(צילום: מכבי שירותי בריאות)
(צילום: מכבי שירותי בריאות)

מכבי שירותי בריאות – הבית הרפואי שלכם

פתיחת מרפאות חדשות בשכונות, הקמה של מכונים עם ציוד משוכלל, מצוינות, מקצועיות, מעורבות קהילתית, חווית שירות וצוות שעובד עם כל הלב הם רק חלק קטן מהמהפכה שמובילה "מכבי" במחוז ירושלים והשפלה, וגם אתם יכולים ליהנות מזה

פורסם בתאריך: 23.1.20 10:13

כשחבר "מכבי שירותי בריאות" במחוז ירושלים והשפלה, מגיע למרפאה בשכונת מגוריו הוא מרגיש בבית הרפואי שלו, וזו לא קלישאה. על כך יעידו סקרי שביעות רצון שמתפרסמים מעת לעת, לדוגמה -בשמונה השנים האחרונות "מכבי" מובילה בסקר איכות השירות שנעשה על-ידי מכון ברוקדייל לחקר הבריאות, אך הנתון המשמעותי הוא שבחמש השנים האחרונות הצטרפו ל"מכבי" כ- 250,000 חברים חדשים והיא מובילה בקליטה של חברים חדשים, בהשוואה לכל קופות החולים האחרות – 40% מהם הם חברים חדשים במחוז ירושלים והשפלה.

"טרם כניסת "מכבי" במלוא עוצמתה לירושלים לא הייתה בעיר תחרות אמיתית בין קופות החולים והיה סטטוס קוו בפיתוח שירותים בעיר מה שפגע במתן השירות הרפואי לירושלמים", מסביר גידי לשץ, ראש מחוז ירושלים והשפלה. "התושבים היו כמהים למערכת בריאות איכותית ומתקדמת, כזו שתיתן להם מענה בכל הרבדים והתחומים, לכל מגזר וגיל, ובעיקר שיוכלו לצרוך אותה באזור מגוריהם מבלי לחפש תשובות באזורים מרוחקים. "מכבי" הצליחה לענות על כל זה בזמן קצר יחסית והמהפכה עדיין בעיצומה".


גידי לשץ ראש מחוז ירושלים והשפלה (צילום: יניב שמידט)

גידי לשץ ראש מחוז ירושלים והשפלה (צילום: יניב שמידט)


כיצד זה נעשה הלכה למעשה?

"בחמש השנים האחרונות פתחנו 24 מרפאות חדשות בעיר, נוספות למרכזים הקיימים, האחרונה שבהן במושבה הגרמנית. בכל אחת מהמרפאות הושקעה חשיבה מעמיקה על אופי השכונה בה היא תפעל ומי קהל היעד. בדיאלוג ישיר עם התושבים בדקנו מה הצרכים הייחודיים לאותה שכונה, כולל מה הן שעות הפתיחה המועדפות, נותני השירות שיאיישו את המרפאה ודגשים נוספים עליהם צריך לתת את הדעת. כך למשל, מתוך שיחות בשטח למדנו על ההבדלים בתפיסות התרבותיות בין האוכלוסיות השונות לנושאים, כמו: רפואת נשים, התפתחות הילד, בריאות הנפש או חיסונים, ונערכנו לכך בהתאם. המקצוענות שלנו נמדדת בין היתר גם ביכולת שלנו ליצור שיח משתף ומכיל עם חברי הקופה, כזה שישרה עליהם ביטחון שהם בידיים הכי טובות ומקצועיות שיש ושתתבטא במדדים רפואיים בריאותיים טובים יותר. הבנת הניואנסים המבדלים בין האוכלוסיות מאפשרת לנו לתת מקום ורגישות לכל מגזר ותת מגזר, כדי לדייק את האבחון, את המקצועיות ואת הטיפול והכל עטוף בחוויית שירות אישית".

גידי לשץ, בן 46, נשוי ואב לשלושה, הוא פיזיותרפיסט במקצועו, בוגר תואר שני במנהל מערכת הבריאות, חבר בדירקטוריון "מכבי שירותי בריאות" ומוביל את תחום החדשנות בשירות ותפעול מטעם הקופה. הוא מגיע מדי בוקר למנהלת המחוז במודיעין מהישוב אבן יהודה בו הוא מתגורר, אך ניכר שהמחוז בראשו הוא עומד הפך בחמש האחרונות לחלק בלתי נפרד ממנו. "מעבר לאתגר הגדול שיש בניהול המחוז הגדול ביותר בארץ, זו הרגשת שליחות אמיתית להיות מי שמוביל יחד עם הצוותים הנפלאים שלנו, מהפיכה של ממש", אומר לשץ. "הכניסה של "מכבי" מהווה את הסמן הימני לשינוי המבורך שמתחולל כאן. כולנו נרגשים שאנו עושים היסטוריה".

אנשים לפני הכל

בשנים האחרונות מחלחלת ההכרה שלבית החולים כדאי להגיע רק כשלא נותרת ברירה. על מנת שהמטופלים אכן יצליחו להימנע מלהגיע למחלקות לרפואה דחופה (חדרי המיון) בבתי החולים, הטיפול בקהילה צריך להיות איכותי, מקצועי וברגעי האמת. ב"מכבי" שמים דגש על שיפור מתמיד והטמעה של טכנולוגיות חדישות ומתקדמות, לצד הקפדה יתרה על המיומנות של הצוותים הרפואיים והפרא-רפואיים.

"בזכות האנשים, התרבות והערכים לאורם פועלים ב"מכבי", אנחנו יכולים להבטיח מובילות מקצועית, טכנולוגית וחדשנית", ממשיך לשץ. "בתחום הבריאות האנשים הם המרכז בין אם מדובר בצוותים הרפואיים ובים אם בצוותי המינהל, כולם נוגעים במטופלים. אנחנו נמצאים לצד המטופל ברגעי האמת ועושים הכל על מנת להגיד "כן". כך למשל, "מכבי" הייתה הקופה המובילה בכיבוד 'הסכמי הבחירה' (ע"פ סקר משרד הבריאות 2019), כלומר מאפשרת לחבר לבחור את בית החולים בו ירצה לקבל טיפול. אנו עושים מאמצים אדירים להנגיש את הטיפולים החדשים ביותר שיש, הטכנולוגיה המתקדמת בעולם ושואפים למצוינות בכל התחומים".

אחד התהליכים המשמעותיים שמובילה "מכבי" בטיפול בקהילה הוא התחום של אשפוז בית. לדברי לשץ, "אנו מבינים שאדם חולה יעדיף לקבל טיפול מיטבי בביתו, לצד בני המשפחה התומכים. בזכות הטכנולוגיה והצוותים המיומנים שלנו, אנחנו יכולים לספק מענה להרבה מאוד מטופלים שבעבר טופלו בבתי החולים", מסביר לשץ. " לדוגמה, במקום שאדם מבוגר שחלה בדלקת ריאות, יאושפז ויהיה חשוף לזיהומים נוספים או למצוקה הנובעת מצפיפות במחלקה, הוא יכול לקבל מענה למצבו בביתו. רופא ואחות יגיעו לביתו, יתאימו לו טיפול פרטני, כולל מתן תרופה בעירוי, ואף ינחו את בני המשפחה או את המטפל העיקרי כיצד יש לנהוג במצבים שונים. היום ניתן לנטר את החולה גם בעזרת טכנולוגיות שונות, להיות במעקב רציף ולתת מענה בעת הצורך".

גם בכל הנוגע לשיקום בבית המטופל יש מענה ב"מכבי". אם בעבר מטופל לאחר ניתוח להחלפת מפרק ירך, למשל, עבר מהמחלקה האורתופדית לשיקום, היום ניתן לעבור את השיקום בבית בעזרת רופא שיקום, פיזיותרפיסט/ית ומרפא/ה בעיסוק. היתרונות לכך עצומים, החל משמירה על איכות חייו של המטופל ועד הקלה בעומס על בני המשפחה שלא נאלצים להפסיד ימי עבודה או להיטלטל בדרכים כדי לסייע.

חלק בלתי נפרד מהקהילה

העובדה שהטיפול בקהילה הפך להיות אחד מאבני הדרך של "מכבי", הצוותים כולם מוכוונים גם למעורבות בקהילה, שהרי אין רפואה טובה כמו רפואה מונעת. לפיכך "מכבי" יוזמת אירועים ופעילויות בשכונות, מתנ"סים ובבתי הספר והגנים לקידום הבריאות, ואף משתתפת באירועים מקומיים של כל המגזרים והקהלים, כמו: מרתון ירושלים, אירועי תרבות בבריכת הסולטן ועוד. "כל עובדי "מכבי" מכל הדרגים והתחומים שותפים בפעילויות ההסברה שלנו בנושא תזונה נכונה, חשיבות של שתיית מים, פעילות גופנית וגמילה מעישון, מתוך תחושת מחויבות אמיתית למען החברים בקופה", ממשיך לשץ. "כל התכנים מונגשים באופן חווייתי וכל אחד יכול למצוא אליהם חיבור אישי. התפיסה שלנו היא ש"מכבי" שותפה לכל מעגלי החיים של המטופלים שלנו ומלווה אותם לאורך מסלול חייהם, משלב העוברות ועד זקנה, ולא רק ברגעים הקשים של מחלה וכאב, אלא גם בחינוך, בהסברה ובהעלאת מודעות".

עם הפנים לעתיד

בתחילת ינואר 2020 נפתחו שני מרכזים חדשים בירושלים לייעוץ וטיפול יום מבוגרים וטראומה, במרכזים אלה יכולים חברי מכבי לקבל טיפול במגוון תחומים ולהקל עליהם באופן משמעותי את ההמתנה בתור או הצורך לחפש פתרונות חלופיים. בנוסף, צפויים להיפתח מכון לב, מרפאת כאב, מכון ריאות ומרכז חדש לבריאות האשה. כמו כן מתוכננת פתיחת בית מרקחת 'מכבי פארם' ופתיחת מרפאת שיניים 'מכבידנט' בקניון רמות. בהמשך לרפורמה בבריאות הנפש שהוביל משרד הבריאות נפתחו שתי מרפאות לבריאות הנפש – האחת לטיפול בילדים והשנייה לטיפול במבוגרים.

בשורה של ממש לתושבי ירושלים והסביבה היא פתיחתו הצפויה של "אסותא", בית חולים ורשת מרכזים רפואיים מקבוצת "מכבי שירותי בריאות", מה שצפוי לשדרג עוד יותר את זמינות ומגוון הטיפולים הקיימים לירושלמים. עוד מספר לשץ, ש"מכבי" היא הראשונה להכניס טכנולוגיה של בינה מלאכותית לתחום הקשר עם בתי החולים. ובקרוב מאוד צפויה להסתיים הטמעה של מערכת רובוטית חדשה להנפקת טופסי 17. המשמעות היא שחבר הקופה יקבל את הטופס תוך שעות ספורות באופן יעיל, אחיד ומדויק.


רוצים להצטרף למכבי, קבוצת הבריאות הטובה בישראל? מהיום זה ממש פשוט וקל!
*** אז מה עושים?
ממלאים טופס מעבר קצר באתר הביטוח הלאומי
(ללא תשלום) או בכל סניף דואר (בתשלום סמלי).
**** חשוב שתדעו כי הוותק שנצבר בביטוח המשלים ובביטוח הסיעודי נשמר ועובר עם החבר לקופה החדשה.
וכמו שאומרים, שלא נצטרך, אבל אם נצטרך,
מכבי שירותי בריאות- כאן עבורכם.


 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר