לירי רומי וד"ר ג'וש שרודר (צילום: דוברות הדסה)
לירי רומי וד"ר ג'וש שרודר (צילום: דוברות הדסה)

טיול הסקי הסתיים בגב שבור – בת 18 הוטסה לטיפול דחוף בהדסה

לירי רומי, בת ה-18, נפצעה במהלך חופשת סקי באירופה והוטסה במטוס פרטי להדסה עין כרם, כשהיא סובלת משבר בחוליות עמוד השדרה; המומחה לניתוחי עמוד שדרה ד"ר ג'וש שרודר בחר שלא לנתח אותה ולבצע טיפול אורתופדי

פורסם בתאריך: 30.1.20 13:26

צעירה בת 18, שנפצעה בגבה במהלך טיול סקי בבולגריה, הוטסה במטוס פרטי לטיפול דחוף הדסה עין כרם. הצעירה, לירי רומי סבלה משבר בחוליות עמוד השדרה – בהדסה בחרו שלא לנתח אותה ולעשות שימוש בהליך אורתופדי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"מעולם לא יצאתי לחופשת סקי וזה היה נראה לי ממש כיף", מספרת רומי שמתגוררת בצפון. "אני מדריכת טיולים וטיילתי הרבה בארץ, אבל טיול מסוג כזה תמיד רציתי לעשות ואמא שלי לא התלהבה, אז כשהגעתי לגיל 18 החלטתי שכמתנת יום הולדת אטוס לטיול סקי עם חברים קרובים שגם היו בעניין.  היום הראשון של הטיול עבר מדהים" היא מתארת. "התלבשנו, הרגשנו ממש מקצועיים ומוכנים וההרגשה היתה נהדרת. ביום השני של הטיול, באחד המדרונות החלקתי אחורה ונפלתי על הגב, מאותו הרגע כל הטיול שלי השתנה. כשהתרוממתי הרגשתי כאבים חזקים בגב, למזלי המדריך הישראלי שליווה אותנו היה והוא התעקש שאפנה למרפאה באתר הסקי לבדיקה. הייתי בטוחה שקיבלתי מכה חזקה בגב, שאבדק וצ'יק צ'ק אחזור לחברים אבל המציאות הראתה אחרת לגמרי".

בבדיקה באתר התגלתה פגיעה של ממש בעמוד השדרה, ומיד הוזמן אמבולנס לאתר על מנת לפנות אותה לבית החולים הקרוב, תוך שהרופאים מזהירים אותה שאסור לה לזוז. "התקשרתי ישר לאמא שלי, ופתאום הבנתי שזה לא סתם מכה חזקה אלא שבר חמור בגב והתחלתי ממש להילחץ", היא מספרת.

"כשקיבלתי את הטלפון מרומי הרגשתי שכל העולם מתהפך", מספרת אמה מירי. "הבת הקטנה שלי שוכבת חסרת אונים, בארץ זרה ומספרת שנפלה על הגב ואמרו לה שזה חמור, זה היה קשה ומבהיל".

המשפחה הופנתה על ידי חברת הביטוח לד"ר ג'וש שרודר, אורתופד בכיר ומומחה לניתוחי עמוד שדרה בהדסה עין כרם, שהחל לטפל בה כבר מרחוק. "טיפול לא נכון במקרה של שבר בעמוד שדרה יכול לגרום לתוצאות בלתי הפיכות", מבהיר ד"' שרודר, "לא פעם אנחנו נמצאים בקשר ישיר עם בתי חולים בחו"ל או משפחות שיקיריהם נפצעו וזקוקים לחוות דעת רפואית או טיפול מקצועי דחוף. אנו מוזעקים לאורך כל שעות היממה ובכל זמן וכמובן שבעונות הסקי ביתר שאת. לירי סבלה משבר בחוליות מותניות בעמוד השדרה ולשמחתנו מדובר בסוג פציעה בעמוד השדרה שניתן לנסות ולטפל בו ללא ניתוח, כמו במקרה שלה. התאמנו ללירי סד זמני שנותן תמיכה נכונה בגב ומתאים למצבה, והורינו על מנוחה ופיזיותרפיה שבעזרתן אכן ניתן להחלים באופן מלא. אני שמח שלירי הגיע אלינו מהרגע הראשון ושיש לנו את היכולת לתת מענה למטופלים שנזקקים לו בארץ ובחו"ל בכל זמן וכל שעה".

מירי אמה של לירי מסכמת: "אנחנו אסירי תודה לד"ר שרודר ולכל הצוות בבית החולים על הטיפול החומל והמקצועי שרומי מקבלת, על המקצועיות ועל ההסברים בגובה העיניים. כולם נרתמו לטיפול של רומי – הרופאים, צוות האחים והאחיות וצוות הפיזיותרפיה, הרגשנו בטוחים ונינוחים ואנחנו מודים לכולם מקרב לב".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר