התינוק, בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)
התינוק, בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

תינוק נולד עם מום נדיר בזרועו – חייו ניצלו בשערי צדק

התינוק נולד עם גוש גדול על זרועו, שמכיל כלי דם מרובים, שסיכן את חייו - החשש הגדול היה שהגוש עלול לגרום לתינוק לאי ספיקת לב. בניתוח מורכב שבוצע בשערי צדק יומיים לאחר שנולד - חייו ניצלו

פורסם בתאריך: 16.7.19 19:25

ניתוח מורכב שבוצע בשערי צדק הציל את חייו של תינוק בן יומו, שאובחן עם מום נדיר בזרועו שסיכן את חייו.

ההורים, תושבי אזור הבקעה, גילו את הגוש עוד בשבוע ה-20 של ההיריון. בבדיקות אובחן בעובר גוש גדול בזרועו. מדובר בגוש שמכיל כלי דם מרובים, בספרות הרפואית הגוש נקרא – Non Involuting Congenital Hemangioma. לאחר התייעצויות ובחינות שונות של המומחים בארץ, הוחלט כי הגוש, שמסכן את חייו של התינוק, יוסר לאחר היוולדו. בשל החשש הגדול שגוש בגודל כזה עלול לגרום לנזק רב כמו אי ספיקת לב בעובר, האם הופנתה למעקב רציף במרפאת המומים הרב תחומית בשערי צדק.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

ד"ר אדם פרקש, מומחה למומים וסקולאריים בשערי צדק, מספר כי "הסיכונים לתינוק היו משמעותיים ביותר, במקרה הגרוע ביותר הגוש יכול היה לא רק לגרום לנזק בכלי הדם בגוף של התינוק, אך גם היווה סכנה מאוד גדולה לאובדן האצבעות או הזרוע".

העובר נולד בשבוע ה-37 של ההיריון, "כמו שחששנו – תוך 24 שעות הראשונות, התינוק פיתח אי ספיקת לב מאוד קשה, שסיכנה את החיים שלו", ממשיך ומספר ד"ר פרקש, "בנוסף לאי ספיקת הלב הגוש גם סיכן את האספקה של הדם לאצבעותיו של התינוק בגפה העליונה".


התינוק, לאחר הניתוח בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

התינוק, לאחר הניתוח בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)


48 שעות אחרי שנולד התינוק הוא עבר ניתוח מורכב להסרת הגוש – לאחר מכן בוצעו בתינוק שלושה צנתורים דחופים, בגישה חדשנית, במטרה לנטרל את כלי הדם המרובים בזרוע שגרמו לאי ספיקת לב, כליות ועוד נזקים בגוף של התינוק. "בעבודה צמודה ומדויקת שעבדו ביחד צוותים שונים, מציינים בשערי צדק, "שכללו בין השאר צוותים של טיפול נמרץ ילדים, צוות של אורתופדים וגם צוות של מומחים לטיפול במומים ועוד, הטיפול בתינוק אכן הצליח והתינוק יצא מסכנת חיים. לאחר כמה זמן התינוק שוחרר לביתו והוא ומחלים בצורה טובה מאוד".

לדברי ד"ר פרקש, "מדובר באחד המקרים הנדירים ביותר, טיפול כזה בתינוק כל כך צעיר כמעט ולא תואר לפני כן בספרות הרפואית בעולם, וטרם בוצע בארץ עד עכשיו".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר