צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

המאבק בסרטן השד

חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד, מצוין בישראל ובעולם במהלך חודש אוקטובר. על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות עולה כי מדי שנה מתגלות בישראל כ - 5,000 חולות חדשות, עיקר התחלואה הוא בנשים מעל גיל 50, הסיכון הגבוה ביותר נצפה בנשים בקבוצות הגיל המבוגרות

פורסם בתאריך: 7.10.19 10:49

במטרה להפחית את הסיכון לחלות בסרטן השד ולסייע לנשים המתמודדות עם סרטן השד, באגודה למלחמה בסרטן, פועלים בכל החזיתות, בתמיכה במחקרים בנושא סרטן השד, בקידום הדרכים להפחתת הסיכון לחלות בסרטן שד, בהעלאת המודעות לחשיבות האבחון המוקדם, בשיפור דרכי הטיפול והשיקום ובקידום זכויות החולות והמחלימות מהמחלה. במגוון הפעילויות והשירותים של האגודה למלחמה בסרטן לקידום המאבק בסרטן השד, ניתן להיעזר ללא תשלום.

אבחון מוקדם – אבחון מוקדם של סרטן השד משפר את סיכויי ההחלמה ומעלה את שיעור הריפוי לכ- 90% ויותר ובכוחו להציל חיים. גילוי מוקדם גם מקטין לעיתים את משך ועוצמת הטיפולים הנדרשים. האגודה למלחמה בסרטן יזמה את התכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד בממוגרפיה המופעלת על ידי משרד הבריאות בשיתוף קופות החולים. הבדיקה ניתנת ללא תשלום כחלק מסל הבריאות, לנשים בגיל המתאים ואנחנו מפצירים בך להיבדק בכל שנתיים. הודות לפעילות האגודה למלחמה בסרטן, שיעור השימוש בממוגרפיה בישראל לגילוי מוקדם של סרטן השד גבוה מהממוצע בעולם.

ניידת הממוגרפיה – על מנת לצמצם פערים בפריפריה חברתית וגיאוגרפית רכשה האגודה את ניידת הממוגרפיה שמאז פעילותה הצליחה לצמצם משמעותית את הפערים בין המגזרים השונים. הניידת מופעלת על ידי צוות מקצועי של רשת בתי החולים אסותא וביצועיה נמצאים תחת בקרת האיכות של משרד הבריאות, הפועלת במימון האגודה למלחמה בסרטן. את פעילות הניידת מלווה מסע הסברה במימון האגודה למלחמה בסרטן ונשים בגיל המתאים, המתגוררות בישובים מרוחקים, תקבלנה הזמנה הכוללת תאריך ושעת בדיקה, זאת בהתאם למועד בו תפעל הניידת ביישובן.

שיפור דרכי הטיפול והשיקום – במידה ואובחן אצלך גידול סרטני בשד חשוב שתדעי כי הודות לשיפור דרכי הטיפול במרבית המקרים המחלה ניתנת לריפוי. הודות לסיוע של האגודה למלחמה בסרטן הוקמו מרכזי שד כוללניים במרכזים הרפואיים, בהם ניתן טיפול מקצועי של צוות רב תחומי תחת קורת גג אחת, במרכזה נמצאת המטופלת. זכותה של האישה להיות שותפה בקבלת החלטות לגבי הטיפול בה, על סמך הסבר מדויק של הרופאים לגבי האפשרויות השונות, כולל שחזור השד, כמו גם לבקש חוות דעת רפואית נוספת. הודות לפעילות האגודה למלחמה בסרטן קיימת מגמת ירידה מובהקת בתמותה מסרטן השד, של כ-2% בכל שנה וכ-25% ירידה בתמותה מאז שנת 2005 ושיעורי הריפוי וההישרדות מסרטן השד בישראל גבוהים בין מדינות ה – OECD ומגיעים ל-89.7% בקרב יהודיות, ו-84.4% בקרב ערביות.

אחות מתאמת – לצד הנשים שחלו עומדת רשת אחיות ועובדות סוציאליות המתאמות את הטיפול בסרטן השד. זהו שירות שהוקם ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן ומופעל בתמיכתה במרבית בתי החולים בארץ, במסגרתו הן מלוות את האישה שחלתה מרגע האבחון, ומעניקות לה ייעוץ הכוונה ותמיכה בתהליך הטיפול, המעקב והשיקום. במהלך תקופת הטיפולים תוכלי להיעזר בה ולדעת שאת לא לבד במאבק.

קבוצות תמיכה ופעילויות גוף נפש – הצטרפות ללא תשלום לאחת מקבוצות התמיכה לחולות סרטן השד המונחות על ידי אנשי מקצוע מסייעת בתהליך ההתמודדות וההחלמה. הקבוצות פועלות במרכזי התמיכה חזקים ביחד של האגודה למלחמה בסרטן, הפרוסים בכל רחבי הארץ ומשמשים עבורך בית בקהילה. המרכזים מציעים גם מגוון פעילויות גוף נפש, מידע, העשרה ופנאי במטרה לסייע לך בהתמודדות האישית והנפשית של המחלה. המרכזים מיועדים גם למי שסיימה את הטיפול הפעיל, אך עדיין זקוקה לתמיכה ולשיקום.

יד להחלמה – הודות לאבחון המוקדם והשיפור הדרמטי בשיטות הטיפול, חולות רבות מחלימות מסרטן השד וחוזרות לשגרת חיים פעילה ובריאה, חלקן אף מצטרפות לפרויקט יד להחלמה ועומדות לצד מתמודדות חדשות שזה עתה חלו. המתנדבות מותאמות לנשים שחלו בגיל, בסוג הטיפול ובשפה ואחת מהן תוכל לסייע לך בהתלבטויות השונות ובמתן מידע ותמיכה רגשית ומעשית, מתוך ניסיונה האישי והידע המקצועי בו היא מתעדכנת במהלך כל תקופת התנדבותה באופן שוטף באמצעות סדנאות, ימי עיון וליווי אנשי מקצוע מתחום הפסיכואונקולוגיה.

מחקר סרטן השד – למחלות הסרטן אין גבולות טריטוריאליים, כך שכל הישג במחקר סרטן השד כאן בישראל, הוא הישג של העולם כולו. ואכן, שיטות חדשות שפותחו מתוך מחקרים שנערכו בישראל מיושמות כיום בארץ ובעולם. האגודה למלחמה בסרטן מהווה גורם מרכזי בתמיכה במחקר מחלות הסרטן. במטרה לתמוך ולקדם את המחקר, מעניקה האגודה מענקי מחקר לרופאים ולחוקרים בתחום סרטן השד וסוגי סרטן נוספים, בכל בתי החולים, המרפאות ומוסדות המחקר האקדמאים והציבוריים המוכרים בארץ. מענקים אלו סייעו בקידום הישגים חשובים ברמה הלאומית והבינלאומית, והם נבחרים על ידי ועדת המחקר הבלתי תלויה בה יושבים מיטב החוקרים ממוסדות המחקר והרפואה.

מאגר מחקרים קליניים בתחום סרטן השד – חולות סרטן השד יכולות להיעזר ללא תשלום במאגר המחקרים הקליניים הפועל באתר האגודה למלחמה בסרטן, המציג מחקרים הפתוחים לגיוס משתתפות בהם ניתנים טיפולים ניסיוניים. אנו משקיעים מאמצים ומשאבים רבים באיסוף ובעדכון מאגר המידע ונשמח לסייע לך גם בתמיכה טלפונית.

גנטיקה – מקרי סרטן שד תורשתי, למרות היותם מיעוט מסך כל המקרים, מסייעים בהבנת התהליכים המובילים להיווצרות סרטן השד ובאיתור נשים המצויות בסיכון גבוה. הודות לקונסורציום הישראלי לסרטן שד ושחלה תורשתי, הפועל בחסות האגודה למלחמה בסרטן, יותר חולות סרטן שד יכולות להפחית את הסיכון שלהן לחלות, ולזכות במעכב מתאים במימון ציבורי של סל הבריאות. האגודה למלחמה בסרטן גם יזמה את תוכנית הסיכוי שבסיכון להעלאת המודעות לחשיבות ביצוע בירור גנטי לסרטן שד וסרטן שחלה תורשתי הכולל שאלון דיגיטלי שנועד לסייע לך לברר האם יש במשפחתך נטייה תורשתית לסרטן שד ושחלה.

ייעוץ בנושא מיניות – האגודה למלחמה בסרטן מעניקה ייעוץ בנושאי דימוי גוף, מיניות וזוגיות לנשים המתמודדות עם סרטן השד ולבני זוגן וכן לנשים שאינן בקשר זוגי, בכל הגילאים, הייעוץ כולל מידע על השפעות מחלת הסרטן על המיניות והפוריות, סיוע באשר לאפשרויות טיפול ושיקום התפקוד המיני והכוונה למומחים מקצועיים נוספים.

סיוע כספי ראשוני – האגודה למלחמה בסרטן משקיעה במימון סיוע חומרי ראשוני לנשים המתמודדות עם סרטן השד הנמצאות במצוקה כלכלית מיוחדת בזמן היותן בטיפול אקטיבי במכונים האונקולוגיים. הסיוע הכספי ניתן על פי קריטריונים מוגדרים, רפואיים וכלכליים, עד ששירותי הקהילה והביטוח הלאומי מתחילים לסייע. המענק הכספי אותו תקבלי מהאגודה יעניק לך "אוויר לנשימה" עד שגלגלי הבירוקרטיה יתחילו לפעול.

ימי עיון – מחלקת השיקום והרווחה של האגודה למלחמה בסרטן מארגנת ימי עיון המתמקדים בסרטן השד מהיבטים שונים כמו סרטן שד גרורתי ונשאות גנטית. ימי העיון מוגשים על ידי מיטב אנשי המקצוע בתחום על מנת לספק לך מידע אמין ומעודכן אודות המחלה. ימי העיון נערכים ללא תשלום וההרצאות מוקלטות ומועלות לאתר האגודה.

פורומים – אנו מפעילים באתר האגודה למלחמה בסרטן פורום מקצועי בנושא סרטן השד וכן פורום נשאיות גנטיות ונשים בסיכון גבוה לחלות בסרטן השד והשחלות. הפורומים מנוהלים על ידי מיטב אנשי המקצוע בהתנדבות.
להיראות טוב – להרגיש טוב יותר ע"ש פרנסין רובינסון – במסגרת פרויקט מרגש הפועל במסגרת האגודה למלחמה בסרטן מקבלות נשים המתמודדות עם סרטן, טיפול קוסמטי והדרכה מקוסמטיקאיות, מאפרות, פאניות וספרים בהתנדבות במכונים האונקולוגיים. הפרויקט הוקם במטרה לשפר את הרגשתם.

לקבלת מידע אמין בעל פה ובכתב על המאבק בסרטן השד, דרכי המניעה, האבחון המוקדם, הטיפול, התמיכה והשיקום התקשרי לטלמידע של האגודה למלחמה בסרטן המאויש 24 שעות ביממה לטלפון שמספרו 1800-599-995


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר