה בכירה, נשלפה הסיכה בגישה אנדוסקופית – באמצעות סיב אופטי. לאחר התאוששות קצרה התינוק שוחרר לביתו בריא.

"עברנו נס גדול, תוך כמה דקות לא היינו יכולים לדעת שהמחט בפנים", סיכמה האם והוסיפה, "לא האמנו שדבר כזה עלול לקרות לנו. עבורנו, זאת היתה זריקת התעוררות. למדנו להשגיח בשבע עיניים".



"בליעת גופים זרים ורעלים למיניהם יכולים לגרום לנזק משמעותי במערכת העיכול", מדגיש ד"ר לדר. "ניתן למנוע בקלות אסונות כאלה על ידי שמירה על חפצים במקומם והרחקת הילדים ממגע עם החפצים שניתנים לבליעה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר